Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys unohti laskuttaa puoli vuotta sitten palveluistaan. Sanoivat laittavansa laskun postitse mutta vieläkään ei ole kuulunut.

Vierailija
05.04.2023 |

Kauanko laskua sopii odotella?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa enää laskua tulee

Vierailija
2/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos saatavan perusteen syntymisestä on kulunut jo yli kolme vuotta, saatava on vanhentunut, eikä sitä voi enää laskuttaa asiakkaalta."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli lasku kanssa joku reilu puoli vuotta myöhässä kerran. en ruvennut kyselemään perään mutta maksoin pois kun tuli, ei kai siinä muuta voi?

Vierailija
4/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksellä on oikeus laskuttaa hautaan saakka.

Vierailija
5/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla tuli lasku kanssa joku reilu puoli vuotta myöhässä kerran. en ruvennut kyselemään perään mutta maksoin pois kun tuli, ei kai siinä muuta voi?

oikein teit

Vierailija
6/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne ja kysy

Vierailija
7/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finanssivalvonnan ohjeiden mukaan kauppiaan tms edellytetään laskuttavan maksut kohtuullisessa ajassa. Varmaan riidatonta saatavaa voi periä jopa vuoden kuluttua, mutta voi huomauttaa yritykselle laskutuksen viivästymisestä. Tuollaisen yrityksen laskujen ja maksujen valvonta ei ole kunnossa. Onko mikään muukaan? Verotkin tilitetään myöhässä jne.

Vierailija
8/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin oli jotain juttua kun yritys oli myynyt saatavat eteenpäin. Laskuja karhuttiin maksamattomana usean vuoden kuluttua. Osa oli mielestään msksanut laskut ajallaan. Yllättävintä tuossa oli, että maksetun laskun todistustaakka oli/on kuluttajalla. Tiliotteet pitäisi muistaa ladata verkkopankista ja säilyttää useita vuosia.

Vierailija
9/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi yritysten todellakin huolehtivan laskutuksesta ajallaan - jouduin itsekin kyselemään käyttämäni palvelun laskujen perään. Kun viimein sain laskun siitä puuttui osa töistä. Tottakai ilmoitin tämän yrittäjälle mutta ihan kuin häntä ei olisi kiinnostanut koko asia. Harmi koska työn jälki oli erinomaista. Semmosta.

Vierailija
10/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköfirma kävi tekee lieden asennuksen jne joulukuussa 2021.

Ei ole kuulunut laskua.

Tarttisin kuitin, että lieden asensi firma, enkä itse. Kolme kertaa olen pyytänyt. Taidanpa Pääsiäisen jälkeen kysyä taasen.

Vierailija
11/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa vuodessa taitaa vanhentua saatava.

Vierailija
12/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamassa vuodessa taitaa vanhentua saatava.

Pienillä paikkakunnilla laskut ei vanhene. Koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän