Perussuomalaisia syytettiin kuolleiden syrjinnästä
Helsingin valtuuston piti hyväksyä Malmin hautausmaan yhteyteen rakennettavat uudet säilytystilat vainajille.
Tällä hetkellä vainajien säilytystilat ovat loppumassa kesken Helsingissä, eikä tarjolla ole nykyaikaisia tiloja esimerkiksi entistä suurikokoisempien vainajien säilytykseen.
Kuitenkin perussuomalaisten Laura Korpinen esitti hankkeen hylkäämistä. Korpisen mukaan uudisrakennus olisi tarpeettoman kallis.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009507855.html?share=98d82cebfa32ffc…
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi persuja aina syytetään rasismista, mikä ihme voi olla syynä?!
Voi zeesuz. Niputat kaikki samaan. Hohhoijaa.
Johtuisikoha siitä, että Perussuomalaiset ovat rekisteröity puolue, joka ajaa yhteistä agendaansa kaikki samalla puolella. Se kai on puolueen tarkoitus? Persujen kanssa olemme tottuneet, että aina kun se hallitukseen menee, puolue hajoaa osiin. Niin käynee nytkin. Tulee hallituskelpoiset persut ja sitten tämä öyhöttäjäporukka.
Vierailija kirjoitti:
Rahanpesulta vaikuttaa ja kyllähän kuka tahansa järkipoliitikko vastustaa sitä. Miljoonia euroja veronmaksajien rahoja yhteen huoneeseen? Kuulostaa vihreältä suhmurointiprojektilta, hyvä että läpivalaistaan.
Hanketta kannattivat kaikki muut. Siis kaikki. Paitsi persut. Häpeäisivät.
Ehdotan ruumiiden väliaikaista sijoittamista Laura Korpisen kotia mikäli tila kappelista loppuu. Ratkaistaan kerralla tilapula sekä säästetään rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka te demarit niin paljon haluaisitte raiskata pikkulapsia niin se vaan ei nyt onnistu.
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Vihapuhetta, sisältö ilmiannettu. Tulen tekemään sen joka kerran jos tällä palstalla olen ja näen aloituksia, jotka liittyvät persuihin.
Teidän mielestä persut ovat rasisteja, kun niputtavat kaikki ulkomaalaiset mielestänne samaksi massaksi. No ihan samalla tavalla te teette niputtamalla kaikki Perussuomalaiset samaksi massaksi. No ei kai muuta voi ajatellakaan, kun ex pääministeri näytti hienoa esimerkkiä.
Mulla ei tarve tällä palstalla tehdä aloituksia muiden puolueiden kannattajista. Typerää tällainen vastakkainasettelu, samassa maassa asutaan. Vai haluatteko lietsoa vihaa, josta itse persuja syytätte?
Persut itse äänestivät ainoina tätä hanketta vastaan. Jussi Halla-aho on tunnetuin persupoliitikko ja tuomittu rasistisista kirjoitteluista. Kyllä tämä jotain ihan koko puolueesta kertoo.
Kun kuolet sinulla loppuu kaikki ns. oikeudet samalla sekunnilla. Et oikeastaan ole mitään muuta kun entinen veronmaksaja josta jollakin konstilla pitää päästä mahdollisimman helpolla eroon. Kuollutta ei voi esimerkiksi kunnian loukata koska häntä ei enää ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihapuhetta, sisältö ilmiannettu. Tulen tekemään sen joka kerran jos tällä palstalla olen ja näen aloituksia, jotka liittyvät persuihin.
Teidän mielestä persut ovat rasisteja, kun niputtavat kaikki ulkomaalaiset mielestänne samaksi massaksi. No ihan samalla tavalla te teette niputtamalla kaikki Perussuomalaiset samaksi massaksi. No ei kai muuta voi ajatellakaan, kun ex pääministeri näytti hienoa esimerkkiä.
Mulla ei tarve tällä palstalla tehdä aloituksia muiden puolueiden kannattajista. Typerää tällainen vastakkainasettelu, samassa maassa asutaan. Vai haluatteko lietsoa vihaa, josta itse persuja syytätte?
Persut itse äänestivät ainoina tätä hanketta vastaan. Jussi Halla-aho on tunnetuin persupoliitikko ja tuomittu rasistisista kirjoitteluista. Kyllä tämä jotain ihan koko puolueesta kertoo.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001940262.html onhan demaritkin insesti raiskaajia, kertoo puolueesta aika paljon.
Liittyy taas tähän aiheeseen miten? Uutinen on 7 vuotta vanha, tuo rikollinen tuntematon kunnallisvaaliehdokas, joka ei ollut puolueen toiminnassa kymmeneen vuoteen missään tekemisissä. Persuissa on edelleen eniten rikollisia. Etenkin jos ruvetaan haravoimaan vielä kaikki kunnallisvaaliehdokkaat viimeisen parinkymmenen vuoden takaa.
Ei muuta kirjoitti:
Kun kuolet sinulla loppuu kaikki ns. oikeudet samalla sekunnilla. Et oikeastaan ole mitään muuta kun entinen veronmaksaja josta jollakin konstilla pitää päästä mahdollisimman helpolla eroon. Kuollutta ei voi esimerkiksi kunnian loukata koska häntä ei enää ole olemassa.
Suomessa on esimerkiksi sellainen laki kuin hautarauhan rikkominen. Ruumiita ei ole tapana Suomessa häväistä. Kukaan ei halua hautajaisiin, jossa mädäntynyt ruumis haisee, koska oikeita säilytystiloja ei ole. Kaikilla on oikeus hyvästellä läheisensä viimeiselle matkalle arvokkaasti.
Ruumiiden kylmäsäilytyskaapit maksavat todella paljon. Tiedän, koska olen hankkinut niitä kymmeniä kappaleita. 8 kpl maksaa veroineen n. 35 tuhatta euroa. Pelkät kaapit maksavat siis n. 1.1 miljoonaa euroa. Siihen päälle siirtosysteemi, koska kyseessä on torni jossa arkkuja tulee siirtää ylhäältä alas ja sivuttain.
Isot ovet ja luiskat, joita kautta hautaustoimiston autot ajavat sisälle. Arkkujen siirtolaverit maksavat 2-4000 e/kpl. Kaikki seinät ja lattiat pitää olla vesipestävä ja kestäviä koska joskus arkuista vuotaa nesteitä, hyvin harvoin mutta joskus niin käy
Varajärjestelmä kylmäkompressoreille. Ilmastointilaitteet viimeisen päälle.
Todella kallista rakentamista, jossa yksi suihkuhuone lisää ei maksa paljon mitään kokonaiskustannuksiin verrattuna. Työntekijöille pitää kuitenkin olla sosiaalitilat ja todennäköisesti joku huone myös kalusteiden pesuun.
Ei muuta kirjoitti:
Eli persun mielestä toisten haudoille saa kusta ja varastaa niiltä kukat.
Jos kerran poltetaan , mitäpä pesemään, palaapa paremmin.
Ei muuta kirjoitti:
Vainajan häpäisy on edelleen Suomessa kiellettyä hautarauhan rikkomista koskevassa rikoslaissa joka määrää vainajia kohdeltavan kunnioittavasti. Laki on ollut suomalaisille erittäin tärkeä koska vainajat ovat olleet Suomessa pyhiä jo esikristillisestä ajasta.
https://www.minilex.fi/a/hautarauha
https://www.minilex.fi/a/hautarauhan-rikkominen-tarkoittaa-vainajan-lep…
Jos aletaan vanhoja kaivella, niin viime kunnallisvaaleissa persuilla oli ehdokkaana lapsen tappaja. Joka oli onnellinen siitä, että 'hän oli päässyt asiasta yli'. Persut aina kätevästi haluavat tämän unohtaa ja poistattavat heti asiaa koskevat viestit.
Ei muuta kirjoitti:
Hautarauhan rikkominen on rikoslain 17 luvun 12 momentin mukainen rikos. Hautarauhan rikkomisesta tuomitaan sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi. Hautarauhan rikkomiseen syyllistyy, jos
1) luvattomasti avaa haudan tai ottaa sieltä ruumiin tai sen osan, ruumisarkun tai hautauurnan,
2) käsittelee hautaamatonta ruumista pahennusta herättävällä tavalla taikka
3) turmelee tai häpäisee hautaa tai kuolleen muistomerkkiä.
Aikaisemmin hautarauhaan liittyi myös vainajan muiston häpäiseminen. Nykyisessä lainsäädännössä se kuuluu kunnianloukkauksen piiriin.
Onneksi hanke meni läpi. Kieltämättä tämä persujen ajama Suomi alkaa vaikuttaa koko ajan makaaberimmalta paikalta. Ruumiita viskelty minne sattuu.
Tuleepa meille hienot 4 vuotta, jos persut pääsevät päättämään. Voi luoja. Mutta mitäs siitä, kunhan bensa ois halpaa...
80 % kansasta EI äänestänyt persuja! Kandee muistaa.
Puhetta muuten asiasta päätettäessä johti Terhi Peltokorpi, joka on itse vanhoillislestadiolainen, kätilö ja suurperheen äiti. Näytti persuille mitä se oikea kristillisyys ja lähimmäisenrakkaus käytännössä tarkoittavat.
Persut sentään ymmärtää, että rahaa ei ole loputtomasti ja velansaantikin joskus loppuu. Ei voi kaikkeen syytää aina vaan enemmän rahaa.
Kuolleiden vihervasemmistolaiset omaisethan voi rakennuttaa vainajalle oman hautakammion ja vaikka kirkonkin sillä loputtomalla rahallaan :)
Olen käynyt vajaassa kahdessakymmenessä vuodessa seitsemissä sukulaiseni hautajaisissa, joka ikinen haudattiin arkussa. Puolison sukulaisia on polttohaudattu, he asuivat kaikki pääkaupunkiseudulla.