Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ihastus toiseen naiseen

08.04.2023 |

Nyt on käynyt niin, että uskon mieheni ihastuneen uuteen työkaveriinsa. Ei toki näin ole sanonut, mutta puheissa on alkanut se "Liisa sanoi, Liisa teki, meillä on Liisan kanssa yhteinen keissi..."

Mieheni on sosiaalityöntekijä, joten naispuolisiin työkavereihin olen kyllä tottunut. Mutta tämä tuntuu erilaiselta. Aivan kuin miehellä olisi meneillään samanlainen alkuhuuma kuin meillä aikoinaan. Erityisen pahalta tämä tuntuu siksi, että mulla on ollut ulkonäköpaineita miehen haluttomuuden vuoksi. Rakastan meidän pientä poikaa yli kaiken, mutta myös raskaus on jättänyt jälkensä kroppaan ja miehen mieli tuntuu vaeltelevan toisaalla.

Tällä aloituksella haen kai rauhoittavia sanoja, vertaistukea... ehkäpä täällä on myös pienten lasten isiä, jotka ovat ihastuneet, mutta nauttineet tunteesta aikansa viemättä sitä pidemmälle.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on monesti sanottu, että ihastuminen on normaalia, eikä se ole mitenkään väärin. Tuskin löydät sitä kaipaamaasi tukea täältä.

Ja näin onkin. Ihminen ei ole yksiavioinen laji, jolle suhteessa ollessa tulee laput silmille ja mahdottomaksi viehättyä muista ihmisistä.

Jos parisuhteessa on tyyttyväinen, tunteet kolmatta kohtaan eivät "paisu" hallitsemattomiksi ja niitä ei halua ruokkia. Näin minä ajattelisin.

Tilaisuus tekee varkaan, myös tunteet eivät paisu jos sille ei anna tilaisuutta

Tätä tarkoitin tolla ruokkimisella. Ettei vietä tarpeettomasti aikaa ja tutustu kovin läheisesti siihen vetävään ihmiseen, ei flirttaile. Tarkkailee vähän itseään ja miettii käyttäytyisikö/puhuisiko puolison nähdenkin tietyllä tavalla.

Vierailija
22/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä voi olla lisääntymisen tarve, jota ei ehkä itse tiedosta. En tiedä onko sinulla hormonitoiminta normalisoitunut synnytyksen jälkeen sen suhteen, että kykenet uudelleen lisääntymään. Mikäli ei, niin nyt kun sinä, et kykene lisääntymään, niin mies etsii ympäristöstään potentiaalisia lisääntymiskumppaneita. Mikäli hormonitoimintasi on normalisoitunut, niin miehesi voi nähdä asian siten, että ei ole hyvä kanssasi lisääntyä enää, koska et ole hänen mielestään kyvykäs tuottamaan yhteiskuntaan uusia tuottavia ihmisiä.

Lisääntymiskumppanien etsiminen loppuu siinä vaiheessa, kun mies ei koe tarvetta enää lisääntyä. Sama tapahtuu myös itsellesi eli mies ei enää kiinnosta sinua, kun et koe tarvetta enää lisääntyä. Huomioon on kuitenkin otettava, että hormonitoiminnalla on vaikutusta ajatteluun siten, että kokeeko tarvetta lisääntyä.

Hyvä kun vahvistat palstalla käyvien feministien m.vihaa. Bravo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kysyisin, pitääkö tästä Liisasta olla huolissaan?

Vierailija
24/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita sattuu kaikille. Silloin nimenomaan kun avoimesti puhuu kotona, on viatonta. Jos alkaa tulla epäilyttäviä menoja tms. niin silloin huolestuisin. Viehättäviä ihmisiä on maailma pullollaan, joten mahdollisuus ihastua suhteessa on suuri. Harva kuitenkin lähtee sitä viemään eteenpäin.

Hyvin monet just vievät sitä eteenpäin, ja se myös näkyy avioero tilastoissa. Ihastuminen on tulella leikkimistä, ja sitä kannattaa välttää.

Tunteiden/halujen heräämistä et voi välttää. Sen kyllä voit päättää että yrität olla toimimatta niiden mukaisesti tai hakeutumatta tilanteisiin joissa ne voimistuvat tai tulee houkutus olla uskoton.

Vierailija
25/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi olla ihastunut Liisaan mutta Liisa ei välttämättä ole ihastunut ap:n mieheen.

Varsinkin jos Liisan ja miehen välinen ikäero on suuri, ei Liisa ole ehkä edes noteerannut ap:n miestä. Todennäköisesti Liisalla on jo oma kumppani.

Vierailija
26/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita sattuu kaikille. Silloin nimenomaan kun avoimesti puhuu kotona, on viatonta. Jos alkaa tulla epäilyttäviä menoja tms. niin silloin huolestuisin. Viehättäviä ihmisiä on maailma pullollaan, joten mahdollisuus ihastua suhteessa on suuri. Harva kuitenkin lähtee sitä viemään eteenpäin.

Hyvin monet just vievät sitä eteenpäin, ja se myös näkyy avioero tilastoissa. Ihastuminen on tulella leikkimistä, ja sitä kannattaa välttää.

Tunteiden/halujen heräämistä et voi välttää. Sen kyllä voit päättää että yrität olla toimimatta niiden mukaisesti tai hakeutumatta tilanteisiin joissa ne voimistuvat tai tulee houkutus olla uskoton.

Aivan! Tunteisiin ei voi vaikuttaa mutta omaan käytökseensä voi. Sitä sanotaan elämistä periaatteittensa mukaisesti.

Vierailija
27/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän on koko ajan hakenut nuorta sinkkunaista, kun on ap.lle valitellut, että työkaverit on vanhoja naisia.

Vierailija
28/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika on 3v. Mieheni on isänä täys kymppi. En tiedä, miksi tämä nyt niin pahalta tuntuu. Ehkä siksi, kun tämä on eka kerta. Mies oli aikoinaan ihan hulluna minuun. Ei ole enää.

Uusi työkaveri on vähän nuorempi, lapseton sinkku. Mies vielä päivitteli mulle, että kun yleensä työkaverit on perheellisiä, keski-ikäisiä naisia. Siis sinällään viattomasti päivitteli, mutta tätä aavisteluani vasten särähti korvaan. Miten tähän tottuu?

Mieshän käyttää henkistä väkivaltaa hieroessaan puolison naamalle nykyistä ihastustaan. Sinuna lähtisin mökille. Kato joudutko viikonlopun jälkeen lähtemään pysyvästi.

Mistä te päättelette AP:lla olevan mökki minne mennä?

Vierailija
29/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä ole pakko omalle mökille mennä. Voi mennä vaikka ystävänsä Pentin mökille.

Vierailija
30/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi teille perheenä mukavaa tekemistä, retkiä, mummolareissuja yms. Kysy mieheltä suoraan Liisasta. Kerro tilanteen rasittavan sinua.

Vierailija
31/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä voi olla lisääntymisen tarve, jota ei ehkä itse tiedosta. En tiedä onko sinulla hormonitoiminta normalisoitunut synnytyksen jälkeen sen suhteen, että kykenet uudelleen lisääntymään. Mikäli ei, niin nyt kun sinä, et kykene lisääntymään, niin mies etsii ympäristöstään potentiaalisia lisääntymiskumppaneita. Mikäli hormonitoimintasi on normalisoitunut, niin miehesi voi nähdä asian siten, että ei ole hyvä kanssasi lisääntyä enää, koska et ole hänen mielestään kyvykäs tuottamaan yhteiskuntaan uusia tuottavia ihmisiä.

Lisääntymiskumppanien etsiminen loppuu siinä vaiheessa, kun mies ei koe tarvetta enää lisääntyä. Sama tapahtuu myös itsellesi eli mies ei enää kiinnosta sinua, kun et koe tarvetta enää lisääntyä. Huomioon on kuitenkin otettava, että hormonitoiminnalla on vaikutusta ajatteluun siten, että kokeeko tarvetta lisääntyä.

V*ttu mitä p*skaa.

Vierailija
32/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika on 3v. Mieheni on isänä täys kymppi. En tiedä, miksi tämä nyt niin pahalta tuntuu. Ehkä siksi, kun tämä on eka kerta. Mies oli aikoinaan ihan hulluna minuun. Ei ole enää.

Uusi työkaveri on vähän nuorempi, lapseton sinkku. Mies vielä päivitteli mulle, että kun yleensä työkaverit on perheellisiä, keski-ikäisiä naisia. Siis sinällään viattomasti päivitteli, mutta tätä aavisteluani vasten särähti korvaan. Miten tähän tottuu?

Mieshän käyttää henkistä väkivaltaa hieroessaan puolison naamalle nykyistä ihastustaan. Sinuna lähtisin mökille. Kato joudutko viikonlopun jälkeen lähtemään pysyvästi.

Fossiili, mökin voi vuokrata.

Vierailija
33/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi olla ihastunut Liisaan mutta Liisa ei välttämättä ole ihastunut ap:n mieheen.

Varsinkin jos Liisan ja miehen välinen ikäero on suuri, ei Liisa ole ehkä edes noteerannut ap:n miestä. Todennäköisesti Liisalla on jo oma kumppani.

Ap sanoi Liisan olevan sinkku ja vain hieman heitä nuorempi.

Vierailija
34/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä ole pakko omalle mökille mennä. Voi mennä vaikka ystävänsä Pentin mökille.

Off topic mutta itse en tunne ketään kenen mökille voisi mennä

Vierailija
35/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi Liisan olevan sinkku ja vain hieman heitä nuorempi.

Mistä ap tai ap:n mies tietää Liisan parisuhdestatuksen? Liisa voi olla omalla tahollaan ihastunut johonkin toiseen. Ei sinkkuus tarkoita sitä, ettei olisi henkisesti sitoutunut johonkin ihmiseen.

Vierailija
36/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tyypillinen tilanne, kun on pieni lapsi, joka vie aikaa ja energiaa. Mies todennäköisesti kokee, ettei saa sinulta tarpeeksi huomiota ja nauttii nyt mahdollisesti toisaalta saamastaan huomiosta sen sijaan, että osaisi keskustella kanssasi asiasta. Suosittelen ottamaan asian puheeksi ennen kuin mies ruokkii ihastustaan niin paljon, että alkaa pohtimaan eroa.

Vierailija
37/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli kaksi vuotta sitten voimakas ihastus kaverinsa siskoon, josta jäi kiinni, viestittelystä. Tilanne saatiin menemään ohi, koska en halunnut hajottaa perhettä, mutta ei ole korjaantunut 2 vuodenkaan jälkeen. Eli en luota häneen, tunteeni ovat kuolleet ja ällöttää asua saman katon alla.

Vierailija
38/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä oli kaksi vuotta sitten voimakas ihastus kaverinsa siskoon, josta jäi kiinni, viestittelystä. Tilanne saatiin menemään ohi, koska en halunnut hajottaa perhettä, mutta ei ole korjaantunut 2 vuodenkaan jälkeen. Eli en luota häneen, tunteeni ovat kuolleet ja ällöttää asua saman katon alla.

Olen pahoillani, että sinulle kävi näin. Tämä olisi minun pahin pelkoni. Olen aina luottanut mieheeni, mutta nyt mietin, voisiko tilaisuus tehdä varkaan. Jos "Liisa" näyttäisi vihreää valoa, olisiko se menoa...?

Täällä oli hyvää pohdintaa myös siitä, onko pikkulapsiarki vienyt mennessään ja mies jäänyt vaille huomiota. Voi olla - itse tosin olen ollut yllättynyt, miten sujuvaa tiimityömme on ollut. Kyllä molemmat nauttivat, kun saavat lapsen kanssa olla. Yhdessä ja erikseen.

Minua pelottaa ottaa tämä ihastuminen puheeksi miehen kanssa. Lähinnä siksi, että jos mies tunnustaisikin vähintään pitävänsä naista viehättävänä, olisi se kolaus itsetunnolleni. Noloa, mutta muuttunut ulkonäkö sekä mieheni haluttomuus on ollut mulle kova paikka, jota sulatella.

Vierailija
39/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää puhua asiasta. Minusta se on hyvä merkki, että mies kertoo sinulle asiasta. Jos olisi vakavaa, niin ei kertoisi.

Te olette perhe, sinä olet vaimo, miehen lapsen äiti. Olet aivan eri asemassa kuin jokin työkaveri. Ja muista, että sinua kohdellaan kunnioittavasti sen mukaan. Jos mies tahtoo mennä, toivota hyvää jatkoa. Muita naisia katselevaa miestä ei kannata pitää, mutta tuskinpa miehesi sellainen on.

Vierailija
40/93 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä tuon "mene mökille" viestin syvin pointti ei ollut juuri se (oma) mökki. Jonkinaisen etäisyyden ja tuumaustauon ottaminen ei varmasti juuri sitä omaa mökkiä vaadi, vaan ajatusta voi soveltaa omiin elämän puitteisiin sopivaksi.. esim. ystävän luo, mummolaan, pienelle viikonloppumatkalle vaikka nyt sitten Tampereelle ja hotelliin tai minne ikinä jne jne..

Oma aika ja pieni aikaisä/välimatka hankalaan asiaan voi auttaa selvittämään omia ajatuksia ja selkiyttää suhtautumista asiaan ja auttaa päättämään kuinka haluaa toimia.

Ja kyllä mun mielestä miehen kanssa kannattaa ottaa asia myös puheeksi. Jonkinlaista ihastumista todennäköisesti kuitenkin on. Ja teillä on ollut omassa suhteessa ongelmia viime aikoina Ei ole ihme, että sulla on epävarma olo tuossa tilanteessa. Mitä tämä kaikki sitten tarkoittaa, niin toivottavasti pystytte puhumaan miehen kanssa kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi