Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Pesu jää ostajalle"-ilmoitukset

Omituista menoa
09.04.2023 |

Seurailen melko säännöllisesti erästä lastentarvike-kirppispalstaa. Myyn ja ostan silloin tällöin itsekin jotain. Yhtä asiaa en vain pysty käsittämään: miksi porukka myy LIKAISTA tavaraa saatetekstinä "pesu jää ostajalle"? Esim. joku haalari, josta kuvaus " lahkeissa tummentumaa, saattaa lähteä pesussa". Kuinka suuri ponnistus se on henkilölle työntää se haalari pesukoneeseen ja myydä puhtaana??
Kenkiä, turvaistuimia ym. myydään likaisina. Minä en voi käsittää. Olen itse sitä koulukuntaa, että on kunnia-asia antaa eteenpäin siistiä tavaraa. Silloinkin, kun annan tutuille tai tuntemattomille jotain maksutta, on itsestään selvää, että tavarat ja vaatteet on aina pesty ja puhdistettu. Hävettäisi luovuttaa p*skaista rojua. Mutta että joku vielä MYY likaisia asioita, sitä en voi käsittää. Osaako joku näin toimiva selittää syyn ja kertoa, käykö kauppa näillä spekseillä?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkovaatteen saatan laittaa eteenpäin tyylillä "pesu jää ostajalle" mutta se on huomioitu hinnassa. Esim hae suklaalevyllä pois eli en näe tuolloin edes postittamisen vaivaa vaan vaate nopeasti vaan pois nurkista. Toki jos ihan kurassa niin en tietenkään silloin pistä pesemättä mihinkään.

Jos vien kirppikselle niin pesen ja silitän. Nettikirppiksillä teen samoin jos vaate sellainen että sillä vähänkään arvoa.

Myös jos kuvaan vaatetta niin taustalla ei saa näkyä mitään tavararöykkiöitä tai likaista lattiaa.

Itse kauhistelen niitä ilmoituksia joissa sotkuinen koti näkyy taustalla. En kehtaisi näytellä likaista ja/tai sotkuista kotia koko kansalle.

Sellainen koti ja vielä "pesu jää ostajalle" pusero niin en ostaisi. Ellei hinta ole niin alhainen että se kannattaa ostaa vaikka pesemättömänä.

Vierailija
42/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useita vuosia sitten ostimme tv-tason. Myyjä lupautui ystävällisesti tuomaan sen puolisonsa kanssa. Oli kaikin puolin hyvä taso. Mutta se oli kokonaan paksun likaisen pölyn peitossa. Itse pyyhkisin pölyt pois ennen ostajalle viemistä. Se on huomaavaista eikä vaadi paljon.

Kaupasta saa huomaavaisia pyyhittyjä tv-tasoja. Käytettynä saa vain kaikin puolin hyviä pölyisiä tv-tasoja kotiovelle tuotuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No syy on se ettei tarvitse itse pestä ja nähdä täysin turhaa vaivaa.

Kysynkin siis sinulta, saatko tällä keinoin tavaraa kaupaksi? Ja itsekseni ihmettelen, eikö likaisen tavaran myyminen hävetä, mutta ilmeisesti ei, koska koet puhdistamisen täysin turhaksi vaivaksi.

Saa ja ei hävetä. Miksi minua kiinnostaisi mitä joku tuntematon, jota en todennököisesti tule enää edes näkemään, ajattelisi minusta.

Eihän kukaan järkevä osta mitään röökaavasta spurguperheestä. 

Joku kuitenkin ostaa, sama se minulle onko ostaja järkevä.

Vierailija
44/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä jatkuu "erikoisemmat " myynti ilmoitukset Tori.fi...

Joku kesä etsiskelin Torin sivuilta kesämekkoa, näin yhden nätin ja sopivan näköisen, myyjänä oli MIES.... niin.. eipä siinä mitään, mutta mietin kenen vaatteita hän myy !

Ja joskus oli joku muukin naisten vaate jota möi mies...

Myykö exänsä, vai pitääkö itse...

En kysellyt häneltä mitään.

Mitä? Eikö perheen miehellä voi olla tori.fi tiliä jolla myydään perheen vaatteet ja tavarat joita ei enää tarvitse?

Nainenko on ainut joka saa lapsensa vaatteita myydä?

Mulla on perheen ainut tori.fi tili (olen nainen) niin eikö minulta voi ostaa sitten porakonetta tuolla perusteella?

Vierailija
45/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pesu jää ostajalle" tulkitsen, että tekstiilissä on tahroja, joita myydä ei ole saanut pois. Ja jätän ne tietenkin ostamatta

Vierailija
46/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä jatkuu "erikoisemmat " myynti ilmoitukset Tori.fi...

Joku kesä etsiskelin Torin sivuilta kesämekkoa, näin yhden nätin ja sopivan näköisen, myyjänä oli MIES.... niin.. eipä siinä mitään, mutta mietin kenen vaatteita hän myy !

Ja joskus oli joku muukin naisten vaate jota möi mies...

Myykö exänsä, vai pitääkö itse...

En kysellyt häneltä mitään.

Mitä? Eikö perheen miehellä voi olla tori.fi tiliä jolla myydään perheen vaatteet ja tavarat joita ei enää tarvitse?

Nainenko on ainut joka saa lapsensa vaatteita myydä?

Mulla on perheen ainut tori.fi tili (olen nainen) niin eikö minulta voi ostaa sitten porakonetta tuolla perusteella?

Niin tai voisiko olla vain niin yksinkertainen asia, että tämä mies käyttää itse mekkoja?

Vierailija
47/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen ilmoitustustyyppi jolta ei kannata ostaa on ne jotka :

Laittavat vain yhden kuvan, eivät kerro mittoja, tuoteseloste lappu on POISTETTU,

Ei kerro ( kuva ) tuotteen materiaalista.

Tuollaisia Tori fi ilmoituksia en ikinä osta.

..mä poistan aina kaikki laput vaatteista.kutittavat ja ärsyttävät ihoa. Ihan mytyäkin olen kyllä saanut näitä, joista laput poistettu. ei vaan iho kestä niitä lappuja.

Vierailija
48/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet ym.tekstiilit, sekä astiat ja kodintarvikkeet täytyisi kyllä pestä ja puhdistaa ennen myymistä. Inhottaa esim.kirppiksellä kaapille ja varastolle, nuhjuiselle haisevar vaatteet. Samoin voimakkaasti pyykinpesu/ huuhteluaineelle haisevat.

Matot koen ongelmalliseksi myytäväksi. Olen joskus myynyt pestyjä käytävämattoja edullisesti, ja menivät kyllä kaupaksi. Nyt ongelmana on iso olohuoneen matto, jonka pesettäminen maksaa enemmän, kuin mitä siitä saisi myytäessä rahaa. Sairauden vuoksi en pysty pesemään sitä itse, eli se lojuu turhaan varastossa. Ei siinä ole tahroja tmv, on vain käytön jäljiltä. Kehtaako laittaa myyntiin pesemättömänä?

Vierailija
49/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet ym.tekstiilit, sekä astiat ja kodintarvikkeet täytyisi kyllä pestä ja puhdistaa ennen myymistä. Inhottaa esim.kirppiksellä kaapille ja varastolle, nuhjuiselle haisevar vaatteet. Samoin voimakkaasti pyykinpesu/ huuhteluaineelle haisevat.

Matot koen ongelmalliseksi myytäväksi. Olen joskus myynyt pestyjä käytävämattoja edullisesti, ja menivät kyllä kaupaksi. Nyt ongelmana on iso olohuoneen matto, jonka pesettäminen maksaa enemmän, kuin mitä siitä saisi myytäessä rahaa. Sairauden vuoksi en pysty pesemään sitä itse, eli se lojuu turhaan varastossa. Ei siinä ole tahroja tmv, on vain käytön jäljiltä. Kehtaako laittaa myyntiin pesemättömänä?

Jos vaan laitat etkä kysele lupia. Tuskin se ainakaan rikos on.

Vierailija
50/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen aina itse ennen käyttöön ottoa.

Vierailija
51/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useita vuosia sitten ostimme tv-tason. Myyjä lupautui ystävällisesti tuomaan sen puolisonsa kanssa. Oli kaikin puolin hyvä taso. Mutta se oli kokonaan paksun likaisen pölyn peitossa. Itse pyyhkisin pölyt pois ennen ostajalle viemistä. Se on huomaavaista eikä vaadi paljon.

Kaupasta saa huomaavaisia pyyhittyjä tv-tasoja. Käytettynä saa vain kaikin puolin hyviä pölyisiä tv-tasoja kotiovelle tuotuna.

Näsäviisaus ei ole viisauden laji.

Vierailija
52/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia näkökulmia vastauksissa. Itse en tosiaan kehtaa edes antaa likaisia tavaroita/vaatteita tutuille tai tuntemattomille, vaan huolehdin asiat sellaiseen edustuskuntoon, että ne ovat ns.paras versio itsestään. Osa näyttää ajattelevan eri tavalla. Tuota näkökulmaa en kyllä käsitä, että pesu kuluttaisi vaatetta enemmän kuin lika. Omien kotitalousoppieni mukaan näin ei ole.

Itse en osta missään nimessä likaisia tuotteita. Muut tehkööt mitä tykkäävät. Ilmeisesti niiden kauppa kuitenkin jossain määrin käy ja samanhenkiset ihmiset löytävät toisensa. :)

Ap

Vierailija
53/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myynyt hevosen loimia pesemättömänä. En pysty itse niitä kotona pesemään kun ei mahdu koneeseen eli pitää lähettää pesulaan ja se maksaa. Ennemmin pistän myyntiin erittäin halvalla tai lahjoitan ilmaiseksi sellaisenaan kuin näen sen vaivan, että pesetän pesulassa ja maksan siitä, jos en saakaan pesuun menevää rahaa takaisin myydessä. Toki ihan kurasta koppurat loimet joiden pohjaväri ei näy pesetän ensin kun ei niitä kukaan siinä kunnossa osta, mutta hieman sisäpuolelta valkoiset tai ulkopuolella pari harmaata tahraa niin myyn sellaisenaan. Aina on mennyt kaupaksi. Loimet ovat uutena kalliita ja monilla on tarpeeksi tilava pesukone kotona jolla pystyvät itse pesemään.

Lastenvaatteista minulla ei ole kokemuksia kun ei ole lapsiakaan.

Vierailija
54/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myynyt hevosen loimia pesemättömänä. En pysty itse niitä kotona pesemään kun ei mahdu koneeseen eli pitää lähettää pesulaan ja se maksaa. Ennemmin pistän myyntiin erittäin halvalla tai lahjoitan ilmaiseksi sellaisenaan kuin näen sen vaivan, että pesetän pesulassa ja maksan siitä, jos en saakaan pesuun menevää rahaa takaisin myydessä. Toki ihan kurasta koppurat loimet joiden pohjaväri ei näy pesetän ensin kun ei niitä kukaan siinä kunnossa osta, mutta hieman sisäpuolelta valkoiset tai ulkopuolella pari harmaata tahraa niin myyn sellaisenaan. Aina on mennyt kaupaksi. Loimet ovat uutena kalliita ja monilla on tarpeeksi tilava pesukone kotona jolla pystyvät itse pesemään.

Lastenvaatteista minulla ei ole kokemuksia kun ei ole lapsiakaan.

Tuollaiset loimet, matot ja muut isokokoiset erikoistuotteet ymmärrän kyllä, koska siinä tosiaan saattaa tulla vastaan todellinen mahdottomuus suorittaa puhdistusta, ja asia varmasti huomioidaan hinnassa. Keskustelun avaus koskikin nimenomaan lastenvaatteita, esimerkkinä joku rapainen välikausihaalari, jonka pyöräyttäminen pesukoneessa ei vaadi mitään erityisiä järjestelyitä eikä edes aikaa.

Tai toisena esimerkkinä tänään vastaan tullut kurainen ja tahrainen turvaistuin, jota myytiin ihan rouhealla pyyntihinnalla saatesanoilla "puhdistus jää ostajalle". Siis itse en vain kehtaisi. Imuroisin istuimen ja pesisin päälliset koneessa jo ennen myyntikuvien ottoa. Tai edes vähintään imuroisin ja pyyhkisin.

Ap

Vierailija
55/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jossain vastikkeettomassa roskalavaryhmässä, niin ymmärrän hyvin miksi ei jakseta putsata.

Jos meilläkin on lapsella ollut pihalla käytössä joku potkuauto, joka nyt on varastossa, niin en ala sitä kiillottamaan ja pesemään, jos sen ilmaiseksi annan pois. Eri asia, jos haluaisin siitä jonkun käyvän hinnan.

Jos hinta on kohtuullinen, voin itse jonkun vaatteen ostaa pesemättömänäkin, jos on muutoin ehjä. Jos ei itse jaksa putsailla, niin sitten vaan laittaa hintaa suhteessa alaspäin. Jossain Reiman piharymyhousuissa on ihan yhdentekevää onko joku pieni tahra jossain, joka ei pesussa lähde, jos housut muuten ehjät ja hinta 5€.

Vierailija
56/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan käytettyä tavaraa pesen sen aina joka tapauksessa.Ällöttää pesemätön tavara.

Vierailija
57/57 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ei ymmärtä niitä kuin näitä rikkinäisiä vaatteita myydään tai ylipäätän kuluneita ja rumia + 100 vuotta vanhoja(löysin hevostallilta) (karvat tulee mukaan)  , niin siinä kyllä mietit sata kertaa että ei voi olla totta !! Pliis älä laita vanhanaikasia homesia vaatteita myyntiin , siivoa niille tai tee jotain vaikka kesällä kokkoa mut joo EIIII..Minä ei ymmärtä eikä tule ymmärtämään! Sääliksi käy lapsia ja muutenkin että joku tyhmä toki ostakin niitä koska edullinen vaihtoehto. Todella paljon valehtellan vaateiden kunnostaa, vielä kuin ostat viimeisellä rahalla jotain ,olet lopuksi niin pettynyt että itse ostanut sitte vaikka osamaksulla uudet ja maksanut apsilisistä nämä sitten pois. Olen ollut tyytyväinen ja iloinen lapsenkin puolestasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme