Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kyllä pääsiäiskaupassa siltä näytä, että inflaatio olisi syönyt ostovoiman

Vierailija
06.04.2023 |

Mitä teillä syödään pääsiäispyhinä? Meillä pienituloisena palkansaajana+yh mennään jauhelihakeitolla.
Aamusta iltaan on ainakin tässä kylässä ollut jo pari päivää kaupat täyteen ammuttuina ja ostoskärryihin tarttunut mitä ihanimpia herkkuja.
Lihakaupassa oli pitkä jono jo aamulla siitä ohi töihin kävellessäni.
Mietinpä vaan, kun on niin paljon puhuttu, ettei suomalaisten raha meinaa enää riittää ruokaan ja itse sitä todellisuutta elän, niin näyttääpä siltä, että suurelti osin ei pidä paikkaansa. Alkaa olla varmaan alan vaihto edessä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen muinoin suomalaiset söivät erityisen hyvin juuri jouluna ja pääsiäisenä, mutta muulloin syötiin sitten nuukemmin jotain kalaa, leipää ja puuroa eikä suinkaan liharuokia. Minä huomioin pääsiäisen lähinnä ostamalla 1 kg pakkauksen marinoituja porsaanleikkeitä ja 2 mämmirovetta, mutta muuten aika tavallisia ruokia.

Vierailija
42/47 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen muinoin suomalaiset söivät erityisen hyvin juuri jouluna ja pääsiäisenä, mutta muulloin syötiin sitten nuukemmin jotain kalaa, leipää ja puuroa eikä suinkaan liharuokia. Minä huomioin pääsiäisen lähinnä ostamalla 1 kg pakkauksen marinoituja porsaanleikkeitä ja 2 mämmirovetta, mutta muuten aika tavallisia ruokia.

Miksi ostat jossain suolalisäainesoosissa lilluvia lihapaloja sen sijaan, että hierot naturel-fileisiin (voi myös ostaa lihapalan josta leikkaa itse viipaleet) mausteita tai sekoitat marinadin itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yh ja pienituloinen. Asuntolainan korot ovat minulla viisinkertaistuneet. Polttoaineen hinta nostaa työmatkoja. Ruoka on se missä säästetään jos pystytään eli hyödynnetään tarjouksia. Banaanit olivat S-Marketissa 0,99 e, niitä ostin 2 kiloa. Muissa hedelmissä en säästänyt. Hyödynnän omia pakastimia joihin ostan tarjouksesta. Tänään syötiin perunamuusia, lihapullia ja salaattia. Huomenna kasvispihvejä. Sunnuntaina teen pitsaa. Maanantaina nakkeja. Aamiaiseksi joka päivä puuroa ja pakastimesta marjoja, kananmunia, pekonia, hedelmiä, karjalanpiirakoita, juustoa, leikkeleitä ja tuoremehua. Eli ihan tavanomaisella mennään. Kalliit lihat jää kauppaan. Kerran viikossa ostan kalaa. Onhan ihmiset selvinneet sodasta ja pula-ajastakin. Ei meidänkään nälkää tarvitse nähdä.

Vierailija
44/47 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäiskaupassa? Missä sellaisia on?

Vierailija
45/47 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ajattelee olevansa köyhiä, kun maksavat auto- ja asuntolainaa sekä matkustavat vain kerran vuodessa Balille.

Joka toinen ihminen maailmassa ei ole koskaan käynyt suihkussa.

Harmi, että suklaa, lohi ja nektariinit sattuu olemaan kalliimpia kuin ennen.

Ne ihmiset, jotka kerää kaakaopavut eivät ole koskaan nähneet suklaata eivätkä tiedä mitä pavuista lopulta tehdään.

Suomalaislapsi joutuu myymään kevätpörriäistä, jotta saa rahaa leirikouluun. Inhottavaa.

Ukrainalaislapsi ei enää puhu, kun on nähnyt ihmisten räjähtävän kappaleiksi.

Mut ei siis niinku tässä maassa voi elää, kun kaikki on niiin kallista.. mämminkin jätin ostamatta.

Vierailija
46/47 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hatusta heitän sellaisen ajatuksen, että kenties ne ihmiset ei olleet siellä ryysiksessä pääsiäiskaupoilla joiden ostovoiman inflaatio on syönyt.

Vierailija
47/47 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ajattelee olevansa köyhiä, kun maksavat auto- ja asuntolainaa sekä matkustavat vain kerran vuodessa Balille.

Joka toinen ihminen maailmassa ei ole koskaan käynyt suihkussa.

Harmi, että suklaa, lohi ja nektariinit sattuu olemaan kalliimpia kuin ennen.

Ne ihmiset, jotka kerää kaakaopavut eivät ole koskaan nähneet suklaata eivätkä tiedä mitä pavuista lopulta tehdään.

Suomalaislapsi joutuu myymään kevätpörriäistä, jotta saa rahaa leirikouluun. Inhottavaa.

Ukrainalaislapsi ei enää puhu, kun on nähnyt ihmisten räjähtävän kappaleiksi.

Mut ei siis niinku tässä maassa voi elää, kun kaikki on niiin kallista.. mämminkin jätin ostamatta.

Suksi sinä w:ttttuuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi