Elikkäs kun siis puhutaan lähihoitajien palkoista..
..niin peruspalkkani on 25 729,44 € vuodessa Attendolla. Eli 2144,12€ kuukaudessa. Tämä on se lähtökohta. Lisät tulevat sen mukaan miten olet lisien saamisaikaan työssä, kuten joka alalla.
Kommentit (30)
Peruspalkan ilmoittamisella ei ole MITÄÄN merkitystä. Bruttopalkka on se mikä ratkaisee ja se teillä on paljon suurempi.
Minun peruspalkkani on 12 000 €/vuosi mutta bruttopalkkani viime vuonna oli 105 000 €
Vierailija kirjoitti:
Minun peruspalkka on 2340 eur. Tähän päälle täydet kokemuslisät, vuorolisät ja kesäkuukausina 250eur/kk rekryrahaa. Lisäksi julkisella on itsellä 38 lomapäivää. Lähihoitaja, kotihoito. Tyytyväinen työntekijä kaikin puolin. En ymmärrä miksi ollaan töissä yksityisellä, jossa palkka ja lomat on huonommat.
Et ymmärrä miksi ollaan töissä yksityisellä??!
Oletko hidasälyinen vai mitä ihmettä?
Töissä ollaan siellä mistä työtä saa. Ei kunnalla ole työtä tarjota jokapaikassa. Yleensä kunta ei laita paikkoja avoimeen hakuun, koska sijaisten pito tulee halvemmaksi.
Vasta luin työilmoa jossa etsittiin lähihoitajaa, palkkaus 3145€/kk. Minusta ihan tosi hyvä palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun peruspalkka on 2340 eur. Tähän päälle täydet kokemuslisät, vuorolisät ja kesäkuukausina 250eur/kk rekryrahaa. Lisäksi julkisella on itsellä 38 lomapäivää. Lähihoitaja, kotihoito. Tyytyväinen työntekijä kaikin puolin. En ymmärrä miksi ollaan töissä yksityisellä, jossa palkka ja lomat on huonommat.
Töissä ollaan siellä mistä työtä saa. Ei kunnalla ole työtä tarjota jokapaikassa. Yleensä kunta ei laita paikkoja avoimeen hakuun, koska sijaisten pito tulee halvemmaksi.
Lähihoitajilla on tällä hetkellä töitä niin paljon kuin jaksaa tehdä. Julkisella se sijainen tienaa ihan yhtä paljon. Turhaa jäädä lihottamaan pörssiyhtiöiden lompakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä ollaan siellä mistä työtä saa. Ei kunnalla ole työtä tarjota jokapaikassa. Yleensä kunta ei laita paikkoja avoimeen hakuun, koska sijaisten pito tulee halvemmaksi.Lähihoitajilla on tällä hetkellä töitä niin paljon kuin jaksaa tehdä. Julkisella se sijainen tienaa ihan yhtä paljon. Turhaa jäädä lihottamaan pörssiyhtiöiden lompakkoa.
Huomaa ettet tiedä yhtään mitään hoitajien palkkauksesta tai työllistymisestä. Kunhan trollaat täällä.
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidossa on muutenkin paremmat palkat kuin esim. tehostetun palveluntarpeen yksiköissä eli hoitokodeissa, eli korkeampi vaativuusluokka ja sen mukainen palkka. Oma tuntipalkkani kotihoidossa oli 1,40e enemmän kuin nyt hoitokodissa, vaikka julkisella molemmat paikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidossa on muutenkin paremmat palkat kuin esim. tehostetun palveluntarpeen yksiköissä eli hoitokodeissa, eli korkeampi vaativuusluokka ja sen mukainen palkka. Oma tuntipalkkani kotihoidossa oli 1,40e enemmän kuin nyt hoitokodissa, vaikka julkisella molemmat paikat.
Meillä on omalla hyvinvointialueella harmonisoitu eli saman verran saadaan peruspalkkaa samalla ammattinimikkeellä.
Melkein 300€ huonompi peruspalkka mitä julkisella.
"En ymmärrä miksi ollaan töissä yksityisellä, jossa palkka ja lomat on huonommat."
Eikä pelkästään se. Työhön kuuluu yleensä siivous ja keittiöhommat sekä lyhyemmät työpäivät sunnuntaisin.
Menettää monissa asioissa.
Käsittääkseni julkisella töissä olevat hoitajat voivat tehdä töitä myös muuallakin kun omassa työpaikassaan. Jos minä edes neuvoisin kilpailijaa puhelimessa niin se olisi viimeinen työpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on omalla hyvinvointialueella harmonisoitu eli saman verran saadaan peruspalkkaa samalla ammattinimikkeellä.
Tuohon en kyllä usko. Ennemminkin uskon, että samalla vaativuusluokalla saa samaa palkkaa. Mutta ei että luokka 1 (hoitokodit) ja luokka 4 (esim. kotihoito) saavat samaa palkkaa.
Mulla sama palkka kuin aloittajalla. Toinen iso yksityinen. Päivätyö eli ei vuorolisiä. Pidän työstäni, ja olen jo niin vanha, että en jaksa vaihtaa työpaikkaa.
Oikein lähihoitajan aloitus: Elikkäs kun siis...
Vierailija kirjoitti:
Oikein lähihoitajan aloitus: Elikkäs kun siis...
Minkähän alan rautainen ammattilainen sieltä pyytämättä meitä konsultoi?
Lähihoitajirn palkat on nostettava 4000 euroon kk, vähimmäislähtöpalkka. Joko niin tehdään tai saatte itse hoitaa vaippavanhuksenne ja vammaiset lapsenne. Alkakaapa valmistautua!
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajirn palkat on nostettava 4000 euroon kk, vähimmäislähtöpalkka. Joko niin tehdään tai saatte itse hoitaa vaippavanhuksenne ja vammaiset lapsenne. Alkakaapa valmistautua!
Pulla-Riikka, ei sinun enää tarvitse jatkaa tuota hoitajien maineen lokaamista. Sun aikas meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Tästä kommentista oikein huokuu sellainen tupakalta haiseva ja töihinsä kyllästynyt keski-ikäinen moniosaaja, joka ei todellakaan tee töitään kunnolla ja lisäraha ei sitä tule muuksi muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin hoitaja, mutta mua hävettää tällaiset vaatimukset. Osalla on suhteellisuudentaju kadonnut kokonaan. Lähihoitajalle 2500 eur olisi jo todella hyvä peruspalkka suhteessa koulutukseen
Vierailija kirjoitti:
"En ymmärrä miksi ollaan töissä yksityisellä, jossa palkka ja lomat on huonommat."
Eikä pelkästään se. Työhön kuuluu yleensä siivous ja keittiöhommat sekä lyhyemmät työpäivät sunnuntaisin.
Menettää monissa asioissa.
Laikkarit pistettiin privaatista kalliina pihalle parikymmentä vuotta sitten. Olisin hoitanut ne siivous- ja keittiöhommat. Säästöistä puhuttiin kauniisti moniammatillisuutena, ja sitä se kai onkin, kun privaatin hoitajat tekevät myös laikkarin työt omiensa ohella ja vieläpä laikkarin palkalla. En ole vieläkään päättänyt pitäisikö itkeä vai nauraa, kuinka huonosti voidaan maan asioita hoitaa.