Onko sulla lomapäiviä miten käytettävissä nyt esim.lopppuvuodelle?
Itselläni 50pv eli 10vkoa, en oikein tiedä mihin niitä ripottelisin..sen lisäksi on tulossa jalkaleikkauksen vuoksi 3-6vkoa sairaslomaa.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Happamia on osa kommenteista, sinänsä hassua, koska on kai se kaikkien tiedossa, että työssäkäyvillä kertyy tietty määrä palkallisia lomapäiviä/vuosi.
Ap
Onhan tää sun "ongelma" ihan naurettava. Ihmisillä nyt on oikeitakin haasteita niin ei varmaan oikein myötätuntoa jaksa tällaisille avauksille tulla. Mutta senhän sä toki tiesitkin ja halusit huudattaa yleisöä. Sinänsä olen sitä mieltä, että pitkään töissä olleille nuo julkisen puolen lomat on ihan älyttömät. Ja kyllä, olen julkisella itsekin.
5+38. Ylitöitä kertyy mukavasti, joten niillä jatkan tarvittaessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Happamia on osa kommenteista, sinänsä hassua, koska on kai se kaikkien tiedossa, että työssäkäyvillä kertyy tietty määrä palkallisia lomapäiviä/vuosi.
Ap
Onhan tää sun "ongelma" ihan naurettava. Ihmisillä nyt on oikeitakin haasteita niin ei varmaan oikein myötätuntoa jaksa tällaisille avauksille tulla. Mutta senhän sä toki tiesitkin ja halusit huudattaa yleisöä. Sinänsä olen sitä mieltä, että pitkään töissä olleille nuo julkisen puolen lomat on ihan älyttömät. Ja kyllä, olen julkisella itsekin.
Nin, meinaat ilmeisesti sitten, että julkkaripuolen muut "edut" (tietämättömille tiedoksi, että niitähän ei oikeastaan ole) on niin hiivatin hyviä, että ei edes vuosilomapäivissä asiaa pitäisi/saisi kompensoida?
Ihan ne normaalit 30 pv tulee käyttöön 2.5. alkaen. Tosin noista 24 pv on periaatteessa kesälomaa ja loput 6 talvilomaa, joista ainakin suurimman osan käytän ensi vuoden puolella. Ai niin, ja lauantait tietysti kuluttavat lomapäiviä, joten lomaa on 5 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ne normaalit 30 pv tulee käyttöön 2.5. alkaen. Tosin noista 24 pv on periaatteessa kesälomaa ja loput 6 talvilomaa, joista ainakin suurimman osan käytän ensi vuoden puolella. Ai niin, ja lauantait tietysti kuluttavat lomapäiviä, joten lomaa on 5 viikkoa.
Ei kannata työskennellä yksityispuolella, kun vievät 6pv/vkosta lomapäiviä kunnallisen 5.pvän sijasta.
Kaupungilla töissä ollessa palkka on paljon huonompi kuin yksityisellä, joten muutama lomapäivä vuodessa kompensoi sitä hieman.
Aikanaan oli päätetty antaa enemmän lomia kun ei haluttu maksaa kunnon liksaa. Tällä mennään edelleen.
Ota osa rahana. Onnistuu ainakin silloin, kun ei sairausloman vuoksi voi kaikkia käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ota osa rahana. Onnistuu ainakin silloin, kun ei sairausloman vuoksi voi kaikkia käyttää.
Kuka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata työskennellä yksityispuolella, kun vievät 6pv/vkosta lomapäiviä kunnallisen 5.pvän sijasta.
Julkisella puolella on aika vähän niitä töitä, mitä teen ja palkkaus on hyvin paljon matalampi kuin yksityisellä. Eli pakko työskennellä yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella on aika vähän niitä töitä, mitä teen ja palkkaus on hyvin paljon matalampi kuin yksityisellä. Eli pakko työskennellä yksityisellä.
Niinpä, palkkauksen vuoksi yksityisellä, kuntapuolella asiaa kompensoi loma-asia, tiedoksi taas kerran niille jotka itkevät katkerina asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nin, meinaat ilmeisesti sitten, että julkkaripuolen muut "edut" (tietämättömille tiedoksi, että niitähän ei oikeastaan ole) on niin hiivatin hyviä, että ei edes vuosilomapäivissä asiaa pitäisi/saisi kompensoida?
Itse olen ollut hyvin tyytyväinen. Oikeastaan ajattelen, että työpaikka on töitä varten niin vähemmänkin voisi olla valtion varoja vieviä kotkotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse olen ollut hyvin tyytyväinen. Oikeastaan ajattelen, että työpaikka on töitä varten niin vähemmänkin voisi olla valtion varoja vieviä kotkotuksia.
Oi kuinka jaloa, saatanan hieno ihminen kuten eräs huippusarja, kotimainen, sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oi kuinka jaloa, saatanan hieno ihminen kuten eräs huippusarja, kotimainen, sanoi.
Tahdon asia ja Miia Nuutila 😁
Lomailen nyt ensiviikon tämän lomakauden viimeiset päivät.
Ja toukokuusta alkaen sitten uusia lomia. Tänä vuonna kesäloma osuu jo kesäkuulle.
Useampi lomapäivä voi kertyä joko pitkästä työsuhteesta tai sitten on mahdollisuus vaihtaa lomarahoja lomapäiviksi, josta saa lomapäiväpottia kasvamaan. Itselläni on vielä kaksi vuotta siihen, että saan 6 lomapäivää lisää, joten olen lomarahoista vaihtanut osan lomapäiviksi.
57 päivää tulee helposti. 38 normi lomapäivää ja lomarahat vapaana 19 päivää.
Ja esim itselläni tällä hetkellä ylityötunteja viikon verran. Ongelma on vaan siinä, että lomia ei saa pidettyä.
Vierailija kirjoitti:
57 päivää tulee helposti. 38 normi lomapäivää ja lomarahat vapaana 19 päivää.
Ja esim itselläni tällä hetkellä ylityötunteja viikon verran. Ongelma on vaan siinä, että lomia ei saa pidettyä.
Kuka haluaa vaihtaa kaikki lomarahansa vapaaksi? Kun ihan se 38+9 eli puolet siitä on jo hirmuinen määrä lomapäiviä..
Ap opettele kirjoittamaan suomea oikein.
"Montako lomapäivää sinulla on käytettävissä loppuvuodelle?"
Et osannut edes tuon vertaa koska et lue kuin seiskaa
Mikä on säästövapaa?