Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada omat aivot olemaan hiljaa?

Vierailija
06.04.2023 |

Yritän tässä lukea tenttiin, mutta aivot ajattelee koko ajan jotain omiaan taustalla. Miten pystyy keskittymään paremmin?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni hatsi kukkaa, mutta vain ihan pienet.

Vierailija
22/33 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD?

Se on kylläkin ihan luonnollista ja yleisinhimillistä, että mieli tahtoo pyrkiä vaeltelemaan, ei merkki mistään ongelmasta tai häiriöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meditaatio.

Harrasta joogaa, mutta joogatessakin nuo s*##!nan aivot höpöttää omiaan koko ajan.

Mä oon aina miettinyt joogassa, että miten pää pitäisi oikein tyhjentää ajatuksista. Mitä enemmän yritän keskittyä hengittämiseen, kropan tuntemuksiin jne., sitä enemmän pääkoppa kehittää asioita mietittäväksi. 

Oon miettinyt, että mulla saattaisi olla lievä ADHD, vaikka pystyn kompensoimaan paljon älykkyydellä, tunnollisuudella ja järjestelmällisyydellä. Olen parhaimmillani paineen alla multitaskatessa, mutta jos pitää lukea joku pitkä ja kuivakka työteksti, niin siitä ei meinaa tulla mitään. 

Töissä saan parhaiten keskityttyä tylsiin juttuihin, kun laitan luurit päähän ja Spotifysta yhden piisin luupilla soimaan, vaikka tunneiksi putkeen. 

Vierailija
24/33 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meditaatio.

Harrasta joogaa, mutta joogatessakin nuo s*##!nan aivot höpöttää omiaan koko ajan.

Siitä voi tehdä samalla meditaatioharjoituksen, ja keskittyä johonkin kehon tuntemuksiin mahdollisimman täydellisesti, esim. siihen mitkä kohdat kehosta ottaa kiinni alustaan ja miltä kehon paino niissä kohdissa tuntuu, tai koko kehon tuntemuksiin. Ja aina kun ajatukset lähtee harhailemaan kehon tuntemuksiin keskittymisestä, palauttaa vaan keskittymisen takaisin heti kun on havainnut että mieli on taas muualla.

Tiedän, mutta ongelma on se, että voin tehdä noita yhtä aikaa. Siis keskittyä kehon tuntemuksiin ja päässä soi jokin laulu taustalla. Ajatukset ei varsinaisesti harhailee, vaan päässä on sellainen taustameteli.

Monia hyviä vinkkejä ja ajatuksia on tullut, kiitos niistä!

Ap

Vierailija
25/33 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos pitäisi lukea jotain mikä ei oikeasti kiinnosta, niin mullakin alkaa ihan muut ajatukset pyöriä mielessä kuin se mistä pitäisi lukea. Silmät saattaa liikkua kuin lukisi rivi riviltä, mutta mitään ei tartu mieleen. Joskus saatan lukea saman kohdan montakin kertaa ennenkuin edes tajuan mitä siinä kerrotaan.

Silmät rupeaa luppasemaan, ja nukuttamaankin tällainen vastentahtoinen pakkolukeminen :/

Vierailija
26/33 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ADHD?

Miten niin, kuulostaako tämä ADHD:lta?

Ap

Mulla on diagnosoitu ADD lapsena, ja kuulostaa tutulta

Vierailija
27/33 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa myös nuo ylivilkkaat aivot, miten ne saa rauhoitettua. Häiritsee myös nukahtamista, kun päässä koko ajan tapahtuu.

Vierailija
28/33 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ADHD?

Miten niin, kuulostaako tämä ADHD:lta?

Ap

Mulla on diagnosoitu ADD lapsena, ja kuulostaa tutulta

Auttaako sinulla lääkitys tai joku muu tuohon? T. Ohis.

Vierailija
29/33 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kävelemässä ja jätä se kännykkä kotiin. Totuta aivot siihen ettei kokoajan ole ärsykkeitä.

Vierailija
30/33 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa myös nuo ylivilkkaat aivot, miten ne saa rauhoitettua. Häiritsee myös nukahtamista, kun päässä koko ajan tapahtuu.

Vähemmän ärsykkeitä arkeen. Vähemmän kännykkäaikaa. Onhan tästä ollut monta artikkelia kuinka nykyihmiset tuhoavat keskittymiskykynsä. Kyseessä ei ole ylivilkkaat aivot, harvoin adhd, vaan oman toiminnan seuraus.

Vierailija
31/33 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän ärsykkeitä arkeen. Vähemmän kännykkäaikaa. Onhan tästä ollut monta artikkelia kuinka nykyihmiset tuhoavat keskittymiskykynsä. Kyseessä ei ole ylivilkkaat aivot, harvoin adhd, vaan oman toiminnan seuraus.

No minulla on ollut tämä jo lapsesta asti, eli 30v ainakin. Aika vähän oli kasarilla vielä ärsykkeitä.

Eri

Vierailija
32/33 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity kun pystyt siihen.

Vierailija
33/33 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on ollut tämä jo lapsesta asti, eli 30v ainakin. Aika vähän oli kasarilla vielä ärsykkeitä.

Eri

Nykyaika on korostanut oireita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi