Paras naapuri on tuntematon naapuri
Allekirjoitatko väitteen? Eli sellainen jota ei tunne, hyvä että moikkaa ja joka ei hae kontakia. Olin alussa surullinen kun kiva naapuri joka puhui aina niitä näitä muutti pois, mutta sitten tilalle tuli naapuri jota hädin tuskin näkee ja mietin että kiva että entinen naapuri muutti pois. Olenko outo?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan.
Mikään ei ole rasittavampaa kuin uteliaat naapurit, joille pitäisi olla aina aikaa auliisti tilittää elämänsä ylä -ja alamäet yms.
Ja kun et siihen lähde, kuulet juoruilua harrastavalta naapuriltasi, joka ihan pokkana kyselee asiasi ihan jokaisen sinuun liittyvän asian, joka sinun pitäisi olla valmis joko vahvistamaan tai kiistämään.
Joo ja vielä kyyläys ja kyttäys päälle. Kohteliaat välit eli moikkaaminen kohdatessa jne. on ihan ok, jos ei koe että haluaa ystävystyä sen paremmin naapurin kanssa.
Minä ihan mielelläni juttelen pari sanaa niiden naapurien kanssa, jotka pysähtyvät juttelemaan. Toki jotkut puhuvat vähän liian pitkään minun makuuni. Mutta 80% talosta on vain etäisiä tervehtimiskontakteja.
Jauhoja en naapurilta menisi ikinä lainaamaan.
Muutin keväällä omakotitalo alueelle ja pyrin olemaan ystävällinen naapureille. Toinen ei paljon pukahda, eikä vastaa tervehdyksiin, joten olen antanut olla senkin sitten sanomatta. Toiset tulivat juttusille ja kerroin tekeväni todella epäsäännöllistä työaikaa ja tämä töksäytti minulle, että olet siis epävakaa. Okei, ollaan sitten. Päivää sanotaan, mutta siihen se jää. Kolmannet naapurit tulivat juttusille ja kertoivat hyvin seikkaperäisesti talon entisen omistajan auttaneen heitä kaikissa talon hoitoon liittyvissä tehtävissä. Kuuntelin ja totesin, että sehän on ollut mukavaa, valitettavaa tietysti, että hän on kuollut. Onneksi olen vain vuokralla tässä ja luultavasti muutan keväällä pois työni perässä, epävakaana en näin vakaaseen elämään pysty.
Oikeasti se tuntematon naapuri on nykyään melkein parasta.
Vierailija kirjoitti:
Muutin keväällä omakotitalo alueelle ja pyrin olemaan ystävällinen naapureille. Toinen ei paljon pukahda, eikä vastaa tervehdyksiin, joten olen antanut olla senkin sitten sanomatta. Toiset tulivat juttusille ja kerroin tekeväni todella epäsäännöllistä työaikaa ja tämä töksäytti minulle, että olet siis epävakaa. Okei, ollaan sitten. Päivää sanotaan, mutta siihen se jää. Kolmannet naapurit tulivat juttusille ja kertoivat hyvin seikkaperäisesti talon entisen omistajan auttaneen heitä kaikissa talon hoitoon liittyvissä tehtävissä. Kuuntelin ja totesin, että sehän on ollut mukavaa, valitettavaa tietysti, että hän on kuollut. Onneksi olen vain vuokralla tässä ja luultavasti muutan keväällä pois työni perässä, epävakaana en näin vakaaseen elämään pysty.
Oikeasti se tuntematon naapuri on nykyään melkein parasta.
Miten voi olla tuollaisia moukkia.
No jaa. Paras naapuri osaa kengittää ja käy tarvittaessa ruokkimassa hevoset (vastavuoroisesti tulee itse hoidettua välillä naapurin hummat), mutta asuu kuitenkin niin kaukana, että taloa ei näy eikä pihalle kuulu naapurin tekemiset :)