Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lattiassa on kuusikulmaista tiilenpunaista laattaa, mitä laittaisit seiniin? Suihku/wc-tila

Vierailija
07.04.2023 |

https://www.pukkila.com/fi/tuotteet/laattasarjat/natura/laatta/6kulmain… Tuota siis.
Valkoistahan kuvissa näkee siihen yhdistettävän ja onhan se turvallinen ja varma valinta, mutta olisiko jollakulla jotain muuta ehdotusta?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa tilaa kokonaisuutena niin, että myös kalusteiden tyyli sopii haluttuun tunnelmaan. Jos laatoissa on kiva ja hieman boheemi etelänmeren tunnelma ja siihen täräyttää korkeakiiltoiset ikeapömpelit, fiilis on pilalla ja lopputuloksesta tulee esteettisesti epäkesko.

Vierailija
22/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa tilaa kokonaisuutena niin, että myös kalusteiden tyyli sopii haluttuun tunnelmaan. Jos laatoissa on kiva ja hieman boheemi etelänmeren tunnelma ja siihen täräyttää korkeakiiltoiset ikeapömpelit, fiilis on pilalla ja lopputuloksesta tulee esteettisesti epäkesko.

Kalusteita ei ole vielä valittu. Just sen takia kun en yhtään vielä tiedä mihin suuntaan tuo lähree muodostumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kanssa sopisi esim:

- keltainen ja ruskea

- ruskea ja tummempi ruskea

Tietenkin samanlaista murrettua värimaailmaa, kuin tuo alkuperäinenkin.

Vierailija
24/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä, mitä tyyliä haluat. Itse olen 60-70-lukujen fani ja hakisin ideoita sieltä, mutta tuo sopii tosi moniin muihinkin tyyleihin 20-luvun klassismista alkaen.

Enemmän pidän art deco/klassismi tyylistä.

Vierailija
25/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiiltävää smaragdinvihreää laattaa

Aioin ehdottaa samaa.

Vierailija
26/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vaaleampi sävy seinään osaksi, että se laajentaa tilaa. Tummempi sävy pienentää tilaa. Olen vaaleansinisen ja sinisen kylppärin kannattaja mutten sitä tuohon uskalla ehdottaa, koska punasävyn kanssa joku MUU vaihtoehto voi olla ok. Nyt oranssi ei ole hyvä ajatus seinään tai vihreä.

Olen vähän mielessäni pyöritellyt hennon vihertävää, tähän tyyliin niin kuin tässä kuvassa https://www.thenordroom.com/wp-content/uploads/2021/11/bathroom-terraco…

En vain ole oikein varma millaista ja mihin kohtaan.

Tuo yhdistelmä 😳

Eipä ainakaan ole

a) valkoista

b) mustaa

c) vaaleanharmaata

d) tummanharmaata

laattaa.

Eli noita neljää, joita Suomessa AINA kylppäriin laitetaan. On todella mukavaa ja virkistävää, että joku osaa ajatella omilla aivoillaan ja tykkää jostain muusta mitä jotkut trendipellet sanoo kylppäriin kuuluvan. Maailma on täynnä ihanan värisiä laattoja ja niitä voi yhdistellä vaikka miten ja vaikka minkälaisten maalien kanssa. Vain mielikuvitus on rajana, oman kodin pitäisi olla sellainen, että siellä viihtyy.

Jos tykkää tuosta yhdistelmästä, antaa vaan palaa!

Trendipellet :D

Noita värejä valitaan, koska ne ovat neutraaleja ja ajattomia. Kylppärin laattojen vaihto sen verran kallista puuhaa, että moni ei halua tehdä valintoja, joihin kyllästyisivät parin vuoden päästä. Tekstiileillä ja muulla sisustuksella on kylppäriinkin todella helppoa muuttaa värimaailmaa ja saada aikaan piristystä.

Sen sijaan mauttomiin ja tyylittömiin laattavalintoihin ei voi halvalla ja vaivatta enää myöhemmin vaikuttaa.

Vierailija
27/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beigensävyistä (täytyy laattoja vierekkäin vertailemalla etsiä oikea sävy)vaaleahkoa, isohkoa suorakulmaista laattaa, ei korkeakiiltoista, eikä jättikokoista.

Lattia on hieman rustiikkisen oloinen ja seinälaatankin on syytä olla suhteellisen maanläheinen. Siksi ei korkeakiiltoa.

Vierailija
28/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vaaleampi sävy seinään osaksi, että se laajentaa tilaa. Tummempi sävy pienentää tilaa. Olen vaaleansinisen ja sinisen kylppärin kannattaja mutten sitä tuohon uskalla ehdottaa, koska punasävyn kanssa joku MUU vaihtoehto voi olla ok. Nyt oranssi ei ole hyvä ajatus seinään tai vihreä.

Olen vähän mielessäni pyöritellyt hennon vihertävää, tähän tyyliin niin kuin tässä kuvassa https://www.thenordroom.com/wp-content/uploads/2021/11/bathroom-terraco…

Murrettua vihreää alaosa seinästä ja yläosa samaa laattaa valkoisena. Jako joko puoliväliin tai sitten n. 2/3 tummempaa, jos katto on valkoinen. Joka seinälle sama.

Vierailija
29/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuon värinen lattia, tosin ei hexagon-mallilla, ja olen yhdistänyt siihen syvää tummansinistä ja lämpimään taittavaa valkoista ja lattian sävyä lähellä olevia (ei aivan yhtä punertavia) puisia yksityiskohtia. Kehuja on tullut kyläilijöiltä.

Vierailija
30/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo yhdistelmä 😳

Eipä ainakaan ole

a) valkoista

b) mustaa

c) vaaleanharmaata

d) tummanharmaata

laattaa.

Eli noita neljää, joita Suomessa AINA kylppäriin laitetaan. On todella mukavaa ja virkistävää, että joku osaa ajatella omilla aivoillaan ja tykkää jostain muusta mitä jotkut trendipellet sanoo kylppäriin kuuluvan. Maailma on täynnä ihanan värisiä laattoja ja niitä voi yhdistellä vaikka miten ja vaikka minkälaisten maalien kanssa. Vain mielikuvitus on rajana, oman kodin pitäisi olla sellainen, että siellä viihtyy.

Noita värejä valitaan, koska ne ovat neutraaleja ja ajattomia. Kylppärin laattojen vaihto sen verran kallista puuhaa, että moni ei halua tehdä valintoja, joihin kyllästyisivät parin vuoden päästä. Tekstiileillä ja muulla sisustuksella on kylppäriinkin todella helppoa muuttaa värimaailmaa ja saada aikaan piristystä.

Sen sijaan mauttomiin ja tyylittömiin laattavalintoihin ei voi halvalla ja vaivatta enää myöhemmin vaikuttaa.

Tuo terrakotan värinen kuusikulmalaatta nimenomaan on niin ajaton kuin voi olla.

Vierailija
31/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo yhdistelmä 😳

Eipä ainakaan ole

a) valkoista

b) mustaa

c) vaaleanharmaata

d) tummanharmaata

laattaa.

Harmaa kymppilaatta lattiassa ja iso valkoinen suorakaide seinissä ei ole hyvän maun mukainen tai tyylikäs, ajan henkeen sopiva se on korkeintaan 2000-2010-lukujen rakennuksissa. Tuollainen ratkaisu huutaa 40-neliöistä kaksiota paskalla pohjaratkaisulla ja rakennusliikkeen nuukailua materiaalivalinnoissa: "täällä sisustetaan Jyskillä, minimalistisesti boho-vaikuttein!"

Vierailija
32/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo yhdistelmä 😳

Eipä ainakaan ole

a) valkoista

b) mustaa

c) vaaleanharmaata

d) tummanharmaata

laattaa.

Tuo terrakotan värinen kuusikulmalaatta nimenomaan on niin ajaton kuin voi olla.

Hekoheko. Ei ole.

Vierailija
33/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne laatat on jo siinä lattiassa?

Miten vaihdat vain seinälaatat siten, että vedeneriste pysyy ehjänä?

Nykyään ei kai saa enää laittaa kahta kerrosta laattoja, koska riskirakenne.

Vierailija
34/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuon värinen lattia, tosin ei hexagon-mallilla, ja olen yhdistänyt siihen syvää tummansinistä ja lämpimään taittavaa valkoista ja lattian sävyä lähellä olevia (ei aivan yhtä punertavia) puisia yksityiskohtia. Kehuja on tullut kyläilijöiltä.

Missä sulla on tuota tummansinistä laattaa?

Vierailija
35/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väri on aina vuorovaikutuksessa viereisen värin kanssa. Myös valaistus vaikuttaa.

Tiedän yhden valkoisen talon, jossa on terratiilikatto. Punaruskea heijastaa valkoiseen, ja koko talo näyttää hennon persikan väriseltä.

Vierailija
36/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ne laatat on jo siinä lattiassa?

Miten vaihdat vain seinälaatat siten, että vedeneriste pysyy ehjänä?

Nykyään ei kai saa enää laittaa kahta kerrosta laattoja, koska riskirakenne.

Ei ole laatat lattiassa mutta valinta niiden osalta jo tehty.

Vierailija
37/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tämäntyyppinen, vähän ehkä himpun ruskeampi, iso laatta vaalealla saumalla seinässä tuon värisen lattian kanssa. https://tile.expert/fi/tile/cristacer/ainhoa/a/ainhoa-ivory?gclid=EAIaI… ja lattian sauma harmaa, koristeena tämmöistä: https://www.netrauta.fi/verhoilukivi-mathios-stone-fieldstone-four-seas…

Vierailija
38/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä lähtisin ensin valitsee seinän ja sen jälkeen vasta lattian.

Toivottavasti toi lattia ei ole vanha ja tarkoitus laatoittaa vaan seinät uusiksi. Se on iso virhe vedeneristyksen osalta.

Vierailija
39/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon klassikko ties monenko vuosikymmenen takaa. Paljon erilaisissa julkisissa suihkuissa ja saunoissa ja 70- ja 80-luvulta peräisin olleista kylppäreissä nähnyt. Uimahalleissa, hotelleissa. Ehkä jo 60-luvulta? Itse kunnioittaisin sitä, mitä silloin seiniin laitettiin. Eli valkoista standardin kokoista laattaa.

Vierailija
40/61 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon klassikko ties monenko vuosikymmenen takaa. Paljon erilaisissa julkisissa suihkuissa ja saunoissa ja 70- ja 80-luvulta peräisin olleista kylppäreissä nähnyt. Uimahalleissa, hotelleissa. Ehkä jo 60-luvulta? Itse kunnioittaisin sitä, mitä silloin seiniin laitettiin. Eli valkoista standardin kokoista laattaa.

Paljon vanhempi on tuo kuusikulmalaatta, reippaasti yli 100v ainakin ollut käytössä jo pelkästään Suomessa.