Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa jotain pientä otusta joka liikkuu iholla kohtuullisen nopeasti?

Vierailija
05.04.2023 |

Tää varmaan menee vitsailuksi ja harhaosaston kamaksi, mutta koitetaan silti:

Olen saanut aiemmin kutinaoireita, jotka sen kummemmin todettiin syyhyksi. Hoidot eivät auttaneet ja nyt koitetaan samoja hommia uusiksi. Kun puhun nopeasta, niin verrokkina olisi hirvikärpänen. Sillä erotuksella että tätä ei näe. Jos siis on edes olemassa.

Nyt jälleen toisen hoidon jälkeen tunnen ihollani melkoisen nopeaa liikettä. Se etenee loogisesti ja saattaa esim otsalta "tipahtaa" kaulaan. Kuitenkaan mitään ei esim peilistä näy.

Mistään Googlesta en oikein löydä vastaavaa ja tunnen oloni harhaiseksi. Sekään ei helpota että syyhylääkkeiden ohjeissa kerrotaan haamuoireista. Ne kun luulisi tulevan satunnaisesti, mutta kun tämän tunne on täysin looginen esim T-paidan alla.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosissa monilla on tuollaista oiretta. Minkä ikäinen olet?

Vierailija
2/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

42 vuotta ja ei ole vaihdevuosioireita muuten minusta näkynyt. Toki ei tässä olla mitään parikymppisiä enää ja asiat on monella tapaa muuttuneet, mutta vaihdevuosiin en tätä osaa yhdistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu kun meet kylpyyn tai voitelet ittes jollain naisten mäskeillä?

Vierailija
4/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko elohiiriä.

Vierailija
5/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lude?

Vierailija
6/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on varmasti monella hyvä tarkoitus, niin minua hyödyttäisi eniten vertaistuki, eikä Googlesta haetut ehdotukset. Voitte varmaan kuvitella kuinka paljon olen itse tätä pohtinut ja hakenut.

Jos yritän kuvailla tätä tuntemusta, niin esimerkiksi usein otsatukan tuntumilta tuntuu liikettä joka voi tipahtaa kasvojen kautta kaula-aukkoon ja jatkaa sieltä. Koskaan ei mitään edes suurennuslasilla todettavaa löydy. Jotenkin tuo liike tuntuu ohuisiinkin ihokarvoihin, mutta lukemani mukaan syyhypunkki on todella paljon hitaampi kuin nämä tuntemukset.

Välillä tunnen aamuisin isompaa kutinaa, mikä keskittyy alaselkään tai etureisiin.

Vierailija
7/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihmisen loisia niin montaa ole. Täi, satiainen, lude, syyhypunkki

Vierailija
8/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täit..vaatetäi..kenties

Vierailija
9/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirppu tietenikn. Ja ne on niin nopeita että ei välttämättä löydä. Valkoiselta lakanalta löytyy ehkä helpoiten. Meillä oli noita kissassa joskus, ja kyllä ne ihmisiäkin maisteli.

Vierailija
10/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satiainen.

Vierailija
11/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

42 vuotta ja ei ole vaihdevuosioireita muuten minusta näkynyt. Toki ei tässä olla mitään parikymppisiä enää ja asiat on monella tapaa muuttuneet, mutta vaihdevuosiin en tätä osaa yhdistää.

Hyvin voi olla esivaihdevuosioireita. Harvalla millään kuumilla aalloilla alkaa. Tutustu aiheeseen, vaihdevuodet aiheuttaa kymmeniä erilaisia oireita, sinulla voi tietämättäsi olla niitä lukuisia.

Vierailija
12/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanikärpänen? Jäytiäinen, keväthyttynen, ihopunkki, ihon kuivuminen, voiteen ainesosa, allergia, hermosto-oire stressissä tai kofeiini? Jäytiäinen: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006030883.html

Vierailija
13/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demoni.

Vierailija
14/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin voi olla esivaihdevuosioireita. Harvalla millään kuumilla aalloilla alkaa. Tutustu aiheeseen, vaihdevuodet aiheuttaa kymmeniä erilaisia oireita, sinulla voi tietämättäsi olla niitä lukuisia.

En suostu uskomaan, että tuollaiset oireet voisi noudattaa mitään logiikkaa, vaan ne olisi enemmän satunnaisia.

Vierailija
15/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäripsissä asuva sikaripunkki. Näkymätön mutta liikkeet voi tuntea kun se kipittelee kasvoilla.

Vierailija
16/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täi, kokeile täishampoota ja sen jälkeen täikampaa niin saat niitä näkyviin. Pieniä ovat ja tukassa käytännössä näkymättömiä.

Vierailija
17/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa kuin pientä eläintä.

Vierailija
18/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ötökkä liiku tuolla tavalla, se on vain tuntemus joka liikkuu kun kutinaa on laajemmalla alueella. Ihon kutinaan on olemassa monia eri syitä. Voihan se periaatteessa olla syyhykin koska hoidot eivät aina toimi, mutta voi olla jotain muutakin. Itse huomasin että mulla kuivuu iho suihkussakäyntien seurauksena ja aiheuttaa kutinaa.

Vierailija
19/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ONKO!? Kun oon muutaman kuukausen ihmetelly onko mulla täitä kun kutiaa ihan just kun joku elukka juoksisi niskassa ja kaulalla! Muita, perinteisiä, oireita ei ole, paitsi tietysti noi menkat tulee miten sattui. Kiitos! N52

Vierailija
20/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpulta kuulostaa. Niitä voi saada vaikka bussista eteläisissä maissa tai sitten itäblokin maista. Kerran oli, tartunta matkoilta eikä minua uskottu ennen kun katsottiin suurennuslasilla. Kirppuhan se. Desintanilla piti voidella koko keho häpykarvoja myöten. Suomessa ilmeisesti harvinaisia.