Narsisteilta hankittu kommunikaatiovamma
Jotenkin kävi niin että kun muutama vuosi sitten erottiin pitkästä avoliitosta, niin olen "päässyt" kahdenkin narsistinaisen koukkuun. Taisin olla helppo saalis..
Nyt satuin tapaamaan normaalin naisen ja järkytykseni huomasin että olen niin tottunut havainnoimaan hälytysmerkkejä että juttelu meni ikäänkuin narsistin vastamanipulaatioksi. Jotenkin seurustelu meni niin että hän ihan selvästi alkoi ihastua ja minä aloin tuntea itseni pelimieheksi. Sukkela olen aina ollut, mutta nyt meni/menee överiksi. Itsekunnioitukseni säilyttääkseni toivotin hyvät yöt ja lähdin.
Pääseekö tästä enää normaaliksi, mikä neuvoksi? Keski-iässä olen jo ja terve parisuhde olisi toiveissa.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin koettuani narsistin epäilen nyt jatkuvasti että minua manipuloidaan tai on jotain koiraa haudattuna joka asiassa. Ei tästä päähänpinttymästä taida enää eroon päästä.
Mulla oli toisinpäin, keskustelukumppani oli ihan normaali ja minä manipuloin...
Minäkin koettuani narsistin epäilen nyt jatkuvasti että minua manipuloidaan tai on jotain koiraa haudattuna joka asiassa. Ei tästä päähänpinttymästä taida enää eroon päästä.