Aviomies aikoo viedä kaikki irtaimiston erossa
Minä muutin pois pieneen yksiöön, kun hän oli väkivaltainen.
Hän vaati , että maksan vanhasta asunnon vuokrasta puolet. Ostin yksiöön kaikki kamat, en vienyt mitään yhteisestä kodista, koska siitä olisi seurannut hirvittävä myrsky. Nyt hän on 6 kk jälkeen saanut pienemmän asunnon ja ilmoitti ottavansa kaikki huonekalut ja kamat itselleen. Sanoo, etteihän sulle mitään mahdu. Hän oli niin pelottavan väkevän oloinen suunnitelmissaan, että miten ihmeessä selviän tuollaisen kanssa. Neuvoja, miten edetä.
Kommentit (46)
No mitä itket? Juurihan kerroit, että olet ostanut uudet huonekalut. Anna olla ja jatka eteenpäin, raha ei ole mielenterveyden menettämisen arvoista.
Sinulle ei jää sitten mitään tavaroita muistuttamaan kamalista ajoista.
Tietääkö uudesta asumiskuviostasi, vaikka oli väkivaltainen? Kuinka pitkään maksoit vanhan asunnon vuokraa?
Ositus teidän on tehtävä. En tosin ymmärrä miksi olet mitään vailla, kun eroon olet päässyt ja elämän aloittanut. Anna olla ja unohda. Se osituspap156eri kannattaa kuitenkin tehdä.
Tuo on halpa hinta siitä, että pääsit moisesta tyypistä eroon.
Tarviiko sun edes vastata sille jos soittaa tai viestittää? Ei. Erottu on ja erilleen muutettu. Jos 6kk sitten jo muutit pois ja ostit omat kamat, ei sen enempää siitä.
"Miten ihmeessä selviän tuollaisen kanssa?" Mitä ihmettä, miksi pitää enää selvitä hänen kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
No mitä itket? Juurihan kerroit, että olet ostanut uudet huonekalut. Anna olla ja jatka eteenpäin, raha ei ole mielenterveyden menettämisen arvoista.
Tätä minäkin ihmettelin, että jos aloittaja on jo kertomansa mukaan ostanut kaikki kamat asuntoon niin miksi exältä haluaisi mitään. Sanoo että moikka moro ja nähdään joskus ensi elämässä.
Väärinhän tuo on, mutta ei varmaan kannata alkaa riitelemään ja kaivelemaan vanhoja haavoja. Ole onnellinen, että pääsit eroon väkivaltaisesta suhteesta ja olet saanut nyt uuden alun.
Camaan naiset, annatteko te jollekin ääliölle kaikki kodin huonekalut, koneet, astiat kaikki. Nehän on jo ihan normikodissa 20,000 e arvoiset?
Minä en ainakaan erotessa halunnut yhden yhtä kodintavaraa tai sisustustavaratalo tai huonekalua talostamme mukaani, vain lapsen lelut, vaatteet ja sängyn. Ja tietysti omat vaatteeni, kengät, urheiluvälineet. En yhtään astiaa, en pyyhettä tai lakanaa. Niin, ja autoni tietysti otin mukaan, mutta sitä nyt en sisällä säilytä. Eromme ei mikään erityisen riitaisa ollut, mutten halunnut mitään yhdessä liki parinkymmenen vuoden aikana hankittua uuteen kotiini. Halusin siitä omannäköisen, ilman mitään muistoja entisestä. Ja ennenkaikkea, sain päättää ihan itse millaisia asioita hankin.
Jos siellä on jotain sun henkilökohtaisia asioita, ja jotain vaikka perintöhuonekaluja, ne haet pois, vaikka poliisin kanssa. Muuten, jos et kerran välttämättä sen kanssa yhdessä hankittuja tarvitse, jätä ne sille. Sanot vaan, että pidä me paskat, että sua ne muistuttaa vain huonoista ajoista.
Apua saat kyllä itsellesi, kysyt ensimmäisenä vaikka sosiaalitoimistosta, neuvovat sitten mitä teet.
Vierailija kirjoitti:
Camaan naiset, annatteko te jollekin ääliölle kaikki kodin huonekalut, koneet, astiat kaikki. Nehän on jo ihan normikodissa 20,000 e arvoiset?
Rahaa se vaan on. Mä en vaatinut edes ositusta (10 v avoliitto, yksi lapsi, miehen tulot liki tuplasti sen mitä mulla). Miksi ihmeessä alkaa vääntää raha-asioista tai jostain huonekaluista. Hyvä vaan että pääsin siitä helposti eroon.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin? Jotain järkeä, kun lahjoittaa tuollaiset määrät omaisuutta pahoinpitelijälle., ja että oot maksanut 6 kk puolet sen vuokrastakin? Hirveän töyhkeä tyyppi.
Jos ois ollut omistusasunto, hänen olisi pitänyt maksaa sulle päin vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan erotessa halunnut yhden yhtä kodintavaraa tai sisustustavaratalo tai huonekalua talostamme mukaani, vain lapsen lelut, vaatteet ja sängyn. Ja tietysti omat vaatteeni, kengät, urheiluvälineet. En yhtään astiaa, en pyyhettä tai lakanaa. Niin, ja autoni tietysti otin mukaan, mutta sitä nyt en sisällä säilytä. Eromme ei mikään erityisen riitaisa ollut, mutten halunnut mitään yhdessä liki parinkymmenen vuoden aikana hankittua uuteen kotiini. Halusin siitä omannäköisen, ilman mitään muistoja entisestä. Ja ennenkaikkea, sain päättää ihan itse millaisia asioita hankin.
Kyllä minä olen ostanut lähes kaiken tähän huusholliin, oli jo ennen miestä oma asunto sisustettuna, ja olen sitä jatkanut kuten ennenkin. Ei mieheltä ole mitään kysytty, eikä kysyttäisi erossakaan, saisi ottaa sellaiset halutessaan joita minä en halua.
Kakskymmentä vuotta valittanut että mulla on liikaa tavaraa, niin en usko että se haluaisikaan yhtään ainoaa tavaraa kuin ne mitä oli tullessaan suhteeseen, yksi puurokattila, lautanen ja lusikka, joita on käyttänyt joka päivä ainakin 30 vuotta, äidiltään saanut kotoa lähteissä.
Tosi hienoa, että erosit ja pääsit väkivaltaisesta tyypistä eroon!
Vierailija kirjoitti:
Melko arvokkaita tavaroita saa olla jos yhteisarvo on 20000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Irtaimisto on yleenssä jotain 2000€. Ei todellakaan kambata taistella, kun oikeudenkäyntikulutkin tulee oleen tuplat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Irtaimisto on yleenssä jotain 2000€. Ei todellakaan kambata taistella, kun oikeudenkäyntikulutkin tulee oleen tuplat.
Johan nyt pelkästään TV kunnon äänentoistolaitteilla maksaa tuon 2000,- ja aika paljon ylikin.
Anna pois roska . Kyllä sinä kodin saat kokoon ilman hänen tavaroja. Hyvä karma tulee vastaan.