Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ne on aina matemaatikkoja

Vierailija
18.06.2025 |

jotka muuttuvat vähitellen kauheiksi peikoiksi ja aivan sekopäisiksi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lääkäreitäkin

Vierailija
2/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne huomaa että maailman kannalta on parempi keskittyä tieteeseen kuin baarissa pillun vonkaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen matematiikka ok. Epäeuklidinen geometria on riskitekijä.

Vierailija
4/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko korkeammalla tasolla matematiikkaa opiskellessa jotain sellaisia porrasaskelmia, jotka saattavat liiaksi mullistaa opiskelijan maailmankuvaa? Jotain joka murentaa sen ihmisen kokonaan? Ei sovi kaikille?

Vierailija
5/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos järjellä miettii nykymaailmaa tai ylipäätänsä yhteiskuntaa ja miten se toimii niin sekoaahan siinä. Mitään et voi asialle tehdä. Jos olet kovan luokan matemaatikko niin varmasti sekoaa ajatuksesta miten päin helvettiä yhteiskunta pyörii ja kaikki pyörivät sen mukana onnellisena. 

Vierailija
6/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi "epäeuklidinen geometria" kuulostaa jo sanana helvetin pahalta. Kuin joku diagnoosin nimi parantumattomasta ja pahenevasta hulluudesta.

Vierailija
7/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi "epäeuklidinen geometria" kuulostaa jo sanana helvetin pahalta. Kuin joku diagnoosin nimi parantumattomasta ja pahenevasta hulluudesta.

Portti toiseen ulottuvuuteen, jossa lonkeroita - PALJON lonkeroita.

Vierailija
8/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattumaa. Tunnen itse kaksi matemaattikonaista ja molemmat ajautuivat psykoosiin. Ei olla enää kavereita, vaikka ovat siitä toipuneet. Uskovat sala liittoihin ja niitä pitää aina jauhaa. SIlti tämä kaikki on sattumaa. On niitä sekaisin meneviä jokaisessa ammatti/tiederyhmässä

Vierailija
9/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko varma ettei yksikään palstan sekopäisiä ole matemaatikko. 

Vierailija
10/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan yliopistossa kaikki matetmatiikkaa opettaneet olivat melkoisia persoonia. Huippuälykkäitä, mutta joillain selvästi haasteita selviytyä normaalista elämästä ja useimmat eivät olleet varsinaisesti sosiaalisesti lahjakkaita. 

Vierailija
11/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos järjellä miettii nykymaailmaa tai ylipäätänsä yhteiskuntaa ja miten se toimii niin sekoaahan siinä. Mitään et voi asialle tehdä. Jos olet kovan luokan matemaatikko niin varmasti sekoaa ajatuksesta miten päin helvettiä yhteiskunta pyörii ja kaikki pyörivät sen mukana onnellisena. 

Ai ihan varmasti sekoaa? Matemaatikot eivät ole mitenkään yliedustettuina esim. psykoosiin sairastuneissa.

Miehenikin on matemaatikko. Ihan huippu jopa. Enpä usko että sekoaa. Ainakaan kukaan kollegoistaan ei ole seonnut.

Vierailija
12/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla minä olen sitten huippuluokan matematiikko, vaikka todellisuudessa olen oikeasti tyhmä kuin saapas mitä tulee matematiikkaan.

Vierailija
13/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla minä olen sitten huippuluokan matematiikko, vaikka todellisuudessa olen oikeasti tyhmä kuin saapas mitä tulee matematiikkaan.

Ei, olet matemaatikko. Te olette aina :)

Määrittelykysymyksiä.

Vierailija
14/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiennyt, että helvetti sijaitsee eräässä epäeuklidisessa avaruudessa?

Vierailija
15/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiennyt, että helvetti sijaitsee eräässä epäeuklidisessa avaruudessa?

No sitten se ei olekaan enää niin epäeukl... epäedullista minulle, että minä ja matematiikka olemme aina hylkineet toisiamme.

Vierailija
16/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni matematiikassa on juuri ne mielenkiintoisimmat yksilöt. Arvaamattomalla tavalla erikoisia. Sellaista elämää on arvokasta elää.

Vierailija
17/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmoja on monia, mitäs siitä sanotte. Koko maailma on se laatikossa oleva kissa :)

Vierailija
18/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin nuorempana yhen tyypin, jolle matematiikka oli kuin kieli, ja siis hänen äidinkielensä, kaikki muu maailmassa oli vieraampaa paitsi matematiikka. Matematiikka oli estetiikkaa, taidetta. Matematiikka oli ihan kaiken perusta, suunnilleen elämänkatsomukselta vaikutti... Mitähän sillekin nykyään kuuluu?

Vierailija
19/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman seonneen fyysikon tiedän. taisivat osua johonkin tietoon mikä mursi heidät ja normiolemisesta tuli mahdotonta.

Vierailija
20/25 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muutaman seonneen fyysikon tiedän. taisivat osua johonkin tietoon mikä mursi heidät ja normiolemisesta tuli mahdotonta.

Mitä jos siinä todella voi käydä niin? Olisi niin kiehtovaa jos joku tekisi tästä tutkimuksen. Sen avulla ehkä voitaisiin jopa ennaltaehkäistä tällaisia tragedioita.