Avara luonto ohjelmat, raakoja!
On raakoja! Saalistusta ja liikaa kuolemaa. Minä tykkäisin että ei olisi niin raakaa tämä meno. Mutta onhan se totuudenmukainen. Voisi vähemmän väkivaltaa olla näissä. Nyt meinaa tulla suru puseroon....
Kommentit (21)
Joskus aiemmin lapsuudessani luonto-ohjelmat olivat mukavampia.
Nykyään en ole katsonut luonto-ohjelmia kuin silloin tällöin. On tarpeeksi hermoilua omassakin elämässä.
- sivusta
Ap tässä. Olen perillä elämän raadollisuudesta, mutta luonto ohjelmat haluaisin nähdä viattomina ja seesteisinä. Minulle tulee surullinen olo jos surullisia kohtaloita luonto ohjelmassa. Muunmuassa tänäänkin kun karhu saalisti myskihärän poikasia, niin ei ollut mukava fiilis. Eikä ne myskihärätkään ole tehnyt kenellekään pahaa.😥
Kamala Luonto tulee joskus ihan olohuoneeseen asti. Toissa kesänä Lokkilivessä nähtiin suorana kuinka merikotkat popsivat koko luodollisen merimetsojen poikasia.
Muualla parempia videoita. On kiva nähdä luontomaisemia, muttei jatkuvaa parittelua tai saalistusta, selostusääni ei koskaan toiminut minulle. Ei ole pakko olla aina eläimiä. Vaikka onkin hyvä ottaa eläimet huomioon, ettei joku tallaa.
Serengeti-sarja oli upea.
Juuri alkaneessa Pohjola-sarjassa ärsyttää, että siinä on liikaa ihmisiä, on base-hyppäjää, kalastajaa ja tutkijaa.
Sellainen se luonto on. Sen karhunkin pitää syödä jotain. Luuletko että se menee kauppaan ja ostaa sieltä valmista lihaa?
Nykyään on niitä keksittyjä ja dramatisoituja eläintarinoita mitkä ei ole mun mieleen. Tykkäisin vain katsoa mitä eläimet touhuaa eikä sellaista tekemällä tehtyä nyyhkytarinaa.
En tajua miksi joku haluaa näyttää lapsilleen noita, eilenkin Strömsön jälkeen alkoi joku norppaversio jossa aggressiiviset aikuiset etsivät parittelukumppaneita poikasista... Vaihtui kanava vaikka yksin katsoin puuhaillen muutakin samalla
Vierailija wrote:
Serengeti-sarja oli upea.
Juuri alkaneessa Pohjola-sarjassa ärsyttää, että siinä on liikaa ihmisiä, on base-hyppäjää, kalastajaa ja tutkijaa.
Näin on. Hieman enemmän voisi keskittyä itse luontoon ja rauhoittua.
Elämä ja luonto on julmaa ja kylmää sitä ei saa sensuroitua ja kiellettyä kun sinun mielenterveys ei kestä todellista elämää
Luonnossa eläin kuolee vain kerran. Silti ohjelmaan ympätään kuolemia, koska ilmeisesti pitää olla actionia.
Dramatisointi on tyhmää, selostus ja musiikki värittävät tilannetta, joka luonnossa voi olla ihan neutraali.
No parempi kai kuin ei mitään, koska näkymät ovat aivan mahtavat.
Onko se mikää ihme että teitä kukkahattutätejä vihataan näin valtavasti joka puolella. Ei luontoa voi sensuroida vaikka kuinka mielesi pahoitat ja ahdistut.
Vierailija wrote:
Ap tässä. Olen perillä elämän raadollisuudesta, mutta luonto ohjelmat haluaisin nähdä viattomina ja seesteisinä. Minulle tulee surullinen olo jos surullisia kohtaloita luonto ohjelmassa. Muunmuassa tänäänkin kun karhu saalisti myskihärän poikasia, niin ei ollut mukava fiilis. Eikä ne myskihärätkään ole tehnyt kenellekään pahaa.😥
Sinun täytyy mennä luontoon käskemään ja vaatimaan karhuja muuttamaan ruokavalionsa puhtaasti kasviksiin ettei yhdenkään eläimen tunteita loukata.
Samaa mieltä apn kanssa. Nykyään luonto-ohjelmat on pelkkää mässäilyä eläinten kärsimyksellä. Ihme kun ainoatakaan eläintä on edes olemassa
En jaksa katsoa niitä enää nykyään
Kieltämttä leikkaukset tekevät ohjelmasta turhan levotonta. Voitaisiin katsella vaikka gnu-lauman päivää, ei se ole yhtämittaista pakokauhua vaan paljolti tyyntä märehdintää.
Vierailija wrote:
Joskus aiemmin lapsuudessani luonto-ohjelmat olivat mukavampia.
Nykyään en ole katsonut luonto-ohjelmia kuin silloin tällöin. On tarpeeksi hermoilua omassakin elämässä.
- sivusta
Varmaan näihin uudempiin luonto-ohjelmiin lisätty joku woke-aspeksti, että ovat poliittisesti oikeanlaisia...
Ootko uniikki lumihiutale pumpulissa? Ei ihme että maailma on ihan pimeä nykyään kun edes luonto ei saa näkyä sellaisena kuin se todellisuudessa on.. ota pää pois pyllystä