Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkäperjantai kristinuskossa on muistamista, ei vain suklaamunia!

Vierailija
07.04.2023 |

Se on sen muistamista kun Jeesus kuoli ristillä ihmiskunnan syntien vuoksi.
Syljettynä ja ruoskittuna, tuskissaan ja verissään hän antoi henkensä, ettei meidän tarvitsisi kuolla. Avaten iankaikkisen elämän mahdollisuuden jokaiselle joka uskoo.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaamunia ei edes syödä vielä pitkäperjantaina.

Niitä syödään vasta paaston jälkeen, joka loppuu launtain ja sunnuntain välisenä yönä. Messun jälkeen.

Lapsinakin saatiin ne suklaamunat sunnuntaina, ensimmäisenä pääsiäispäivänä.

Ja pääsiäisen juhla-ateriakin syödään pääsiäipyhinä, ei pitkäperjantaina.

Vierailija
22/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisen juhlaa ja iloa kaikille.

Jessus elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin pakana.

Vierailija
24/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Jeesus!

Vierailija
25/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kristitty, anna mun syödä mun suklaamunat rauhassa.

Ei kukaan kiellä sua nauttii´masta suklaamunista:).

Ota silti hetki myös jolloin ajattelet miksi niitä on juuri pääsiäisen aikaan myynnissä.

Ei vain kauppiaan taskun lihottamiseksi. Vaan muistuttamaan makeasta lahjasta jonka Jessus meille lunasti= iankaikkisesta elämästä.  Uusi maku suklaamunalle.

Aina yhtä naurettavaa tämä kristittyjen harras pyrkimys omia kaikki ikiaikainen symboliikka. Muna on erittäin yleinen uuden alun, kevään ja elämän symboli, joka löytyy jopa Kalevan maailmansyntymyytistä, jossa maailma syntyy sotkan munasta. Luultavasti munia syötäisiin keväisin ilman Jeesustakin. Joo, ja jouluperinteetkin ovat enimmäkseen pakanallisia. Ei, te ette omista sen enempää lanttulaatikkoa kuin suklaamuniakaan.

Vierailija
26/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota silti hetki myös jolloin ajattelet miksi niitä on juuri pääsiäisen aikaan myynnissä.

Ei vain kauppiaan taskun lihottamiseksi. Vaan muistuttamaan makeasta lahjasta jonka Jessus meille lunasti= iankaikkisesta elämästä.  Uusi maku suklaamunalle.

Aina yhtä naurettavaa tämä kristittyjen harras pyrkimys omia kaikki ikiaikainen symboliikka. Muna on erittäin yleinen uuden alun, kevään ja elämän symboli, joka löytyy jopa Kalevan maailmansyntymyytistä, jossa maailma syntyy sotkan munasta. Luultavasti munia syötäisiin keväisin ilman Jeesustakin. Joo, ja jouluperinteetkin ovat enimmäkseen pakanallisia. Ei, te ette omista sen enempää lanttulaatikkoa kuin suklaamuniakaan.

Noniin, tulepas sieltä pronssikaudelta nykyaikaan.

Vierailija
27/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin, tulepas sieltä pronssikaudelta nykyaikaan.

No kuule kyllä se muna on edelleen tuttu symboli lukuisissa nykyaikaisissakin kulttuureissa.

Vierailija
28/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulet tähän ketjuun pilkkaamaan se on oleva sulle synniksi, ja kuka voi sitten sinua auttaa?  Hän on ainoa, joka kuoli sinunkin syntiesi edestä: Jeesus.

Mitä väliä vaikka syntiä tekeekin? Sen kaiken saa aikanaan portilla anteeksi kunhan vain katuu.

Jumalan kanssa en voi laskelmoida. Et ehkä ehdi katua. Katuminen ei riitä. Vain usko Jeesukseen pelastaa. Moni katuu, mutta ei usko.

Vierailija
29/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo omaa luontoaan ja tajuaa kuinka valmis sitä on itseasiassa kaikkinaiseen "pahantekoon", tajuaa omin voimin ei taivaan ovi avaudu, ei edes sen oman katumuksen kautta.

Tarvittiin juurikin ristikuoleman kauheus, syntien sovittaja, Jumala itse antamaan henkensä puolestamme, avaten pääsyn Isä Jumalan luo.

Hiljentyminen ristin ääreen auttaa saamaan pikkuisen otetta.

1. Golgatalle saavuin synteineni, Sinne painoi tyhjyys maailman. Rauhatonna kuljin taakkoineni, Kunnes kuulin tiestä Golgatan.

2. Golgatalla kuului ääni hellä, Siellä lempeen katseen kohtasin. Siellä ainoo turva syntisellä. Sinne itkien mä uskalsin.

3. Siellä nähdä sain sun rakkautesi, Kipujen ja kärsimysten mies. Armovirta puhtaaksi mun pesi, Kirpos kantamani synnin ies.

4. Totisesti kannoit sairauteni, Voimatonna väistyi eestäs kyy. Totisesti olet autuuteni, Olet iki-kiitokseni syy.

Vierailija
30/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulujen sanoitukset kertovat asian parhaiten.

1. Suuri rakkauden meri Syntisille aukeni; Elon Herran pyhä veri Golgatalla virtaili.

Golgatalla, Golgatalla, »Kaikk' on täytetty», kuule huuto Golgatalla. Karitsalle kiitos soi.

2. Sitä suurta rakkautta Ei voi kieli kertoa. Taivas yhtyy kiitoksehen Pelastuksen voitosta.

Golgatalla, Golgatalla, »Kaikk' on täytetty», kuule huuto Golgatalla. Karitsalle kiitos soi.

3. Isän sydän syntisille Golgatalla aukeni. Elon virrat voimakkaasti Sydämihin vuotavi.

4. Katso puoleen Vapahtajan, Raskaan taakan kantajan. Oven aukaisi hän taivaan, Poisti tieltä syyttäjän.

Vierailija
31/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelkaa te kultin jäsenet vaan kulttinne aiempin jäsenten keksimiä kirjoituksia rauhassa.

Ei koske meitä muita.

Vierailija
32/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelkaa te kultin jäsenet vaan kulttinne aiempin jäsenten keksimiä kirjoituksia rauhassa.

Ei koske meitä muita.

Kyllä sinutkin on Jumalan kirjassa nimetty, suostumus pelastukseen vaan tarvitaan sinulta:).

Vierailija
33/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkivaltias rakastava Jumala ei voi antaa ihmisille heidän syntejään anteeksi muuten kuin lähettämällä oman ainoan poikansa ihmisten kidutettavaksi ja tapettavaksi?

Vierailija
34/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole naurettavaa. Kristinuskolla on yhtäläinen oikeus ottaa yleisiä symboleita kuvastamaan kristinuskon sisältöjä kuin muillakin. Kaikilla on tasavertaiset oikeudet.

Vierailija
35/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkivaltias rakastava Jumala ei voi antaa ihmisille heidän syntejään anteeksi muuten kuin lähettämällä oman ainoan poikansa ihmisten kidutettavaksi ja tapettavaksi?

Näin se valitettavasti on :(. Ihmiskunnan historia ja.myös nykytodellisuus kertoo sen. Vähempi ei riittänyt. Kolmiyhteinen Jumala kantoi itse Pojassaan hinnan kaikesta pahuudestamme ja vääryyksistämme.

Vierailija
36/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole naurettavaa. Kristinuskolla on yhtäläinen oikeus ottaa yleisiä symboleita kuvastamaan kristinuskon sisältöjä kuin muillakin. Kaikilla on tasavertaiset oikeudet.

Niin on, mutta vain uskovaisilla on käytännössä vaikeuksia muistaa se. Kyllä voi ostaa pääsiäisenäkin kaupasta kananmunan tai suklaamunan ihan ilman, että muistelee jeesussatuja, kuten tässäkin ketjussa ehdotettiin. Sama koskee joulukuusta jne.

Vierailija
37/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koske meitä muita.

Kyllä sinutkin on Jumalan kirjassa nimetty, suostumus pelastukseen vaan tarvitaan sinulta:).

Kuka ko. kirjasta on kertonut, ja jos kertoja ei ollut Jumala niin mitä tietoutta kertojalla oli Jumalan asioista?

Keksi itse?

Vierailija
38/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jumalaa ehkä ole.

Vierailija
39/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea ajatus on joutua elämään iankaikkisesti. En pidä ajatuksesta edes symboliikan tasolla.

Vierailija
40/101 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulet tähän ketjuun pilkkaamaan se on oleva sulle synniksi, ja kuka voi sitten sinua auttaa?  Hän on ainoa, joka kuoli sinunkin syntiesi edestä: Jeesus.

No voihan jeesuksen perse. 🙄