10-kuukautisen ruuat:) ja paljon ruokaan liittyvää, lue ihmeessä:)
Mitä kaikkea annatte 10 kuukauden ikäisillenne? Mitä he jo syövät? Kuinka moni on alkanut antamaan maitotuotteita ja mitä? Mitä muuta, joko syövät kovasti samaa ruokaa muun perheen kanssa? Onko joku joka antaa vain ja ainoastaan valmisruokia tai pääosin niitä? Onko jollekkin ilmennyt esim. maitoallergiaa, millaiset ovat olleet oireeet??=) Tällaista kyselyä ajattelin vähän pitää, itselläni on 10 kuukauden vanha lapsi, ja hänelle kyllä syötän jo samoja ruokia muun perheen kanssa kunhan ei sisällä suolaa tai maitoa. Itse syö sormiruokia, leipää (näissä nyt on suolaa vähän), banaanin paloja, raejuustoa jne... maissinaksut, jotenkin tuntuvat menevän niin kauhella vauhdilla alas haukkaa suunnilleen naksusta 2 sentin pätkän joten en uskalla niitä antaa kun pelkään että nielaisee liian suuren palan...mites te muut näitten maissinaksujen kans??? Vastauksia kovasti toivoen, Rianna :)
Kommentit (26)
Jonkin kerran olen myös tehnyt sillä viissii että kun olen keittänyt kaurapuuroa, niin olen sitten sinne kattilaan loppuvaiheessa laittanut vadelmia tai mustikoita, näin on saanut vähän vaihtelua ja sitä makua tietysti!=) Ja myydäänhän sitä samanlaisia pikapuuroa kaupoissakin joissa siis on kaurapuuro ja siinä joko vadelmaa, mustikkaa tai omenaa, jne... että voihan sitä näinkin kokeilla:)
mä olen keittänyt mannapuuron riisimaitoon ja tarjonnut marjasoseen kanssa.
Nostan vain ylemmäksi, ettei kokonaan tämä pino huku tuonne massan sekaan. Jos vaikka joku jo kirjottaneista keksii tänne joku päivä jotain kerrottavaa, niin löytyy sitten tämä pino pikkusen lähempää:) Keksin taas yheden hyvän välipalavinkin, kokeilkaapas tavallisen viilin sekaaan muussata banaania, on muuten hyvää ja tuli syötyä itsekin mitä viilipurkista ja banaanista jäi, koska tytölle tuo määrä yksin syötäväksi olisi ollut´aivan liian suuri=) Rianna
No eihän mun poika syö vielä paljon mitään noista edellämainituista!
Maitoa imee 5-7 kertaa vuorokaudessa.
Bataattia, porkkanaa, perunaa, parsakaalia, tofua, quinoaa, palsternakkaa, kesäkurpitsaa ja linssejä keitän ja muussaan, sekaan tujaus pellavansiemenöljyä ja humpsaus soijajauhoa. Ei lihaa. Eikä lehmänmaitoa, ei ainakaan vielä.
Aamuin ja illoin iso lautasellinen kattilassa keitettyä puuroa, sekaan banaania, liotettuja aprikooseja tai muuta hedelmää muussattuna.
Välipalana voi mennä purkki sokeroimatonta hedelmäsosetta.
Enhän sentään vauvalle anna sokeria enkä suolaa.
Enkä kyllä ole uskaltanut mitään pikkurillinkynttä(nsä) pienempää antaa suuhun pantavaksi - tukehtuu!
Näillä kasvaa pontevena yli käyrien.
No oho...meinaatko tehdä lapsestasi kasvissyöjän??? :) Mikset anna lihaa vielä, ihan silkasta mielenkiinnosta kysyn???
Siis kattilassa keittämääni puuroon lisään myös korvikkeen vasta lautasella koska melkein kaikki puurothan keitetään veteen, paitsi manna- ja riisipuuro näistä yleisimmistä. Eli lorauta korviketta sitten lautasella niin löysenee:) Näin minäkin teen. Toisinaan keitän oikein paksua puuroa jotta sitten voi ihan reilusti tätä maitoa sinne lorauttaa, eli näin siis...en tiedä miten muut teette puurojen kans?=)