Meillä koulussa vieraili tietoturvava-asiantuntija ja sanoi että lähtekää siitä oletuksesta että
Kaikkea voidaan kytätä. Jotenkin absurdi lausahdus :D
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mikä on yhteydessä nettiin voidaan kaapata etänä. Vaikka olisi miten hyvät suojaukset niin joku ne rikkoo ja pääsee laitteisiin käsiksi.
Tänä päivänä kaikki on netissä.
Luettelo on aika pitkä kun on sykemittarista, hammasharjasta kodin valoihin, puhumattakaan valokuvauksesta tai audio viestien lähettämisestä. Seurannan ja raha asiat nyt tietää kaikki.
Mitä absurdia siinä on ap? Kerro tarkemmin.
-tietoturva-asiantuntija
Älytelevisiossakin on sisäänrakennettu kamera, joka voidaan hakkeroida, muistuttaa FBI:
https://www.techspot.com/news/82985-fbi-reminds-people-smart-tvs-can-ha…
Vierailija kirjoitti:
Olen milleniaali. Kun netti tuli minulle iskostettiin kuten muillekin että kaikesta jää jälki. Nykyään porukka kuvaa itseään ym. ja itkee kun niitä väärin käytetään jne.🤦
Jeph, Tuohon aikaan isät vielä kasvatti että jokainen sopimus pitää lukea huolella ennen kuin suostuu nykyään vedotaan kiireeseen ja klik klik.
Törmäsin vasta vanhempiin, jotka eivät halua lastensa kuvia Facebookiin, mutta Whatsapp on ok 😩
Näkeeköhän satelliitit ikkunasta talon sisälle, siis niinkuin vinossa kulmassa? Hommailin härskejä itsekseni ison ikkunan edessä...
Aika huolettomasti ihmiset lähettelee myös intiimikuviaan ympäriinsä, esim WhatsApilla.
Ei KOSKAAN omalla nimellä sometilejä. Jos on aivan pakko niin tili ei saa olla julkinen.
Työpaikalla kahvitunnilla on pari kertaa puhuttu jostakin asiasta. Heti jokaisen kännykkään tulee mainoksia ks aiheesta.
Kokeilkaa vaikka
Ei minun jääkaappini imuroi asuntoa.