Lattiassa on kuusikulmaista tiilenpunaista laattaa, mitä laittaisit seiniin? Suihku/wc-tila
https://www.pukkila.com/fi/tuotteet/laattasarjat/natura/laatta/6kulmain… Tuota siis.
Valkoistahan kuvissa näkee siihen yhdistettävän ja onhan se turvallinen ja varma valinta, mutta olisiko jollakulla jotain muuta ehdotusta?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuon värinen lattia, tosin ei hexagon-mallilla, ja olen yhdistänyt siihen syvää tummansinistä ja lämpimään taittavaa valkoista ja lattian sävyä lähellä olevia (ei aivan yhtä punertavia) puisia yksityiskohtia. Kehuja on tullut kyläilijöiltä.
Missä sulla on tuota tummansinistä laattaa?
Suihkunurkka on tummansininen, läpinäkyvän suihkuseinän ja -oven rajaama alue. Kylpyhuone ei ole kovin suuri, mutta minusta tuo tumma pystysuora linja saa sen tuntumaan peräti korkeammalta.
Luonnonvalkoisen eri sävyjä ja vähän hopeaakin sisältäviä mosaiikkilaattoja
Vierailija kirjoitti:
Luonnonvalkoisen eri sävyjä ja vähän hopeaakin sisältäviä mosaiikkilaattoja
Tämä ei kuulostaisi ollenkaan hullummalta, mutta sillä erotuksella, että hopean sijaan kultaa (koska lattiassa on lämmin sävy, viileä hopea riitelisi sen kanssa) ja laatan tulisi olla isompaa.
Mitä nyt katselin kuvia netistä niin ainakin yhdistelmät terrakotta + siniharmaa/turkoosi ja terrakotta + kermanvalkoinen toistuu. Parina oleva laatta usein epätasaisen värinen tai jopa jollain lailla kuvioitu eikä koko seinää ole laitettu samalla laatalla about ikinä. Ellei sitten vaalea tiililaatoitus-tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vaaleampi sävy seinään osaksi, että se laajentaa tilaa. Tummempi sävy pienentää tilaa. Olen vaaleansinisen ja sinisen kylppärin kannattaja mutten sitä tuohon uskalla ehdottaa, koska punasävyn kanssa joku MUU vaihtoehto voi olla ok. Nyt oranssi ei ole hyvä ajatus seinään tai vihreä.
Olen vähän mielessäni pyöritellyt hennon vihertävää, tähän tyyliin niin kuin tässä kuvassa https://www.thenordroom.com/wp-content/uploads/2021/11/bathroom-terraco…
En vain ole oikein varma millaista ja mihin kohtaan.
Tuo yhdistelmä 😳
Eipä ainakaan ole
a) valkoista
b) mustaa
c) vaaleanharmaata
d) tummanharmaata
laattaa.Eli noita neljää, joita Suomessa AINA kylppäriin laitetaan. On todella mukavaa ja virkistävää, että joku osaa ajatella omilla aivoillaan ja tykkää jostain muusta mitä jotkut trendipellet sanoo kylppäriin kuuluvan. Maailma on täynnä ihanan värisiä laattoja ja niitä voi yhdistellä vaikka miten ja vaikka minkälaisten maalien kanssa. Vain mielikuvitus on rajana, oman kodin pitäisi olla sellainen, että siellä viihtyy.
Jos tykkää tuosta yhdistelmästä, antaa vaan palaa!
Miksi laitetaan harmaata lattialaattaa? Lika ei nay
No ei se nyt maailman ainoa väri ole mistä ei lika niin näy :D
Nosto. Kiitos ehdotuksista, paljon googlattavaa täksi illaksi. Lisää voi laittaa!
-Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä, mitä tyyliä haluat. Itse olen 60-70-lukujen fani ja hakisin ideoita sieltä, mutta tuo sopii tosi moniin muihinkin tyyleihin 20-luvun klassismista alkaen.
Enemmän pidän art deco/klassismi tyylistä.
Siinä tapauksessa yhdistäisin valkoiseen seinälaattaan, joko neliö 15x15 tai suorakaide 10x15 tms. Suorakaiteen mallisissa fasettireunainen olisi klassisen tyylikäs, mutta vaatii muultakin sisustukselta ripauksen enemmän tyyliä eikä ihan perus-Orasta ja halvinta Ikeaa. Yhdistäisin valkoisiin posliinikalusteisiin ja jos jotain puuta pehmentämään kokonaisuutta, niin tammea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä, mitä tyyliä haluat. Itse olen 60-70-lukujen fani ja hakisin ideoita sieltä, mutta tuo sopii tosi moniin muihinkin tyyleihin 20-luvun klassismista alkaen.
Enemmän pidän art deco/klassismi tyylistä.
Siinä tapauksessa yhdistäisin valkoiseen seinälaattaan, joko neliö 15x15 tai suorakaide 10x15 tms. Suorakaiteen mallisissa fasettireunainen olisi klassisen tyylikäs, mutta vaatii muultakin sisustukselta ripauksen enemmän tyyliä eikä ihan perus-Orasta ja halvinta Ikeaa. Yhdistäisin valkoisiin posliinikalusteisiin ja jos jotain puuta pehmentämään kokonaisuutta, niin tammea.
Meillä on kyllä mahdollista hankkia muutakin kuin orasta tai ikeaa. Kummassakaan ei kyllä ole vikaa mielestäni jos sopivat ympäristöönsä. Ap
Laittaisin mosaiikkia siten, että lattianrajassa on se lattian väristä ja siitä ylöspäin vaalenee liukuvasti sinisen kautta valkoiseksi.
Huvikseni etsin laattoja, jos haluat vilkaista:
https://laattamaailma.fi/tuotteet/seinalaatta/sunset-ceniza/
https://www.laattapiste.fi/tuotteet/pintamateriaalit/keraamiset-laatat-… (tästä oli vaaleampikin sinertävä versio)
https://www.italiankaakeli.fi/tuote/ceramica-colli-kyushu-verde-lux-5x2… (tarjous!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vaaleampi sävy seinään osaksi, että se laajentaa tilaa. Tummempi sävy pienentää tilaa. Olen vaaleansinisen ja sinisen kylppärin kannattaja mutten sitä tuohon uskalla ehdottaa, koska punasävyn kanssa joku MUU vaihtoehto voi olla ok. Nyt oranssi ei ole hyvä ajatus seinään tai vihreä.
Olen vähän mielessäni pyöritellyt hennon vihertävää, tähän tyyliin niin kuin tässä kuvassa https://www.thenordroom.com/wp-content/uploads/2021/11/bathroom-terraco…
Erittäin kaunis! Ja mukaan myös valkoista raikastukseksi, kuten kuvassakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo yhdistelmä 😳
Eipä ainakaan ole
a) valkoista
b) mustaa
c) vaaleanharmaata
d) tummanharmaata
laattaa.Eli noita neljää, joita Suomessa AINA kylppäriin laitetaan. On todella mukavaa ja virkistävää, että joku osaa ajatella omilla aivoillaan ja tykkää jostain muusta mitä jotkut trendipellet sanoo kylppäriin kuuluvan. Maailma on täynnä ihanan värisiä laattoja ja niitä voi yhdistellä vaikka miten ja vaikka minkälaisten maalien kanssa. Vain mielikuvitus on rajana, oman kodin pitäisi olla sellainen, että siellä viihtyy.
Trendipellet :D
Noita värejä valitaan, koska ne ovat neutraaleja ja ajattomia. Kylppärin laattojen vaihto sen verran kallista puuhaa, että moni ei halua tehdä valintoja, joihin kyllästyisivät parin vuoden päästä. Tekstiileillä ja muulla sisustuksella on kylppäriinkin todella helppoa muuttaa värimaailmaa ja saada aikaan piristystä.
Sen sijaan mauttomiin ja tyylittömiin laattavalintoihin ei voi halvalla ja vaivatta enää myöhemmin vaikuttaa.
Et sitten osannut lukea tekstiäni. Kuka on se auktoriteetti, joka määrää tietynnäköiset, -kokoiset ja -väriset laatat kylppäreihin tyylikkäiksi ja muunlaiset sitten mauttomiksi ja tyylittömiksi? Tai muun sisustuksen värityksen auktoriteetti? Se on pelkkää lyhytaikaista trendipelleilyä, mihin ei ole mikään pakko mennä mukaan.
Jos rakastaa tummanharmaata yli kaiken, sitä voi laittaa seinään, lattiaan ja vaikka kattoonkin. Mutta jos ei, erilaisia vaihtoehtoja sille on satoja, jos ei peräti tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo yhdistelmä 😳
Eipä ainakaan ole
a) valkoista
b) mustaa
c) vaaleanharmaata
d) tummanharmaata
Trendipellet :D
Noita värejä valitaan, koska ne ovat neutraaleja ja ajattomia. Kylppärin laattojen vaihto sen verran kallista puuhaa, että moni ei halua tehdä valintoja, joihin kyllästyisivät parin vuoden päästä. Tekstiileillä ja muulla sisustuksella on kylppäriinkin todella helppoa muuttaa värimaailmaa ja saada aikaan piristystä.
Sen sijaan mauttomiin ja tyylittömiin laattavalintoihin ei voi halvalla ja vaivatta enää myöhemmin vaikuttaa.Tuo terrakotan värinen kuusikulmalaatta nimenomaan on niin ajaton kuin voi olla.
Ei ole, vaan täyttä 1970- lukua.
Vierailija kirjoitti:
https://www.pinterest.com.mx/pin/327636941612433311/
Vaalean sinistä tai vihreää
Siellä niitä esimerkkejä siitä, että ei tarvitse olla valkoista, mustaa tai vaalean- ja tummanharmaata laattaa ollakseen ajaton kylppäri. Tyylikkyydestä nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin mosaiikkia siten, että lattianrajassa on se lattian väristä ja siitä ylöspäin vaalenee liukuvasti sinisen kautta valkoiseksi.
Liukuvasti oranssista siniseen...?
Miksi laitetaan harmaata lattialaattaa? Lika ei nay