Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruma raskausvatsa

Vierailija
06.04.2023 |

Itselle alkaa tulla todella ruma ja löllöttävä raskausvatsa. Olen toisella kolmanneksella ja näytän vaan siltä että olisin lihonut, vaikkei painoa ole tullut ja normaalipainoinen sekä normaalisti tiimalasi olen. Vatsa roikkuva ja löllöttävä eikä suinkaan kaunis pinkeä kupu, josta huomaisi sen olevan raskauden aiheuttama. Muuttuuki tämä nätimmäksi? Oma muuttunut ulkonäkö nyt vaan ahdistaa hirveästi.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma on vain mielesi näkemys. Mahtaa olla rankkaa elää kahdestaan noin ilkeän ja tuomitsevan mielen kanssa saman pään sisällä

Vierailija
2/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma on vain mielesi näkemys. Mahtaa olla rankkaa elää kahdestaan noin ilkeän ja tuomitsevan mielen kanssa saman pään sisällä

En todellakaan muista näin ajattele enkä muiden vartaloista kiinnostu. Oma keho vain ei nyt tunnu omalta eikä sellaiselta miltä toivoin. Tämä kasvu myös tapahtui hetkessä yhtäkkiä ja ensimmäinen raskaus kyseessä ja syömishäiriötaustaa sekä kiusaamistaustaa löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko pyytää neuvolasta aikaa psykologin juttusille?

Vierailija
4/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan muista näin ajattele enkä muiden vartaloista kiinnostu. Oma keho vain ei nyt tunnu omalta eikä sellaiselta miltä toivoin. Tämä kasvu myös tapahtui hetkessä yhtäkkiä ja ensimmäinen raskaus kyseessä ja syömishäiriötaustaa sekä kiusaamistaustaa löytyy.

Nii-in, pointti oli se, että se mahtaa olla sulle rankkaa elää itsellesi ilkeilevän ja itseäsi tuomitsevan mielen kanssa saman pään sisällä. Kehoasi et voi muuttaa, se tekee tärkeää juttua parhaansa mukaan ja tietää kyllä miten homma hoidetaan, joten antaisit sen vaan olla. Voit vaikuttaa sen sijaan siihen miten suhtaudut siihen. Kerta oot kokenu noin kovia, niin eikö olis aiheellista harjoittaa itsemyötätuntoa ja olla itse itselleen mahdollisimman ystävällinen?

Vierailija
5/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko pyytää neuvolasta aikaa psykologin juttusille?

Juuri oli viime käynti ja seuraavaan nyt yli kk aikaa. Kai sitä pitää silloin kysyä jos ei olo helpota. Se vaan kun vatsa siis näyttää vaan lihoneelta, löysältä ja roikkuneelta eikä sellaiselta raskausmaiselta.

Vierailija
6/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei ap. Miksi aina jollain tavalla mieleltään sairaat lisääntyy?

Vierailija
7/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itsellesi armoa edes raskauden ajaksi. Vatsasi tulee varmasti kireämmäksi, kun sikiö kasvaa. Ei jää löllölle tilaa. Synnytyksen jälkeen on löllöä, mutta voimisteluliikkeillä ja ajan kanssa sekin häviää.

Vierailija
8/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei ap. Miksi aina jollain tavalla mieleltään sairaat lisääntyy?

Kiitos kysymyksestä ja kannustuksesta. Oma kehosuhde on kyllä ollut omasta mielestäni hyvä ja normaali yli kymmenen vuoden ajan. Tästä anoreksiastakin on aikaa 15v. Ihan tyytyväinen olen ollut kaikkine venymisarpineni ja kiloineni. Kuitenkin nyt tämä ahdistaa silti, joten pahoittelut siitä.

Vierailija
9/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sulla hei mahdollisuus oppia hyväksymään jatkuvasti muuttuva kehosi sellaisena kuin se on. Ei tarvitse vetää vatsaa sisään. Jokaisen vatsa on just hyvä sellaisena kuin se on, ajattele miten ihanaa, kroppaasi pystyy sulattamaan kaikki ruoka-aineet ja kasvattamaan uutta ihmistä!

Vierailija
10/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna itsellesi armoa edes raskauden ajaksi. Vatsasi tulee varmasti kireämmäksi, kun sikiö kasvaa. Ei jää löllölle tilaa. Synnytyksen jälkeen on löllöä, mutta voimisteluliikkeillä ja ajan kanssa sekin häviää.

Tai sitten elää hyvää elämään pienine löllöineen, ei niihin kannata liikaa kiinnittää huomiota.

Vierailija
11/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä tiiä, mulla oli tosi litteä ja rasvaton maha ennen raskauksia ja se kumpu, mikä kasvoi oli koko ajan ihan kiinteä. Loppuraskauksissa napa kääntyi ympäri mikä oli mielestäni ällöä, mutta onneksi ei tullut erkaumaa yhtään. Ihme kyllä, nimittäin se napahomma oli jotain omituista 😳 mut kokemusteni perusteella kyllä se maha ja nahka palautuu aivan ihmeellisen hyvin. Nykyään kun näen raskaanaolevia mietin helposti että apua, miten uskaltaa oikein mahaansa noin venyttää, mutta niinhän se itselläkin palautui ihan ennalleen :D tai siis navan päälle tulee ihan pieni ryppy kun tiivistää vatsaa silleen kumaraan, että nahka on joskus venynyt, mutta ei kuitenkaan mitään pussia jäänyt tms

Vierailija
12/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama tilanne. On kyllä tullut pari-kolme kiloa läskiäkin suoraan sanottuna, vaikka raskauskuukausia on vasta muutama. Maha on joka suuntaan kasvanut tasapaksu patja, ei sievä kumpu.

Ei tosin kamalasti häiritse enää, kun olen käsitellyt asian ja luopunut henkisesti nuoruudesta, erotiikasta ja naisellisuudesta. Ryhdyn varmaan bongaamaan lintuja tai harrastamaan puutarhanhoitoa.

Vierailija
13/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi erinomainen aika muuttaa sisäistä maailmaa, suhtautumista ja opittuja ajatusmalleja, sillä raskauden aikana aivot ovat herkimmillään oppimaan uutta, eli helpoiten muokattavissa

Vierailija
14/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti se on normaali. Eivät somekuvat julkkisten pinkeistä kupuvatsoista ole kaikille realistisia. Ei ole pakko esitellä vatsaa kaikille jos ei koe hyväksi. Vaatetta peitoksi. Pääasia kai että lapsi voi hyvin ja itse. 

Vierailija
15/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama tilanne. On kyllä tullut pari-kolme kiloa läskiäkin suoraan sanottuna, vaikka raskauskuukausia on vasta muutama. Maha on joka suuntaan kasvanut tasapaksu patja, ei sievä kumpu.

Ei tosin kamalasti häiritse enää, kun olen käsitellyt asian ja luopunut henkisesti nuoruudesta, erotiikasta ja naisellisuudesta. Ryhdyn varmaan bongaamaan lintuja tai harrastamaan puutarhanhoitoa.

Kiitos tuesta. Oma vatsakin on siis tämän näköinen pitkälti https://media.gettyimages.com/id/1300195464/photo/woman-with-fat-abdome… eikä suinkaan näytä raskausvatsalta, vaan juuri ainoastaan lihomiselta. Myöskään alushousut eivät nouse vatsan päälle joten korostuu entisestään löllyvyys.

Vierailija
16/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti se on normaali. Eivät somekuvat julkkisten pinkeistä kupuvatsoista ole kaikille realistisia. Ei ole pakko esitellä vatsaa kaikille jos ei koe hyväksi. Vaatetta peitoksi. Pääasia kai että lapsi voi hyvin ja itse. 

Kiitos. Tuo vähän lohduttaa. Kuitenkin tuntuu ettei keho ole juuri naisellisen tuntuinen ollenkaan tämänkaltaisena.

Vierailija
17/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAUHEAN AHDAS KUVA NAISELLISUUDESTA, nyt joku tolkku tähän hommaan. Raskaana oleva nainen voi olla tosi kaunis ja hehkuva! Samoin puutarhan hoitoa harrastava! Ihme naiskuva teillä, onko somen vääristämää?

Vierailija
18/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sun lapsi syntyy kehittyy sille pian ihana pieni pullero masu, oletko valmis rakastamaan sitä?

Vierailija
19/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän raskausvatsat ole kaikilla ihan samanlaiset pyöreät pallot. Sun vatsa ap on hyvä ja tekee sitä tärkeää työtään sikiön suojana ja kasvupaikkana. Ei se ole rumaa. Itselläni oikeastaan vasta sitten palloontui kun vauva vei kaiken tilan ja maha pullistui oikein kunnolla.

Vierailija
20/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sun lapsi syntyy kehittyy sille pian ihana pieni pullero masu, oletko valmis rakastamaan sitä?

Huoh. Se että oma ulkonäkö tai piirre itsessään häiritsee on täysin eri asia kun se että tämä jossain muussa olisi ongelma.