Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa jotain pientä otusta joka liikkuu iholla kohtuullisen nopeasti?

Vierailija
05.04.2023 |

Tää varmaan menee vitsailuksi ja harhaosaston kamaksi, mutta koitetaan silti:

Olen saanut aiemmin kutinaoireita, jotka sen kummemmin todettiin syyhyksi. Hoidot eivät auttaneet ja nyt koitetaan samoja hommia uusiksi. Kun puhun nopeasta, niin verrokkina olisi hirvikärpänen. Sillä erotuksella että tätä ei näe. Jos siis on edes olemassa.

Nyt jälleen toisen hoidon jälkeen tunnen ihollani melkoisen nopeaa liikettä. Se etenee loogisesti ja saattaa esim otsalta "tipahtaa" kaulaan. Kuitenkaan mitään ei esim peilistä näy.

Mistään Googlesta en oikein löydä vastaavaa ja tunnen oloni harhaiseksi. Sekään ei helpota että syyhylääkkeiden ohjeissa kerrotaan haamuoireista. Ne kun luulisi tulevan satunnaisesti, mutta kun tämän tunne on täysin looginen esim T-paidan alla.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintukirppu. Onko sinulla AP kissoja, jotka liikkuvat ulkona. Jos on niin oleppa 3vrk, mieluummin 5vrk erossa niistä äläkä päästä sänkyysi. loppuu kutinat ja paukamat.

Vierailija
22/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmäripsissä asuva sikaripunkki. Näkymätön mutta liikkeet voi tuntea kun se kipittelee kasvoilla.

No tässä olis jokin järki, mutta mikä mahtaa olla sikaripunkin nopeus? Ainakin yhtä näkymätön syyhypunkki on luokkaa senttimetri tunnissa.

Jos pitäisi arvella, niin syksyinen hirvikärpänen on evoluution kautta löytänyt uuden isäntäeläimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin jonkun hermon ärsytystä. Itselläni tuli samanlaisia oireita vyöruusun sairastamisen jälkiseurauksena.

Vierailija
24/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kevätpörriäinen.

Vierailija
25/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt ulkomaan matkoilla ennen oireita? Suomesta ei syyhy pahempaa saa. Jostain luin aikanaan, että jollain austraalialaisella oli oireita ja ensin luultiin vainoharhaiseksi, mutta sitten joku lääkäri löysi loistartunnan.

Vierailija
26/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko hapsiaista?

Vierailija
27/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvikärpänen kuitenkin aika iso, se tuntuu sormiin hyvin kun liikkuvaa kohtaa koskettelee.

Vierailija
28/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka on varmasti monella hyvä tarkoitus, niin minua hyödyttäisi eniten vertaistuki, eikä Googlesta haetut ehdotukset. Voitte varmaan kuvitella kuinka paljon olen itse tätä pohtinut ja hakenut.

Jos yritän kuvailla tätä tuntemusta, niin esimerkiksi usein otsatukan tuntumilta tuntuu liikettä joka voi tipahtaa kasvojen kautta kaula-aukkoon ja jatkaa sieltä. Koskaan ei mitään edes suurennuslasilla todettavaa löydy. Jotenkin tuo liike tuntuu ohuisiinkin ihokarvoihin, mutta lukemani mukaan syyhypunkki on todella paljon hitaampi kuin nämä tuntemukset.

Välillä tunnen aamuisin isompaa kutinaa, mikä keskittyy alaselkään tai etureisiin.

Minulla on samansorttista, reidet ja selkä mukaanlukien. Olen ajatellut olevan ihan parestesiaoireita, koska minulla on muitakin epänormaaleja tuntemuksia jotka tuntuvat ihan "loogisilta" mutta eivät kuitenkaan ole tosia. Esim. joskus tunnen päänahkaani pitkin valuvan kylmää vettä, mutta sitä vettä ei ole olemassakaan.

Olen myös jonkin sortin aistiyliherkkä, tunnen ylikorostuneesti kaikki pienetkin kutinat ja ärsytykset, esim. vaatteiden merkkilaput tai jos hiussuortuva koskee kaulaa.

Olen samaa ikäluokkaa kuin sinä, mutten usko näiden liittyvän mitenkään mihinkään vaihdevuosiin, koska minulla on ollut näitä jo monta vuotta.

Vierailija
29/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka on varmasti monella hyvä tarkoitus, niin minua hyödyttäisi eniten vertaistuki, eikä Googlesta haetut ehdotukset. Voitte varmaan kuvitella kuinka paljon olen itse tätä pohtinut ja hakenut.

Jos yritän kuvailla tätä tuntemusta, niin esimerkiksi usein otsatukan tuntumilta tuntuu liikettä joka voi tipahtaa kasvojen kautta kaula-aukkoon ja jatkaa sieltä. Koskaan ei mitään edes suurennuslasilla todettavaa löydy. Jotenkin tuo liike tuntuu ohuisiinkin ihokarvoihin, mutta lukemani mukaan syyhypunkki on todella paljon hitaampi kuin nämä tuntemukset.

Välillä tunnen aamuisin isompaa kutinaa, mikä keskittyy alaselkään tai etureisiin.

Minulla on samansorttista, reidet ja selkä mukaanlukien. Olen ajatellut olevan ihan parestesiaoireita, koska minulla on muitakin epänormaaleja tuntemuksia jotka tuntuvat ihan "loogisilta" mutta eivät kuitenkaan ole tosia. Esim. joskus tunnen päänahkaani pitkin valuvan kylmää vettä, mutta sitä vettä ei ole olemassakaan.

Olen myös jonkin sortin aistiyliherkkä, tunnen ylikorostuneesti kaikki pienetkin kutinat ja ärsytykset, esim. vaatteiden merkkilaput tai jos hiussuortuva koskee kaulaa.

Olen samaa ikäluokkaa kuin sinä, mutten usko näiden liittyvän mitenkään mihinkään vaihdevuosiin, koska minulla on ollut näitä jo monta vuotta.

Olet eka jonka kertomuksen kanssa tunnen yhteensopivuutta, mutta tosiaan sitä itsekin haluaisi ettei nämä ole valetuntemuksia. 

Vierailija
30/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintukirppu. Kokemusta on. Ne tosin purasee jos ehtii pikkupikku punasen jäljen jota kutittaa. Pese ja imuroi sänky, varsinkin saumakohdat HYVIN ja eläinten pedit ja eläimet jos on, kissaa ei tarvi pestä. Lintukirput ilmestyy keväällä esim ruohoa leikkaa, pensasaitaa yms.. Eläinten mukana tulee ja petivaatteiden, puhtaiden pyykkien mukana sisälle.

Kuiva iho tekee myös tuota, niinkun hiuksella vedettäis iholla.. Eli radvaa-rasvaa-rasvaa. Ja lintukirppu ei pure rasvan läpi!

Vierailija
31/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo valuvan veden tunto, niin tuleeko se usein juuri samasta kohtaa päälakea?

Vierailija
32/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarin käsi joka liikkuu kohti taskuasi

Vierailija
33/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

fisheri se vaan toimii, varmaan duckduckgosta jos koittaa p fizer crawling sensations.

Vierailija
34/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tulla joo, nyt kun muistelen. Täsmälleen samanlainen tunne se ainakin on joka kerta, ihan kuin jäätävän kylmää vettä. Onko sinulla samanlaista?

Vierailija
35/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fisheri se vaan toimii, varmaan duckduckgosta jos koittaa p fizer crawling sensations.

No minulla ei ainakaan ole kyseistä rokotetta, ja nämä tuntemukset alkoivat vuosia ennen koko koronaepidemiaa.

-28

Vierailija
36/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tulla joo, nyt kun muistelen. Täsmälleen samanlainen tunne se ainakin on joka kerta, ihan kuin jäätävän kylmää vettä. Onko sinulla samanlaista?

Kyllä kun ne tuntemukset alkaa, niin ihan samalla kohtaa otsatukkaa ne tulevat. ja jos en koske, niin ne eivät myöskään häivy, mutta siirtyvät hieman.

Vierailija
37/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan sit korostaa, että en oo mikään Vapauden Liittolainen koronahörhö, joka täällä tekis Kremiin vaalityötä, vaan ihan oikea huoli on.

Vierailija
38/43 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten - olen tuo jolla on noita samankaltaisia parestesiaoireita - unohdin eilen mainita, että olen huomannut, että magnesium auttaa niihin. Ne tuntemukset eivät lopu minulta kokonaan, mutta vähenevät huomattavasti, kun otan magnesiumia.

Vierailija
39/43 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten - olen tuo jolla on noita samankaltaisia parestesiaoireita - unohdin eilen mainita, että olen huomannut, että magnesium auttaa niihin. Ne tuntemukset eivät lopu minulta kokonaan, mutta vähenevät huomattavasti, kun otan magnesiumia.

Lisään vielä, että en ole keksinyt tuota omasta päästäni, vaan magnesiumia käytetään myös esim. neuropaattisten kipujen lievittämiseen.

Vierailija
40/43 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa jotain pientä otusta joka liikkuu iholla kohtuullisen nopeasti?

Orava?