Onko palstalla muita huijareita?
Minut tunnetaan ahkerana ja 24/7 työskentelevänä yrittäjänä. Ennen yrityksen perustamista tein sivutoimisesti töitä laskutuspalvelun kautta.
Todellisuus on toinen. Tein kyllä töitä laskutuspalvelun kautta, mutta korkeintaan päivän viikossa. Vastasin aina että osapäiväisesti, koska minusta tarkat työmääräni olivat oma asiani enkä halunnut kuunnella alentuvaan tyyliin annettuja neuvoja työllistymisestä.
Yrittäjänä sain osittain tuurilla pari isompaa asiakasta joilla pääsin hyvin alkuun, tein paljon töitä ja tienasin noin keskipalkan verran. Sain ostettua edullisen mutta kivan asunnon ja maksoin asuntolainaa pois säästäen kaikesta muusta. Sitten tajusin että suurin osa asiakkaista tuo enemmän työtä kuin hyötyä. Aloin myymään eioota, ja jatkoin sitä kunnes jäljellä oli vain muutama hyvä asiakas.
Aloin tekemään töitä 2-3 päivää viikossa, korkeintaan. Mutta tajusin että pystyin nostamaan hintoja siksi koska myin eioota. Kun tarjonta on kysyntää pienempi, ihmiset maksavat enemmän. Nykyään tienaan hieman alle keskipalkan 2-3 päivän viikolla, kun ennen sain vain hieman enemmän 6-7 päivän viikolla. Säästöön jää mukavasti rahaa ja saan muutaman tonnin pääomatulojakin.
Elän käytännössä vale-elämää. Lähden "työmatkoille" eli oikeasti vaeltamaan, kiertelemään museoissa, harrastamaan liikuntaa, tms. Lähden "konttorille" eli oikeasti käyn rentoutumassa kahvilassa tai leffassa. Olen "yksi meistä" kiireisistä ja ahkerista pienyrittäjistä joihin suhtaudutaan positiivisesti koska teemme valtavasti töitä mutta meillä ei ole pelejä ja vehkeitä tai omakotitaloja kuten työläisillä. Oikeasti kaikki tämä on kulissia. Olen laiskottelija joka pääsee helpolla. En ole rikas, mutta varakkaampi kuin annan ymmärtää. Ainoa stressin aihe on jos kulissi paljastuu.
Muita?
Kommentit (23)
"Säästöön jää mukavasti rahaa ja saan muutaman tonnin pääomatulojakin"
"En ole rikas, mutta varakkaampi kuin annan ymmärtää."
Tarkemmin?
Teet kuten voi tehdä eli tienaat enemmän vähemmällä työllä. Pidän järkevänä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkemmin?
Osakesalkku on <50 000 eur
Kaikkiaan sijoituksia on <500 000 eur
En ole sijoittanut tuota suurempaa osaa suoraan osakkeisiin, koska en halua että isompia pääomatuloja näkyisi verotiedoissani. Loput ovat sijoituksissa joiden tuotto realisoituu vain myydessä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkemmin?Osakesalkku on <50 000 eur
En ole sijoittanut tuota suurempaa osaa suoraan osakkeisiin, koska en halua että isompia pääomatuloja näkyisi verotiedoissani. Loput ovat sijoituksissa joiden tuotto realisoituu vain myydessä.
ap
Miltä tuntuu kun keskiluokkainen palkkatyöläinen perheeniskä neuvoo että kun teet fiksusti töitä niin joku päivä sulla voi olla melkein maksettu 200k arvoinen omakotitalo ja 10 vuotta vanha Audi niin kuin hänellä?
Jos elätät itsesi, niin mitä se kenellekään kuuluu? En ymmärrä koko pohdintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miltä tuntuu kun keskiluokkainen palkkatyöläinen perheeniskä neuvoo että kun teet fiksusti töitä niin joku päivä sulla voi olla melkein maksettu 200k arvoinen omakotitalo ja 10 vuotta vanha Audi niin kuin hänellä?
Onneksi voin vastata tuohon reheliisesti että tykkään kovasti pienestä rivariasunnnostani, ja kun en juuri perusta autoista niin tämä vanha VW riittää oikein hyvin :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miten olet saanut noin paljon säästöön?
En oikein ymmärtänyt, kenelle valehtelet.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärtänyt, kenelle valehtelet.
Niin no asiakkaille tietysti. Kenelle muulle, kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miten olet saanut noin paljon säästöön?
Olen jo keski-ikäinen.
Säästämällä aggressiivisesti alle kolmekymppisestä (pl. tuo aika jolloin olin käytännössä työttömänä sen jälkeen kuin valmistuin) ja sijoittamalla pääasiassa osakkeisiin suoraan tai epäsuorasti ja matalilla kuluilla. Mitään isoa perintöä tms en ole saanut.
Asunnon ostin tosi halvalla, tämä oli syrjäistä aluetta silloin. Nyt kaupungin laitamilla.
ap
Miten uskoisit että siihen reagoitaisiin jos kertoisit totuuden? Olethan ilmeisesti tehnyt työsi rehellisesti, joten en minä näe että olisit mitään väärää tehnyt.
Ok. Minä maksoin asuntolainaa työmarkkinatuella. Sain maksettua juuri ennen kuin korot nousivat.
Nyt olen toki jo työssä.
Olet onnistunut hyvin piilottamaan sairautesi, koska olet normaalista väestöstä poikkeava paitsi jos muutkin huijaavat, niin olet terve.
Vierailija kirjoitti:
Miten uskoisit että siihen reagoitaisiin jos kertoisit totuuden? Olethan ilmeisesti tehnyt työsi rehellisesti, joten en minä näe että olisit mitään väärää tehnyt.
Kyllä varmasti halukkuus maksaa palveluistani hyvin laskisi tai jopa romahtaisi.
Sijoitussalkku herättäisi kateutta kun saataisiin tietää kuinka "helposti" olen sen kasannut.
Siitä kyllä pitäisi ihmisiä huomauttaa miten säästäväisesti olen elänyt. Jos olisin ostellut pelejä ja vehkeitä, ja vaihtanut asunnon kalleimpaan mahdolliseen, olisi pelkästään velkaa.
ap
En näe mitä huijaamista tuossa on.
Milloin siirryit lyhyeen työviikkoon?
Vierailija kirjoitti:
Milloin siirryit lyhyeen työviikkoon?
Asteittain 2010-2012.
ap
Olen! Ei kun en! Ei kun huijasin. Eli olenko vai enkö?
Olet pelannut korttisi hyvin.