Etävanhempi kiusaa lapsia
Erosta on pian neljä vuotta ja lapset 8- & 12-vuotiaat ovat isällään joka toinen viikonloppu. Meillä yhteishuoltajuus.
Isä ei ole vieläkään toipunut erosta, tekee kiusaa kaikin mahdollisin keinon, tekee tikusta asiaa jotta voi laittaa viestiä minulle lapsivapaillani. Kyselee lapsilta onko äidillä poikaystävää, jättääkö äiti teidät usein yksin kotiin..
Minulta on kysynyt suoraan kuinka usein jätän lapset yksin jotta voin mennä naimaan poikaystäväni luo. On kyseenalaistanut taloudellisen tilanteeni toteamalla että varmasti huoraan kun rahaa on niin paljon matkoihin ja harrastuksiin.
Lista on loputon enkä jaksa kaikkea edes kirjoittaa mutta huomaan että lapset kärsii. Lapset eivät uskalla kertoa enää tavallisiakaan asioita isälleen ettei iskä suutu äidille. Tunnistan tuon omasta lapsuudestani kun ei uskaltanut omalle äidille kertoa mitään kun tiesi siitä aina syttyvän sodan.
Isän mielestä mun pitäis puhua lapsille että kaikesta voi puhua... ja olen puhunutkin mutta sanonut myös että äidin asiat on äidin asioita, iskän asiat on iskän asioita.
Mitä voin tehdä pelastaakseni lapset? Kieltää heiltä iskäviikonloput? Isän kanssa ei voi keskustella, sopia mitään, olen niin monet kerrat yrittänyt mutta se on aivan turhaa. Hän ei itse tajua että karkoittaa omat lapset luotaan.
Ja pakko siis lisätä että minulla ei edes ole poikaystävää, on vain exäni mielikuvituksen tuotetta!
Kommentit (6)
Tuossa pitäisi eritellä kaksi asiaa. Miten käyttäytyy sinua kohtaan ja sitten erikseen miten lapsia kohtaan. Sinun ei pitäisi keskustella miehen kanssa enää mistään lainkaan, hän piinaa ja kysyy sopimattomia kysymyksiä. Hänen väitteensä ovat häijyjä ja ilkeitä todella. Haukkuu sinua ja vihjailee perättömiä. Olisiko mahdollista että lasten asioita hoitaa miehen kanssa vaikka äitisi tai sukulaisesi. -Ovatko lapset ahdistuneita miehen vuoksi vai onko kaikki ok. Mies ei voi horista lasten läsnäollessa mitään rumia juttuja tai sekoilla ainakaan. Juoko alkoholia, onko riski teille? Onko ylimustasukkainen? Jos lapsia ahdistaa tai pelkäävät, tuskin isälle meno on hyväksi.
Mitä tuosta seuraa lapsille. Alkavatko reagoida myöhemmin. Lapset ovat nähneet hylkäämisen. On väärin, että lapset joutuvat peittelemään totuuksia. He tarvitsevat tukea.
Joo lastensuojeluilmoitus kyllä
12 v saa päättää käykö isällään
H*oraako mies ammatikseen, kun on sillä niin pinnalla mielessä? Ottaako asiakkaita myös lapsiviikonloppuina, kun 26 päivää kuussa ei riitä h*oraamiseen?
Mitä se haittaa vaikka oiski uus mies?
Älä anna sen kontrolloida. Nyt oma elämä haltuun ja lastenvalvojaan yhteys jos herjaa sua