Kuka vie meidän lintujen talipötkylät?
Jo toinen kerta tänä talvena kun lähes täysi pötkylä puusta viety. Tuokin oli kilon pötkylä. Kuka sen on vienyt? Naru vain jäljellä.
Kommentit (31)
Itse olen rakentanut verkosta sellaisen katollisen aitauksen lintujen ruokintaa varten.
Orava pääsee kyllä läpi, mutta esimerkiksi varikset ja pulut ei.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että oravakin saa syödäkseen. En vaan halua että varis vie talipötkön heti ja pululauma kerääntyy pihaan.
(Orava ei muuten jaksa kokonaista talipalloa, saatikka sitten talipötköä, kantaa mihinkään.)
Näin eilen videon, jossa orava istui oksalla ja näppärästi veti narun ylös, narun päässä oli talipallo!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen rakentanut verkosta sellaisen katollisen aitauksen lintujen ruokintaa varten.
Orava pääsee kyllä läpi, mutta esimerkiksi varikset ja pulut ei.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että oravakin saa syödäkseen. En vaan halua että varis vie talipötkön heti ja pululauma kerääntyy pihaan.
(Orava ei muuten jaksa kokonaista talipalloa, saatikka sitten talipötköä, kantaa mihinkään.)
Helposti jaksaa kantaa talipalloa olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Joku toinen eläin tai iso lintu. Näen mustarastaita koko ajan talipallojen kimpussa.Pienet kottaraiset eivät saa juuri muuta kuin murut jotka putoaa kun nuo isot syövät kaiken.
Mä luulen et olet nähnyt naakkoja :DMustarastaat syö talipallon luota maasta mitä sinne pudonnut.
Lintujen ruokinta asuntojen lähellä pitäisi kriminoida.
Huomaa, että ihmiset eivät tunne eläimiä, niiden kokoja ja voimia yhtään! Kuinka vieraantuneita olette luonnosta? Kilon talipötkylää ei orava, harakka, varis tai rotta raahaa! 😂
Myös tikat hakkaavat talipötköjä ja naruja poikki, maasta sitten erinäiset eläimet kuljettavat niitä kätköihinsä
Näkyikö maassa peuran tai muun isomman eläimen jälkiä?
Syökö jänikset tai rusakot talia?
Orava vie, jyrsii narun poikki äkkiä. Äkkiäkös se sieltä maasta syödään, ja talipallot pyörittelee piiloon. Metallinen talipötkö teline auttaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että ihmiset eivät tunne eläimiä, niiden kokoja ja voimia yhtään! Kuinka vieraantuneita olette luonnosta? Kilon talipötkylää ei orava, harakka, varis tai rotta raahaa! 😂
Varikset ja harakat nokkii pötkylän pieneen osiin. Orava puree narun helposti poikki jolloin se on myös varisten saatavilla maassa.
Meillä ainakin harakkajengi käy nappaamassa pötkylät. Naru vain jää.