Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää, kun mies ei ole juuri koskaan kotona

Sannukka
05.04.2023 |

Mieheni tekee välillä päätyönsä lisäksi keikkatöitä iltaisin ja viikonloppuisin. Nyt on kuulemma aloittamassa uuden harrastuksen. Arvelen, että 2-3 kertaa viikossa menee sitten sinnekin.

Kivahan se on, kun hankkii itselleen lisätuloa ja jaksaa harrastaa, mutta vähän on alkanut vaikuttaa siltä, ettei viihdy kotona tai perheensä/vaimonsa seurassa. Ei kuulemma ole siitä kyse, mutta eipä kertonut että mistä sitten.

Ärsyttää vain, että kun mies on useimmiten poissa, niin minulle jää sitten kaikki kotihommat ja lasten asiat hoidettavaksi. Mies ei voi hoitaa, koska ei ole paikalla. Alkuvuosina sentään teki kotona ns. fyysistä voimaa vaativat miesten työt, mutta nyt nekin on minun kontollani. Ärsyttää, eikä keskusteluyritykset miehen kanssa johda mihinkään. Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei suostu jakamaan harrasteiltoja ja kotitöitä reilusti, ei hän oikeasti sinua rakasta ja halua sinulle parasta.

Pelkkä turhake tuollainen kotitaloudessa.

Vierailija
2/9 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sillä vaan toinen nainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai miehesi maksaa sinulle yksinhuoltajalisää?

Vierailija
4/9 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mahdollista, että toinen nainen ainakin hakusessa. Vaikuttaa aika usein kypsyneeltä minuun, äksyilee pienimmästäkin asiasta välillä. Hyvähän se toisaalta, jos paremman löytää.

Ei tämä tosiaan kovin auvoinen parisuhde ole, kun kaikki velvollisuus ja vastuu jätetty toisen niskoille. Miehelle olen vuosien aikana tarjonnut mahdollisuuksia ottaa vastuuta ja osallistua. En ole puuttunut tapaansa tehdä, paitsi silloin kun tehnyt ns. vasemmalla kädellä, kun tiedän että osaa paremminkin. Useimmiten on tehnyt huolimattomasti tai jättänyt kokonaan tekemättä, varmaan ajatuksella että en toista kertaa pyytäisi.

Tällä kertaa ajattelin jättää vastuun miehen onnellisuudesta miehen itsensä vastuulle. Jos ei siedä vaimoaan, niin hankkiutukoon itse eroon. Jos ei saa aikaiseksi, niin minä jatkan omaa elämääni täällä kotona, juoskoon mies pitkin kyliä niin paljon kun huvittaa. En taida vaivautua enää piittaamaan.

Vierailija
5/9 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten miesten mielestä kotityöt on tylsiä. Harrastukset ja jopa työ kivempaa. Mutta kyllä sun pitää saada mies mukaan lastenhoitoon. Lapset tarvii myös isänsä huolenpitoa.Ja jos ei onnistu niin ero.

Vierailija
6/9 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama homma, mutta jossain vaiheessa olin kysynyt mieheltä tarpeeksi monta kertaa. Ajattelin, että antaa olla. Aloitin itse muutaman harrastuksen ja ilmoitin siitä miehelle, että hänen pitää olla ma ja ke lasten kanssa kotona kun minä menen harrastamaan. Kyllä se sitten parin viikon jälkeen tajusi että kotityöt ja lastenhoito pitää jakaa  tasaisesti.

Vierailija
7/9 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten miesten mielestä kotityöt on tylsiä. Harrastukset ja jopa työ kivempaa. Mutta kyllä sun pitää saada mies mukaan lastenhoitoon. Lapset tarvii myös isänsä huolenpitoa.Ja jos ei onnistu niin ero.

Hohhoijaa. On ne kotityöt naisillekin tylsempiä kuin harrastukset.

Vierailija
8/9 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama homma, mutta jossain vaiheessa olin kysynyt mieheltä tarpeeksi monta kertaa. Ajattelin, että antaa olla. Aloitin itse muutaman harrastuksen ja ilmoitin siitä miehelle, että hänen pitää olla ma ja ke lasten kanssa kotona kun minä menen harrastamaan. Kyllä se sitten parin viikon jälkeen tajusi että kotityöt ja lastenhoito pitää jakaa  tasaisesti.

Osa tajuaa, osa ei. Aloin itse käymään kerran viikossa töiden jälkeen tilintarkastukseen liittyvällä kurssilla. Mies veti tästä raivareita harva se ilta, kun piti olla passissa lasten kanssa kotona. Ehdotin, että menisi itsekin jollekin kurssille, muttei kuulemma kiinnostanut.

Aika pian paljastui se toinen nainen sitten.

Vierailija
9/9 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ollut iltapäivästä lähtien jossain eikä ole kertonut minulle että missä,laittoi kyllä viestiä mutta sitten myöhemmin Alku illasta viestit ei ollut enää niin  rakkaudellisia niiku yleensä eikä ole vieläkään tullut kotiin mikähän voisi olla syynä että kun näinkin kauan jossain viihtyy? olen jättänyt viestiä mutta ei ole vastannut mitään moniin tunteihin kysyin vain viestillä että missä olet eipä ole vastausta kuulunut!