Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Penisiliinikuuri ja liikunta

Vierailija
06.04.2023 |

Sain 10 päivän penisiliinikuurin sunnuntaina. Olo on jo hyvä. Koska uskallan aloittaa liikunnan? Pitääkö olla nyt koko 10 päivää liikkumatta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla koko kuurin ajan liikkumatta, mutta tilanne riippuu myös siitä, mihin tautiin olet saanut kuurin. Esim. streptokokin aiheuttaman tulehduksen jälkeen on iso riski sydänlihastulehdukseen, jos aloittaa liian rasittavan liikunnan liian nopeasti. Monen muun taudin jälkeen voi aloittaa liikunnan, kun olet ollut kokonaisen päivän oireeton ja olo tuntuu hyvältä.

Vierailija
2/8 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin streptokokkiin sain. Pitääkö minun siis maata sängyssä se 10 päivää sisällä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
4/8 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin streptokokkiin sain. Pitääkö minun siis maata sängyssä se 10 päivää sisällä?

ap

Ei tarvitse, voit esim. vapaasti kävellä ja pyöräillä kevyttä tahtia mutta vältä raskasta liikuntaa.

Vierailija
5/8 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Olisi kiva pääsiäisenä käydä suvun kanssa pienellä kävelyretkellä ja syödä eväitä luonnossa.

ap

Vierailija
6/8 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei tarvitse maata, mutta harrasta (sitten kun olet ollut 2 vrk täysin oireeton) vain hyvin kevyttä liikuntaa. Rauhallista kävelyä ja esim. pyöräilyä niin, että hengityksesi ei lainkaan nopeudu.

Voi tuntua tuskalliselta pitää taukoa tehokkaammasta liikunnasta 10 päivää, mutta jos saat sydänlihastulehduksen, niin tauon pituus lasketaan kuukausissa.

Vierailija
7/8 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis kävely on ok? Jos minulla ei osuisi pääsiäisloma tähän niin menisin töihin enkä siellä vaan istuisi.

ap

Vierailija
8/8 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis kävely on ok? Jos minulla ei osuisi pääsiäisloma tähän niin menisin töihin enkä siellä vaan istuisi.

ap

Kävely on ok, kunhan et hengästy. Enkä tarkoita hengästymisellä mitään läähätystä, vaan sitä, että että hengitys ei saa edes tihentyä merkittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme