Mulla on yhtä suuri palkka kuin ministereillä
Ja se mulle on ihan oikein. Valmistuin yliopistosta kuutisen vuotta sitten keski-ikäisenä. Tänä vuonna kk-palkka on noin 11 500 - 12 000 €. Työtunnit kuukaudessa on noin 190 tuntia. Oli taloudellisesti ja muutenkin monen lapsen äitinä erittäin kuormittavaa ennen valmistumista. Muistelen välillä sitä joidenkin ihmisten alentuvaa ja ehkä säälivääkin sekä arvostelevaa suhtautumista minua kohtaan aikoina, jolloin en ollut vielä opiskelemassa tai tutkinnon saaneena.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on isompi salkku kuin mitä ministerillä, voilla isompi mulkkukin!
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saan puolet ministerien palkasta ja se on ihan riittävästi. Palkka mulla noin 6000 €.
Mä saan kolmanneksen ministerin palkasta ja sekin on aika hyvin. Kuukausitulot mulla bruttona noin 4000 euroa.
Mulla netto 3144 ja normaali työaika, toki vuorotyö, ei öitä. En tekisi 190t/kk, vaikka tienaisin enemmän.
Kuusihenkisen perheemme tulot käteen 3100 €/kk. Jatkuvasti tunnen itseni tyhmäksi, koska olen vain siivooja, mieheni on työkyvyttömyyseläkkeellä töissä sattuneen tapaturman takia jota ei mikään korvannut.
Yritin kouluttautua tradenomiksi, mutta koronan takia en etäopiskelussa pystynyt opiskelemaan, olisin tarvinnut enemmän lähiopetusta niin jätin koulun vuoden jälkeen ja palasin siivoojaksi tuntien itseni tyhmäksi :(