Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Pesu jää ostajalle"-ilmoitukset

Omituista menoa
09.04.2023 |

Seurailen melko säännöllisesti erästä lastentarvike-kirppispalstaa. Myyn ja ostan silloin tällöin itsekin jotain. Yhtä asiaa en vain pysty käsittämään: miksi porukka myy LIKAISTA tavaraa saatetekstinä "pesu jää ostajalle"? Esim. joku haalari, josta kuvaus " lahkeissa tummentumaa, saattaa lähteä pesussa". Kuinka suuri ponnistus se on henkilölle työntää se haalari pesukoneeseen ja myydä puhtaana??
Kenkiä, turvaistuimia ym. myydään likaisina. Minä en voi käsittää. Olen itse sitä koulukuntaa, että on kunnia-asia antaa eteenpäin siistiä tavaraa. Silloinkin, kun annan tutuille tai tuntemattomille jotain maksutta, on itsestään selvää, että tavarat ja vaatteet on aina pesty ja puhdistettu. Hävettäisi luovuttaa p*skaista rojua. Mutta että joku vielä MYY likaisia asioita, sitä en voi käsittää. Osaako joku näin toimiva selittää syyn ja kertoa, käykö kauppa näillä spekseillä?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä. Itse käyn läpi myymäni vaatteet pesun jälkeen vielä teippiharjalla, ettei varmasti ole mitään sanomista. Joskus tuntuu turhalta vaivannäöltä.

Vierailija
2/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syy on se ettei tarvitse itse pestä ja nähdä täysin turhaa vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pölyt kaupan päälle." Miten iso vaiva ne olisi imuroida tai pyyhkäistä pois.

Jos tahrasta sanotaan että lähtee varmaan pesussa, en ole yrittänyt poistaa... minulle tulee mieleen että kaikki keinot on koitettu, mutta ei ole vain lähtenyt.

Vierailija
4/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen ihmetellyt itsekin. Eikä tämä koske vain lastenvaatteita vaan tähän törmää myös koskien aikuisten vaatteita ja kodin tekstiilejä. Juu, en osta pesemättömiä, tahraisia, rikkinäisiä jne.

Vierailija
5/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysynkin siis sinulta, saatko tällä keinoin tavaraa kaupaksi? Ja itsekseni ihmettelen, eikö likaisen tavaran myyminen hävetä, mutta ilmeisesti ei, koska koet puhdistamisen täysin turhaksi vaivaksi.

Vierailija
6/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysynkin siis sinulta, saatko tällä keinoin tavaraa kaupaksi? Ja itsekseni ihmettelen, eikö likaisen tavaran myyminen hävetä, mutta ilmeisesti ei, koska koet puhdistamisen täysin turhaksi vaivaksi.

Saa ja ei hävetä. Miksi minua kiinnostaisi mitä joku tuntematon, jota en todennököisesti tule enää edes näkemään, ajattelisi minusta.

Vierailija
7/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina ihmettelen likaisia kenkiä ostaako niitä joku.

Vierailija
8/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa käytökelvotonta tavaraa, josta vastuu lankeaa ostajalle.

Tekniikkapuolella "Toimintaa ei ole testattu".

Vierailija
9/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhaa joku kodin tavarakin, hyllykkö tms. jossa lojuu toisen pölyt ja roskat.

Vierailija
10/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä ainakin voin hyvin ostaa esim välikausihousut koululaiselle ilman pesua, jos ne ei umpirapaiset ole. Pesu kuluttaa turhaan ja heikentää teknisiä ominaisuuksia. Ei ne ekan käytön jälkeen enää 100% puhtaat omassakaan käytössä. Mieluummin siis ostan toimivat, kuin pilalle pestyt.

Vierailija
11/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkareissa on yleensä toivottavaa ettei niitä ole pesty.

Vierailija
12/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään myydä sellaisia vaatteita, esineitä yms, joita ei ole pesty tai puhdistettu. Johan tuon pitäisi järjenkin sanoa.

Vierailija
13/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä ainakin voin hyvin ostaa esim välikausihousut koululaiselle ilman pesua, jos ne ei umpirapaiset ole. Pesu kuluttaa turhaan ja heikentää teknisiä ominaisuuksia. Ei ne ekan käytön jälkeen enää 100% puhtaat omassakaan käytössä. Mieluummin siis ostan toimivat, kuin pilalle pestyt.

Paitsi se lika ja rapa kuluttaa tavaraa enemmän. Sehän on ihan normaalijärjellä jo ajateltavissa. Kyllä niitä pitäisi pestä, että se kangas saa pidettyä parhaat ominaisuutensa. Toki ne kannattaa suojata uudestaan jos on mahdollista. Ethän sä kenkiäkään jätä huoltamatta?

Vierailija
14/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn jumppastringejä - pesu jää ostajalle

Vierailija
15/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus törmäsin siihen, että ostaja halusi itse pestä ettei vaan pestä hajusteellisella pesuaineella.

Vierailija
16/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on toisaalta älytöntä että peset, puunaat ja putsaat myyntitavaroita tuntitolkulla ja sitten roskalava- palstan ilmaishakija tai kirppisostaja pesee, putsaa ja puunaa tavaran anyway uudestaan

Vierailija
17/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hämmästyttävää, että joku ostaa.

Likaisten vaatteiden lisäksi on usein vaikkapa kodintekstiilejä tai vaikka sohvaa, joissa "pari tahraa, jotka eivät käyttöä haittaa" ja silti ihan kunnon hintaa pyydetään. En käsitä.

Viimeksi näin myynti-ilmoituksen langankerijästä, jonka muovinen jalusta oli pahannäköisesti halki. Joku senkin osti.

En ostaisi enkä ilkeäisi myydä mitään rikkinäistä, tahraista tai likaista. Yök yök yök.

Vierailija
18/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lause kertoo, että MYYJÄ ON :

-laiska

- sottainen

- välinpitämätön ja hälläväliä ihminen.

Tuollaiselta myyjältä EI PIDÄ OSTAA YHTÄÄN MITÄÄN.

Vierailija
19/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ilmoitustustyyppi jolta ei kannata ostaa on ne jotka :

Laittavat vain yhden kuvan, eivät kerro mittoja, tuoteseloste lappu on POISTETTU,

Ei kerro ( kuva ) tuotteen materiaalista.

Tuollaisia Tori fi ilmoituksia en ikinä osta.

Vierailija
20/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt samaa. Jään seuraamaan keskustelua aiheesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi