Asia mitä et oppinut koulussa vaikka olit tunneilla?
Kommentit (42)
Opin koulussa, että jos ei ole urheiluhousuja mukana urheillaan alkkareissa tai pitkissä kalsareissa. Kerran unohdin viidennellä luokalla verkkarit kotiin ja olin pikkupikkuhousuissa liikuntatunnilla. toki silloin oli tanssia tyttöjen kanssa. Onneksi oli muutama muukin poika ja tyttö samassa varustuksessa :D
En koskaan oppinut lukemaan koko koealuetta muistiini kun opettajat väittivät , että aihe pitää myös ymmärtää elämää varten. Toki ulkoa lukemalla saa parhaat tulokset. Kiitos vain opettaja huonoista neuvoista.
Vierailija kirjoitti:
Opin koulussa, että jos ei ole urheiluhousuja mukana urheillaan alkkareissa tai pitkissä kalsareissa. Kerran unohdin viidennellä luokalla verkkarit kotiin ja olin pikkupikkuhousuissa liikuntatunnilla. toki silloin oli tanssia tyttöjen kanssa. Onneksi oli muutama muukin poika ja tyttö samassa varustuksessa :D
Joo sama. Pikkupöksyt jalassa tuli useampikin liikuntatunti mentyä.
Matematiikka, vaikka olin tukiopetuksessakin ja sen myötä aineet, joissa matematiikka tarvittiin, eli kemia ja fysiikka. Ruotsi oli kasi, vaikka en muista siitä enää mitään, enkä tajunnut sitä koulussakaan, mutta englanti ja äidinkieli aina kymppejä, mistä lie johtui.
Liikunta oli vastenmielistä, sillä olin koulukiusattu ja aina se, joka viimeisenä joukkueeseen tai mihinkään muuhunkaan mukaan valittiin, vaikka olisin todennäköisesti ollut liikunnallisesti melko lahjakas.
Kuviskin olisi kiinnostanut, mutta opettaja oli veemäinen joku vanha taiteilija, joka nautti, kun sai vietyä motivaation arvosteluillaan.
Käsityönopettaja inhosi minua, sillä olen vasenkätinen enkä tietenkään ymmärtänyt ohjeita esim. neulonnassa.
Historia olisi kiinnostanut, mutta huono numeromuisti ja hahmotuskyky sen suhteen, miten ne sodat nyt menivät ja mitkä strategiset kuviot kulloinkin valtioiden kehityksissä tapahtuivat veivät oppimisinnon.
Eipä noita kouluaineita siis kiinnostavia ollut kuin ne pari-äidinkieli ja englanti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesäpallo ja telinevoimistelu.
Onko koulussa joskus ollut telinevoimistelua? Siinä pukilla on kyllä pelleilty, mutta muuten??
Meillä oli 70-80-luvuilla. Olin surkea vaikka olen notkea ja osasin spagaatin. Oli se kivempaa kun se ikuinen pesäpallo.
Silloin roikkui sellaisia köysiä katosta, niillä leikittin Tarzania, ja kiipeiltiin kattoon, oli normaalia silloin.
Korkeushyppyä. Mun oli helpompi astua pitkillä jaloillani yli siitä tangosta kuin hypätä oikeaoppisen koreografian mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Matematiikkaa, fysiikkaa ja kemiaa. Ihan hepreaa ne ihme kaavat. No, sen verran matematiikkaa nähtävästi opin että olen pärjännyt työelämässä esim. laskuttajana 26vuotta.
En tiedä mitä työsi sisältää, mutta minun peruskoulumatikkani meni yläasteella pyllylleen. Kuitenkin ammatillisissa opinnoissa laskutus onnistui hyvin. Laskutus ei aina ole samaa perusmatikkaa, vaan pohjautuu erilaiseen systeemiin. Siinä ei tavallaan lasketa itse. Kirjoitellaan vaan numeroita ja katsellaan tuliko ne numerot tilille. Näin ainakin jos käyttää laskutusohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesäpallo ja telinevoimistelu.
Onko koulussa joskus ollut telinevoimistelua? Siinä pukilla on kyllä pelleilty, mutta muuten??
Meillä oli 70-80-luvuilla. Olin surkea vaikka olen notkea ja osasin spagaatin. Oli se kivempaa kun se ikuinen pesäpallo.
Meillä ei ollut, ja oon aloittanut koulun -73..
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi. Jakolasku jakokulmassa.
Rakastin ala-asteella jakokulmaa. Enää en muista.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin kieli, äidinkieli, matematiikka, fysiikka, kemia, saksan kieli, ranskan kieli
Mikä sulle oli mahdollisesti helppoa 😉?
Rehellisesti sanottuna en tiedä, opinko alakoulussa mitään. Pääsin kyllä luokalta joka vuosi, mutta vasta yläkoulussa seiskalla naksahti jotain päässä ja yhtäkkiä tajusin asiat. Esimerkiksi kieliaineet alkoivat kummasti mennä järkeen, kun vihdoinkin ymmärsin lauseenjäsenet ja sanaluokat. En ollut edes tajunnut, että en ollut tajunnut niitä aiemmin kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Derivointi.
Mä niin kuin opin sen mutta en ikinä ymmärtänyt mitä se tarkoittaa. Enkä enää muista koko derivoinnista mitään. Ruotsia opin mutta sekin on unohtunut kun ei sitä tarvitse.
Derivaatta on tangentin kulmakerroin. Mulla on kumma muisti, tuollaiset lausahdukset osaan varmaan hautaan saakka, mutta derivointi itsessään on näiden muutaman kymmenen vuoden aikana unohtunut.
Minä osaan viittä kieltä ja matematiikat ja muut luonnontieteet. Mutta Afrikan maita ja Venäjän jokia en ikinä oppinut ulkoa. Mikähän siinäkin oli.
Näin jälkikäteen ajateltuna en oppinut oikein mitään, vaikka ysin keskiarvolla pääsinkin peruskoulusta. Englantiakin on käytäntö opettanut enemmän kuin koulu. Liikunta oli pakkopullaa. Matikkaa en tajunnut. Käsitöitä inhosin. Musiikissa ja äidinkielessä olin hyvä, mutta en usko, että sekään oli koulun ansiota.
Oikeastaan opin kyllä kaiken mikä opetettiin, mutta suurimman osan sitten myös unohdin koulun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä osaan viittä kieltä ja matematiikat ja muut luonnontieteet. Mutta Afrikan maita ja Venäjän jokia en ikinä oppinut ulkoa. Mikähän siinäkin oli.
Muistitila täynnä eli täytyy poistaa jotain ei tärkeää. Toki tietokilpailuissa huono tilanne :P
Historiasta osasin muutamat tärkeät vuosivulut n. vuorokauden ajan, koska luin kokeeseen. Mitään ei jäänyt mieleen.