Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään juhlitaan kansainvälistä romanipäivää!!

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää romanien kansallispäivää!

Romanit kohtaavat edelleen valtavasti syrjintää ja jopa vihaa, kuten tästäkin ketjusta näkee.

Paljon on työtä tehtävänä tasa-arvon eteen tässäkin maassa.

Ehkä syrjintään on aiheitakin? 

Kokemukseni: 1) Vuokrasin asuntoni kesäksi romanimiehelle. Ensimmäistäkään vuokraa en saanut, huomautuksista huolimatta.  Asunto siivoamaton, löytyi käytettyjä kortsuja, terveyssiteitä, vauvanvauppoja. Haju oli melkoinen, mutta romanithan ovat aina erittäin kohteliaita ja sisäsiistejä???

2) Olin TYKSissä töissä, kun siellä teki kuolemaa joku arvostettu romani. Kaikki parkkipaikat, sairaalan kahvila, käytävät olivat täynnä "lähisukulaisia". Ihan kaunis ele, mutta ehkä vähemmän sukulaisia riittäisi? Näille laitettiin sitten joku rajoitus ( mikä on tietenkin rasismia ja syrjintää!!!)

Vierailija
42/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse minulla ei ole enää mitään negatiivisia ajatuksia romaneja kohtaan. Ensinnäkin, kyllä jotkut heistä yrittää päästä työelämään ja osa toimii yrittäjinä. Suurinta osaa ei suomalaiset työnantajat ota töihin.

Väkivaltarikokset heillä lähinnä omaan väestöön kohdistuvia. No varastaminen.. siitä en voi heitä puolustella mitenkään ja jos olisi kauppias niin en varmaan voisi suhtautua heihin myötämielisesti, mutta en itse vain kykene sen vuoksi ajattelemaan heistä mitään negatiivista. He eivät ryöstä kuitenkaan yksityishenkilöiltä ymmärtääkseni. Ja jos itse pyörii rikollisissa piireissä, missä käsittääkseni heitä pelätään, se on ihan oma vika muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediassa asiaa puolustavat ovat vain romaninaisia?

Vierailija
44/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romanit kohtaavat edelleen valtavasti syrjintää ja jopa vihaa, kuten tästäkin ketjusta näkee.

Jos ennakkoluulot ovat jatkuneet 500 vuotta, niin ne ennakkoluulot ilmeisesti pitävät paikkansa.

Vierailija
45/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse minulla ei ole enää mitään negatiivisia ajatuksia romaneja kohtaan. Ensinnäkin, kyllä jotkut heistä yrittää päästä työelämään ja osa toimii yrittäjinä. Suurinta osaa ei suomalaiset työnantajat ota töihin.

Väkivaltarikokset heillä lähinnä omaan väestöön kohdistuvia. No varastaminen.. siitä en voi heitä puolustella mitenkään ja jos olisi kauppias niin en varmaan voisi suhtautua heihin myötämielisesti, mutta en itse vain kykene sen vuoksi ajattelemaan heistä mitään negatiivista. He eivät ryöstä kuitenkaan yksityishenkilöiltä ymmärtääkseni. Ja jos itse pyörii rikollisissa piireissä, missä käsittääkseni heitä pelätään, se on ihan oma vika muutenkin.

Ei pidä paikkaansa, oikeastaan juuri mikään muukaan kuin boldattu osuus.

Vierailija
46/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Romaneja on Suomessa alle puoli prosenttia väestöstä, mutta he tekevät 20 % ryöstöistä! Minutkin on ryöstänyt romani aseella uhaten. Enkä liiku missään rikollisissa piireissä.

Vierailija
47/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lindemanit ja muut leiffit

Vierailija
48/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäsiittoinen yhteisö. Romani äiti itkee, ihmettelee ja suree, jos hänen poikansa on tehnyt henkirikoksen, ihmettelee, miten hänen poikansa on vankilaan lähetetty ja syypää on tietenkin aina joku muu.

Vierailija
49/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää pitäisi juhlistaa suvun sisäisellä morahipalla.

Vierailija
50/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman romani perheen tunnen. En tajua, miten muka ovat siistejä, nämä perheet suorastaan uivat paskasessa kämpässä, heinä on talon pihassa kesäisin polviin saakka, sauna täynnä rojua, astiat rikkinäisiä, silti tarjoavat kahvia lovisista kahvikupeista. Kovaäänisiä, epärehellisiä arvostelijoita, hyökkääviä, toisen kotiin saattavat tulla arvostelemaan ääneen. En tiedä, ei juurikaan hyviä kokemuksia.

Vierailija
51/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, tuohon työhön ei osallistu yksikään romaani?

Vierailija
52/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden romanin tiedän, joka käy töissä.

Vierailija
53/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato Areenasta se sarja naisvangeista. Voi muuttua toi sun käsitys siitä, etteivät ryöstä yksityishenkilöitä.

Vierailija
54/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan vääränä päivänä, eilen olis ollut Allanin päivä, tänään on Suoman päivä, ensimmäinen suomalaisuuden ajan naisen nimi, ei liity mustalaisiin pätkääkään.

Niiden pv pitää siirtää Allanin päivälle, jos sellanen pitää olla.

Vierailija
55/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei että kun nykyään jotkut nuoret romaninaiset on kauniita! Tekisi mieli tehdä lähempääkin tuttavuutta, tiedä kuinka villejä ne on sängyssä.

Turhaan toivot, vain romani miehet saa sekaantua valkolaisten kanssa, naiset ei.

Kaustisella törmäsin todella kauniiseen romani naiseen ja hän tuli toimittamaan minun kanssa. Olin niin myyty hänen kauneudesta ja välittömästi iskin silmäni häneen. Ja hän oli vain osa sitä lompakon ryöstäjäpiiriä.

Vierailija
56/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanit muka kunnioittavat vanhuksia, niitä kiertelevät ryöstämässä eniten, nimenomaan naiset.

Vierailija
57/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomen romanit eivät kunnioita minua, miksi minä kunnioittaisin heitä?

Vierailija
58/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaita on suomalaiset. Yli 500 vuotta ja vieläkin ennakkoluuloja. Luulisi jo muuttuneen vankaksi kokemukseksi.

Vierailija
59/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romanit muka kunnioittavat vanhuksia, niitä kiertelevät ryöstämässä eniten, nimenomaan naiset.

* romanivanhuksia.

Vierailija
60/77 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne omiakaan vanhuksiaan kunnioita, vaan pelkäävät. Luikkivat karkuun, jos jossain näkevät omia vanhuksiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan