Voiko laihtuminen ja uudet elämäntavat väsyttää? Nukun kuin tukki ja keho kaipaa lepoa.
Olen tietenkin myös ollut virkeämpi kun enää en juo, en syö epäterveellisesti, liikun paljon ja käyn töissä.
Kaikki elämän osa-alueet ovat paremmin nyt kuin vuosiin.
Olen sitoutunut itsestäni huolehtimiseen ja olen tästä kovin kiitollinen ja onnellinenkin.
Elämässä on rutiineja ja vaikean masennuksen jälkeen olen elämässä kiinni. Huonot ihmissuhteetkin on jätetty, jotka saivat minut juomaan enemmän jne.
Se kaikki on takana ja arvostan kovin tätä muutosta.
Nyt elämä on tasaista. Pyrin nukkumaan myös vähintään 7-8h yössä.
Kaikki menee hyvin mutta olen kyllä väsynyt.
Terveellä tavalla kai. Kroppa muuttuu, laihdun, liikunta hieman kolottaa kroppaa ja olen jotenkin kokonaisvaltaisesti väsynyt, en uupunut.
Tekee mieli levätä ja nukkua hyvin vapaat.
Tässä pitäisi lisääkin tuoda elåmään asioista jotka ovat itselleni tärkeitä mutta tämäkin jo vaatii veronsa.
Onko tämä totuttelua vai tasapainottuuko väsymys?
Muista että positiivinenkin iso elämänmuutos on jonkinmoinen stressi elimistölle. Elimistö tarvitsee aikaa sopeutua. Kroppa kyllä kertoo mitä se tarvitsee. Älä puske liikaa eteenpäin ja rasita rasittunutta kehoasi, ettei käy huonosti.
Lepää kunnolla välillä, nuku jos nukuttaa ja syö 1-2 pv peräkkäin vähän enemmän niitä terveellisiä ruokia jotta elimistösi saa voimansa takaisin.
Huomaat pian eron.
Itsellä oli sama tilanne kun jätin hiilarit miltei kokonaan pois ja aloin liikkua edes vähän pitkän tauon jälkeen. Söi liian kevyesti liikuntaan nähden. Joka viikko oli jossain to tai pe kohdalla ihan totaali tipahtamispäivä. Töissäkin nauroivat kun haukottelin enkä meinannut millään jaksaa edes käyd kaupassa saati lähteä kävelylle. Vk loppuna lepäsin ja tankkasin , ma olin taas virkeä. Sama kava toistui usein ennenkun tajusin että kroppa vaatii ravinteita ja energiaa sekä lepopäivät. Olen siis toki jo 50v, nuorena ei tullu tällasia uupumispäiviä vaikka paahto 3vk töissä ilman vapaata, siihen lenkitin isot koirat ja pidin vielä huushollin kunnossa.