Pitääkö mun ruokkia miestä ja muistuttaa et sen pitäisi syödä yms?
Kun mies tulee töistä, ni sit rupeaa inisemään et on vaan juonut vettä eikä oo mitään syönyt. Taikka sit päivän päätteeksi sanoo et on vaan yhden leivän syönyt....
Mitä minä sille voin, jossei aikuinen ihminen tajua syödä. Täytyykö mun tehdä aille kaikki valmiiksi ja jopa syöttää sitä? Pitääkö mun herötä aamulla tekemään miehelle aamupalaa vai mitä?
Kommentit (19)
Tuo kuulostaa ennemminkin siltä, että mies valittaa töissä olleesta kiireestä... Eli osoitat vaan miehelle myötätuntoa rankasta päivästä ja kutsut lihapadan ääreen :)
Ja pitääkö mun viedä mies kädestä pitäen vessaan ennenkun lähdetään autoon istumaan tai poistutaan ravintolasta? Joka helkkarin kerta se alkaa vinkua lähdön jälkeen että pissattaa....Näemmä miehet tarvii paimennusta enemmän kun naiset.
Vierailija:
Ruokaa on kyllä jääkaapissa...
ap
Oletko siis itse kotona päivät? Jos tosiaan sanot aina vain " ruoka on jääkaapissa" , niin sitten se taitaa ollakin niin, että miehesi toivoisi sinun edes kerran laittavan ruuan valmiiksi kun hän tulee töistä kotiin!
eli jos on kiire päivä, en muista syödä. Sitten kotona huomaan, että heikottaa, ja alan miettiä, mitä olen syönyt. En kaipaa sen kummempaa muistuttelua tai huolenpitoa, itse asiassa se vain ärsyttää. Tapanani on vain ajatella ääneen. Tietysti on kiva, jos toinen sanoo sitten vaikka keittävänsä kahvit tms.
Mutta en siis valita asiasta, ja tiedän, että minun tulee itse huolehtia syömisistäni. En tiedä, miten miehesi kokee asian, voihan olla, että hän yrittää pitää sinua äitinään, joka on hössöttänyt ruoasta. Mutta älä vain mene siihen mukaan. Kannattaa vain todeta neutraalisti, että " vai niin, taisi olla kiire päivä" .
Meillä vaan asiassa on se surkuhupaisa puoli, että mies on ruoanlaittohommissa eikä itse kerkiä syödä kun on töissä niin kiire. Siitäpä saisikin hyvän lööpin: Kokki kuoli nälkään, vaimo ei laittanut ruokaa!
Mä yleensä vastaan kertomalla mitä kaapista löytyy, jos olen tekemässä itsellekin iltapalaa teen tietty hänelle myös.
voileipä tehdä valmiiksi miehelle koska eihän se raukka osaa, miehen sukat pitää kerätä lattialta pois kun mies ne sinne heittää vaikka pyykkikoppa on vieressä, miestä ei voi pyytää tuomaan nokkamukiaan (jeps, ei tule niin paljoa läikkiä ympäriinsä kun ei anna tavallista mukia käyttää) tiskialtaaseen saatika sitten tiskaamaan sillä kotityöt ovat kohtuuttoman rankkoja miesparoille.
Varsinkin jos se avuton miesparka sattuu rakentamaan taloa se täytyy pukea, syöttää, pestä ja passata...
Olenkin alkanut (valitettavasti) usein kysyä ennen lähtöä, et pitäisköhän sunkin käydä nyt vessassa.... Sit se miettii hetken ja vastaa joko kyllä tai ei... :)
Joskus hermostun, että aikuinen mies osaa sanoa itsekin, jos haluaa syödä. Jos olen tehnyt lapsille ruokaa ja mies ei ole silloin syönyt, niin en minä voi häntä väkisin syöttääkään.
15: Vissiin se miehille on ylivoimaista käydä koittamassa että ei sitten tarvi kitistä.
Ja näköjää mies luulee et saa samaa palvelua, mutta väärässä on..
ap
ja pari päivää sitten siitä että se rakentaa teille taloa ja käy töissä (tms) ?
Tosi usein se valittaa että ei ole koko päivään syönyt mitään. Mua se aina häiritsi kun podin masennusta ja jotenkin tuli semmonen ole että mun olis pitänyt tehdä jotain enemmän. Tiedän kyllä ja monesti kysynki mieheltä että miks se ei syöny tai miks ei ottanu eväitä. Joskus muistutan että ota eväät mukaan jos on semmonen päivä että tietää joutuvansa koko päivän ajelemaan autolla. Mutta ei muka ehdi ja sitten pitää mulle kotona kitistä kiukkusena ku on nälkä...murrr! :)
Ja vielä ärsyttävämpää on kun miehen sukulaiset aina kauhistelee että ompa mies laihtunu (ei edes ole, mutta on luonnostaan hoikka) että eikö sulle anneta ruokaa!! Siis miten niin anneta!? En mä ole jääkaappia lukinnu tai kieltäny töissä syömästä! :D
Epäilin tuota 14:ä siksi " raksa-äijästä valittajaksi" , mutta se olikin tämän ketjun ap... Huh huh, kannattaiskohan vähän miettiä sitä suhteen laatua. Vai ihanko omaksi iloksi näitä ketjuja aloittelet...??
ai, taasko mä olin laittanut jääkaapin oven lukkoon..
Mulla ei ole ketään kelle puhuisin. Olen lasten kanssa päivät pitkät yksin kotona ja ainoat aikuiset? " juttukaverit" olette te!
Olen miehelle puhunut siitä, että pitäisi välillä vapaata ja mentäisii johonkin, mutta ei! On ku puhuisin seinille. Tää on ihan helkutin rankkaa henkisesti kun ei ole ketään, ketä mun asiat, päivän tekemiset yms. kiinnostaisivat. Voi kun pääsisi johonkin ihan yksin, vaikka uimaan, mutta ei :' (
Nojoo, meni aiheen viereen taas, mut menkööt
ap
jolla on kuulemma heti töihin tultuaan tapana aloittaa lounaaseen saakka jatkuva valitus siitä, kuinka on nälkä, kun ei ole syönyt aamupalaa. Sitä tarina ei kerro, että miksi sitten ei voi syödä aamupalaa. Ehkä valittaminen on kivempaa kuin syöminen?
Sympatiat sinulle!
No entäs onko se mun vika kun mun mies on lihonu ja kaikki kysyy multa et miten oot päästäny sen tohon kuntoon.
Minäkö sitä rasvaa sille väkisin suuhun työnnän?