Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen apua päätöksen tekoon koskien osallistumista juhliin.

Vierailija
06.04.2023 |

Tilanne on se, että sairastuin angiinaan maanantaina. Sain penisiliinikuurin tiistaina ja olen sitä nyt siis syönyt. Olen sairaslomalla töistä vielä tämän päivän. Olo on paljon parempi ja kuumetta ei enää eilisen jälkeen ole ollut. Luin, että 24 h lääkkeen aloittamisen jälkeen saa mennä päiväkotiin/kouluun/töihin eli ei tarttuisi enää.
Isäni täyttää 70-vuotta ja olemme isommalla porukalla lähdössä juhlimaan häntä pitkälle viikonlopulle Eurooppaan. Nyt mietin, että voinko osallistua vai jäänkö kotiin. Pahastuuko joku siitä, että tulen paikalle lääkekuurissa? Kiitos mietteistäsi etukäteen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Vierailija
2/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos soitat lääkärille ja kysyt?

Vierailija
4/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ohje on, että voit mennä töihin ja päiväkotiin, koska et enää tartuta, niin kyllä voit mennä juhliinkin. Et sinä sielläkään tartuta. Ei silti kannata ääneen kertoa, että on lääkekuuri.

Jos taas olo on vielä huono (kuten voi olla vahvojen antibioottienki ntakia) ei kannata rasittaa itseään liikaa. Silloin kannattaa jäädä kotiin toipumaan rauhassa. Mutta se on eri asia.

Vierailija
5/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi, että 24 tunnin jälkeen tauti ei enää tartu.

ap

Vierailija
6/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni angiinasta oli se, että makasin 5 päivää kipeänä sängyssä. En pystynyt syömään kiinteää ruokaa ollenkaan. Sinulla on sitten helppo angiina ilmeisesti, kun reissuun halajat.

Vierailija
7/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri sanoi, että 24 tunnin jälkeen tauti ei enää tartu.

ap

No, jos kerran lääkäri näin sanoi, niin toimisin sen mukaan.

Eri juttu itsellä olisi se, että antibiootti aiheuttaa itsellä jatkuvaa ripulia, turvotusta ja ilmavaivoja. Ei olisi kiva reissata. Jos taas sinä voit hyvin, niin nauti reissusta!

Vierailija
8/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy isältäsi, että pahastuuko hän?

Vierailija
9/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy isältäsi ja matkaseuraltasi mitä mieltä ovat . Itse lähtisin ja ottaisin levon kannalta ainakin pari päivää vielä . Angiina on vakava tauti jos sitä ei hoida kunnolla ja johtaa vaarallisiin jälkitauteihin kuten sydänlihastulehdus . Tartu se ei enää jos syöt antibiootit mutta oma terveys on tärkeä .

Vierailija
10/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko, että se on parempi paranemiselle, että puuhailen kotona yksin kuin, että otan rauhassa matkalla? Tarkoitus on syödä hyvin, chillata hotellissa ja tehdä pieniä ostoksia.

ap

Vierailija
11/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt niin, että hoitamaton (eli lääkkeetön) angiina on vaarallinen jälkitautien takia. AP:llahan on lääkekuuri eli sairaus on hoidettu. Eikö ne lääkkeet sitten vaikuta häneen oli hän Suomessa tai Euroopassa? Olenko ymmärtänyt väärin ja vielä lääkittynäkin on suuri riski vaikkapa kurkkupaiseelle?

Hyvä, että kävit ap lääkärissä.

Vierailija
12/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde lomalle ihmeessä jos matkaseura on samaa mieltä . Muista ettet voi juoda alkoholia lääkekuurin aikana koska ei tehoa yhtä hyvin alkoholin kanssa ja saattaa aiheuttaa antabusta . Ole ainakin ensimmäinen päivä pääsääntöisesti hotellilla ja lähistöllä ettet rasita sydäntä .

Vierailija
13/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittuuko sydän siis peruskävelystä?

Vierailija
14/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos angiinassa lääkekuuri, niin kai se on sama missä ap sijaitsee?

Vierailija
15/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko, että se on parempi paranemiselle, että puuhailen kotona yksin kuin, että otan rauhassa matkalla? Tarkoitus on syödä hyvin, chillata hotellissa ja tehdä pieniä ostoksia.

ap

Mitä sinun oma kehosi viestii? Tarvitseeko lepoa?

Sinulla on ruokahalu tallella ja pystyt syömään. Onko se sittenkään angiina?

Vierailija
16/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoni viestii, että olen melko hyvä jo. Ruoka maistuu, olo on pirteä. Angiina on testattu lääkärissä eli on se ollut angiina.

ap

Vierailija
17/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
18/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse todennäköisesti lähtisin, mutta esim. ostosreissut jättäisin väliin tai hyvin pieniksi eli ottaisin ainakin alussa levon kannalta ja nautiskelisin lähinnä hotellin rauhasta.

Olen kerran ollut flunssaisena lentokoneessa ja se oli kyllä todella tuskaisaa, toivottavasti angiina ei vaikuta lentokuntoon

Vierailija
19/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla se voisi vaikuttaa lentokuntoon?

Vierailija
20/21 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten olisin huolissani siitä, että penisiliini saa vatsan helposti kuralle. Yleensä se iskee vasta kuurin loppupuolella. On siinä sitten mukava matkustella ripulissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi