"Pesu jää ostajalle"-ilmoitukset
Seurailen melko säännöllisesti erästä lastentarvike-kirppispalstaa. Myyn ja ostan silloin tällöin itsekin jotain. Yhtä asiaa en vain pysty käsittämään: miksi porukka myy LIKAISTA tavaraa saatetekstinä "pesu jää ostajalle"? Esim. joku haalari, josta kuvaus " lahkeissa tummentumaa, saattaa lähteä pesussa". Kuinka suuri ponnistus se on henkilölle työntää se haalari pesukoneeseen ja myydä puhtaana??
Kenkiä, turvaistuimia ym. myydään likaisina. Minä en voi käsittää. Olen itse sitä koulukuntaa, että on kunnia-asia antaa eteenpäin siistiä tavaraa. Silloinkin, kun annan tutuille tai tuntemattomille jotain maksutta, on itsestään selvää, että tavarat ja vaatteet on aina pesty ja puhdistettu. Hävettäisi luovuttaa p*skaista rojua. Mutta että joku vielä MYY likaisia asioita, sitä en voi käsittää. Osaako joku näin toimiva selittää syyn ja kertoa, käykö kauppa näillä spekseillä?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Tuo lause kertoo, että MYYJÄ ON :
-laiska
- sottainen
- välinpitämätön ja hälläväliä ihminen.Tuollaiselta myyjältä EI PIDÄ OSTAA YHTÄÄN MITÄÄN.
Eikös se ole jokaisen oma asia jos ostaa likaisen tavaran. Monesti sen saa halvalla/ilmaiseksi ja sen voi putsata haluamallaan aineella. Itse en siedä hajusteita.
Vielä jatkuu "erikoisemmat " myynti ilmoitukset Tori.fi...
Joku kesä etsiskelin Torin sivuilta kesämekkoa, näin yhden nätin ja sopivan näköisen, myyjänä oli MIES.... niin.. eipä siinä mitään, mutta mietin kenen vaatteita hän myy !
Ja joskus oli joku muukin naisten vaate jota möi mies...
Myykö exänsä, vai pitääkö itse...
En kysellyt häneltä mitään.
jos on vaan pessyt muttei kokeilut tahrapoistoaineita
Vierailija kirjoitti:
Toinen ilmoitustustyyppi jolta ei kannata ostaa on ne jotka :
Laittavat vain yhden kuvan, eivät kerro mittoja, tuoteseloste lappu on POISTETTU,
Ei kerro ( kuva ) tuotteen materiaalista.Tuollaisia Tori fi ilmoituksia en ikinä osta.
Sekin ihmetyttää, että olet ostamassa jotakin settiä/asiaa, joka ei ole myyntivalmiina. Esimerkiksi setistä haalari ja pipo löytyy, mutta rukkaset ovat lapsella mummolassa ja saappaat kesämökillä... Kuitenkin kaupat jo sovittu noutoaikoineen.
Tai sitten myydään vaikka rattaat. Kuvassa kaikki osat paikallaan, sovit kaupat, olet menossa hakemaan ja lopulta käy niin, ettei myyjä löydä jotakin osaa mistään. Siinä sitten selittelee, että kun ei heillä sitä etukaarta pidetty enää 5 veellä niissä rattaissa, josko teilläkin tuolla 1,5v menisi ilman...
Tarkoittaa sitä, että siinä on tahra mikä ei lähde pesussa
Vähän sama kuin jotkut myyvät autoa, katsastamaton, ei vikoja, ei laittoa, hinta 2000€
Jos katsastan niin SITTEN HINTA POMPSAHTAA 3500€!
Mä ostin koiralle valjaat kuvan perusteella, kuvassa ne oli uudet ja puhtaat. Mies kävi hakemassa valjaat ja kauhistuin kun ne oli kurasta ja karvoista kankeat, varmaan suoraan kiskottu koiran päältä. Mieskin ihmetteli miksi ostin paskasta tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen ilmoitustustyyppi jolta ei kannata ostaa on ne jotka :
Laittavat vain yhden kuvan, eivät kerro mittoja, tuoteseloste lappu on POISTETTU,
Ei kerro ( kuva ) tuotteen materiaalista.Tuollaisia Tori fi ilmoituksia en ikinä osta.
Sekin ihmetyttää, että olet ostamassa jotakin settiä/asiaa, joka ei ole myyntivalmiina. Esimerkiksi setistä haalari ja pipo löytyy, mutta rukkaset ovat lapsella mummolassa ja saappaat kesämökillä... Kuitenkin kaupat jo sovittu noutoaikoineen.
Tai sitten myydään vaikka rattaat. Kuvassa kaikki osat paikallaan, sovit kaupat, olet menossa hakemaan ja lopulta käy niin, ettei myyjä löydä jotakin osaa mistään. Siinä sitten selittelee, että kun ei heillä sitä etukaarta pidetty enää 5 veellä niissä rattaissa, josko teilläkin tuolla 1,5v menisi ilman...
Miksi myyjä irroittaa kuvan ottamisen jälkeen osia ja piilottaa ne paikkaan, josta ei itsekään löydä?
Pesen kaiken joka tapauksessa ennen käyttöä, joten ihan sama peseekö myyjä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No syy on se ettei tarvitse itse pestä ja nähdä täysin turhaa vaivaa.
Kysynkin siis sinulta, saatko tällä keinoin tavaraa kaupaksi? Ja itsekseni ihmettelen, eikö likaisen tavaran myyminen hävetä, mutta ilmeisesti ei, koska koet puhdistamisen täysin turhaksi vaivaksi.
Saa ja ei hävetä. Miksi minua kiinnostaisi mitä joku tuntematon, jota en todennököisesti tule enää edes näkemään, ajattelisi minusta.
Eihän kukaan järkevä osta mitään röökaavasta spurguperheestä.
Mä en haluaisi kovin likaista sen vuoksi, ettei välttämättä näe kunnolla mitä siellä lian alla on.
Vierailija kirjoitti:
Joku kesä etsiskelin Torin sivuilta kesämekkoa, näin yhden nätin ja sopivan näköisen, myyjänä oli MIES.... niin.. eipä siinä mitään, mutta mietin kenen vaatteita hän myy !Ja joskus oli joku muukin naisten vaate jota möi mies...
Niin. Tai voisiko olla niin, ettei vaimo/puoliso/sisko/äiti/tyttöystävä/ystävä pysty/jaksa?
Meillä on ainakin kaikki myynnissä miehen kautta. En ole edes osannut ajatella, että siinä olisi jotakin outoa. Itse en voi olla arkisin puhelin kourassa ja illat menee kotona muutenkin kivasti, en kaipaa Toria. Mies taas on hommassa, jossa voi käyttää puhelinta pitkin päivää.
Vierailija kirjoitti:
No syy on se ettei tarvitse itse pestä ja nähdä täysin turhaa vaivaa.
Pienimmällä vaivalla pääsee kun sulloo roskikseen. Kuka ostaa likaisia vaatteita?
Kehtaisi varmaan pyytääkin pari euroa enemmän siististä ja puhtaasta.
Tahrattomia toppavaatteita olen myynyt tuolla kommentilla. Turha pestä talvivaatetta joka on edellisen pesun jälkeen ollut pari kertaa päällä.
Jotain tummentumaa en ehkä ole huomannut tahrakäsitellä, enkä pese uudelleen, lähtee tai ei lähde oikealla käsittelyllä.
Oletus on että jokainen laittaa ostamansa vaatteet ekana pesuun, ja talvivaatteet ei siitä parane.
En itse myy pesemättömiä vaatteita, mutta veikkaisin muutamaa syytä, ne täällä pääosin mainittukin:
- erityisesti lasten ulkovaatteissa jatkuva pesu on täysin turhaa, koska ominaisuudet menevät herkästi eikä niitä välttämättä saa huoltamallakaan palautettua, ja lapset sotkevat jatkuvasti joten vaate on kohta taas likainen joka tapauksessa. Itsekin mielummin ostaisin pesemättömän haalarin (olettaen, että se ei ole kovin näkyvästi kuitenkaan likainen) kuin pestyn.
- ostaja usein joka tapauksessa pesee itse vaatteet (itse pesen sisävaatteet aina, vaikka olisivatkin puhtaan oloiset) joten turhaa työtä ja luonnonvarojen tuhlausta.
- vaatteessa tahroja tms jotka VOIVAT lähteä pesussa tai sitten ei, myyjä sanoutuu irti vastuusta jättämällä vaatteen pesemättä. Muutenkin varsinkin ulkovaatteissa ja esim. kodin tekstiileissä kerrankin pesty ei yleensä tunnu aivan uudenveroiselta, joten joissakin tapauksissa ns. uusi ja pesemätönkin voi näyttää paremmalta kuin pesty.
- myyjä väsynyt/kiireinen/stressaantunut ja ei halua nähdä yhtään ylimääräistä vaivaa. Tämä sitten usein hinnassakin huomioitu.
Miksi pestä, kun joku ne hakee muutenkin. Ilmaiseksi toki.
Useita vuosia sitten ostimme tv-tason. Myyjä lupautui ystävällisesti tuomaan sen puolisonsa kanssa. Oli kaikin puolin hyvä taso. Mutta se oli kokonaan paksun likaisen pölyn peitossa. Itse pyyhkisin pölyt pois ennen ostajalle viemistä. Se on huomaavaista eikä vaadi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Joku kesä etsiskelin Torin sivuilta kesämekkoa, näin yhden nätin ja sopivan näköisen, myyjänä oli MIES.... niin.. eipä siinä mitään, mutta mietin kenen vaatteita hän myy !Ja joskus oli joku muukin naisten vaate jota möi mies...
Mulla ei ole tiliä torissa, mieheni taas on siellä aktiivinen. Myyn harvoin mitään, ehkä kerta vuoteen jotain. Joskus jos multa löytyy jotain myytävää, mieheni tekee myynti-ilmoituksen profiilillaan.
Ei siinä taustalla ole sen kummempaa pervoilua.
"pesu jää ostajalle" tarkoittaa mielestäni sitä että tuotteessa on tahroja, jotka ei välttämättä lähde, eikä siten reklamaatio-oikeutta vaan tuote myydään sellaisena kuin se on.
Joku ostaa ostaa vaatteen, jota ei ole pesty koskaan? 🤮