Kämppissuhde, eroaisitko?
Kämppissuhde, ei seksiä, teen kaikki kotityöt, maksan 80% menoista ja eroaminen tulisi halvemmaksi, ei lapsia. Mitähän mä tässä vielä odottelen, kun en saa erottua. Mistä tietää sen hetken, kun kannattaa tehdä eropäätös?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä vuokran ja laskut joudut yksinkin maksamaan, tietysti esim. ruuassa voit säästää kun ostat vain itsellesi. Mutta nämä sun syyt kuullostaa tekosyiltä ja oikea syy on se, että et vaan rakasta sitä kumppaniasi ja se on yksinään ihan validi syy eroon. Varsinkin jos ei ole lapsia, eikä aikomusta perustaa perhettä, niin eroaisin ehdottomasti.
Kyllä vuokra pienestä asunnosta on paljon vähemmän kuin isosta. Se tuntuisi myös vähemmän epäreilulta maksaa vain omaa elämistään.
Ap
Ei se kumppani tuosta muutu. Olet sille vain vanhempi, joka maksaa kaiken ja tekee kotityöt. Seksiä sun kanssa ei sitten luonnollisesti tee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaatko vähän, miksi seksiä ei ole? Mitä mies sanoo syyksi? Ja miten olet päätynyt maksamaan noin paljon, mitä mies maksaa kuluistanne?
En tiedä oikeaa syytä, ehkei hän ole vaan niin kiinnostunut enää. Se väheni ja väheni vuosien kuluessa ja nyt viime kerrasta on vuosi. Jos kysyn syytä, niin hän on väsynyt tai ei ole hyvä hetki tms.
Se maksaminenkin on luisunut tähän ajan kuluessa. Hän taitaa jo pitää sitä itsestäänselvyytenä tai oikeana. Olen puhunut rahoista ja säästötarpeista, mutta hän ei vaan osallistu niihin keskuusteluihin, vähän kuin seinille puhuisi.
Ap
Oletteko olleet pitkäänkin naimisissa?
Minuakin alkoi mietityttää mitä miehesi itse sanoo miksei hän halua seksiä? Onko hän käynyt lääkärissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko toinen ihan turnoff vai haluaisitko vaikka pariterapeutin selvittämään asiaa. Vai joko riitti. Ei ole väärin maksaa. Ehkä siivoat niin nopeasti, ettei toinen ehdi tekemään, kun olet jo tehnyt kaiken. Miltä tuntuu itsestäsi asia. Tähän ei tarvitse vastata, nämä olivat retorisia kysymyksiä.
Mun suhde päättyi, kun pitkään mietittyäni esitin miehelle laskelmat, paljonko menetän hänen kanssaan eläessäni rahaa. Miehen reaktiosta viimeistään ymmärsin, että ei todellakaan maksa vaivaa jatkaa suhdetta, ja muutin omilleni kahden kuukauden kuluttua.
Millainen miehen reaktio oli, kun esitit ne laskelmat hänelle?
Totesi vain pöyristyneenä, että ei rakkaudessa kukaan laske rahoja. No ei ilmeisesti hän ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko toinen ihan turnoff vai haluaisitko vaikka pariterapeutin selvittämään asiaa. Vai joko riitti. Ei ole väärin maksaa. Ehkä siivoat niin nopeasti, ettei toinen ehdi tekemään, kun olet jo tehnyt kaiken. Miltä tuntuu itsestäsi asia. Tähän ei tarvitse vastata, nämä olivat retorisia kysymyksiä.
Mun suhde päättyi, kun pitkään mietittyäni esitin miehelle laskelmat, paljonko menetän hänen kanssaan eläessäni rahaa. Miehen reaktiosta viimeistään ymmärsin, että ei todellakaan maksa vaivaa jatkaa suhdetta, ja muutin omilleni kahden kuukauden kuluttua.
Millainen miehen reaktio oli, kun esitit ne laskelmat hänelle?
Totesi vain pöyristyneenä, että ei rakkaudessa kukaan laske rahoja. No ei ilmeisesti hän ainakaan.
No pyydä häntä maksamaan jatkossa. Ja jos tulee sanomista kerrot ettei rakkaudessa kukaan laske.
Lähde jo.
Tuli vaan mieleen että aika monilla pitkään olleilla on tuollaista ettei jopa vuoteen ole seksiä. Mutta kai siitä on puhuttu ja käsitelty?
Joku tässä tarinassa ei nyt stemmaa!
Kirjoittaja ei halua kertoa sukupuolta, eikä suhteen pituutta. Myöskään seksiteemaa ei muka ole käsitelty parin välillä, vaikka kuiva kausi ollut jo vuoden.
Lisäksi se miten kulut ovat noin, ei ole epätavallista jos on hyvä syy kuten erilaiset tulot, mutta myöskään kirjoittaja ei kerro mihin aviopuoliso muut rahat tuhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli vaan mieleen että aika monilla pitkään olleilla on tuollaista ettei jopa vuoteen ole seksiä. Mutta kai siitä on puhuttu ja käsitelty?
Kirjoittaja ei halua kertoa sukupuolta, eikä suhteen pituutta. Myöskään seksiteemaa ei muka ole käsitelty parin välillä, vaikka kuiva kausi ollut jo vuoden.
Lisäksi se miten kulut ovat noin, ei ole epätavallista jos on hyvä syy kuten erilaiset tulot, mutta myöskään kirjoittaja ei kerro mihin aviopuoliso muut rahat tuhlaa.
Kirjoittaja kirjoittaa tarkoituksella epämääräisesti antamatta mitään ns kättä pidempää.
Yleisluontoista tarkoituksena saada helppoja pisteitä "uhrina".
Näin hähmäisestä tarinasta ei kyllä voi sanoa kukaan mitään.
On kahmalokaupalla hyviä syitä että toinen maksaa enemmän. Yleensä näin onkin.
Ja seksissä on normaalia että vähän päätä särkee, mutta jos vuosia.... niin ei käy "vahingossa".
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, jos se nyt on tärkeää kertoa. Se vaan johtaa helposti sukupuolittuneisiin kommentteihin täällä. Suhteen pituus on 7 vuotta. On keskusteltu seksittömyydestä kuten kerroin, olen siis ottanut asiaa esiin ja mies on sanonut syyksi jotain pää on kipeä, väsyttää, on ollut huono päivä töissä tai ei ole aikaa jne.
Kummallakin on melko pienet tulot, mutta minulla on perimäni velaton asunto. Olen miettinyt myyväni sen, koska se on iso ja kalliit kulut, ja ostavani tilalle pienemmän ja halvemman.
Mies ei halua muuttaa pienempään, eikä halua maksaa mitään asumiskuluja, edes sähköstä. Hän ei tee myöskään kotitöitä, koska tämä on minun asuntoni. Hän ei halua kuitenkaan ostaa asuntoa puoliksikaan, eikä muuttaa vuokralle niin, että maksaisi vuokrasta puolet. Jos myisin asunnon, saisin tuloa sijoittamalla osan ja asumiskulut pienenisivät eli käteen jäisi ihan selvästi enemmän joka kuukausi.
Tämä nyt varmasti ohjaa vastauksia erilailla kuin jos olisi kyse vain abstrakista periaatteesta niin kuin aluksi aloituksen tein.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi se miten kulut ovat noin, ei ole epätavallista jos on hyvä syy kuten erilaiset tulot, mutta myöskään kirjoittaja ei kerro mihin aviopuoliso muut rahat tuhlaa.Olen nainen, jos se nyt on tärkeää kertoa. Se vaan johtaa helposti sukupuolittuneisiin kommentteihin täällä. Suhteen pituus on 7 vuotta. On keskusteltu seksittömyydestä kuten kerroin, olen siis ottanut asiaa esiin ja mies on sanonut syyksi jotain pää on kipeä, väsyttää, on ollut huono päivä töissä tai ei ole aikaa jne.
Kummallakin on melko pienet tulot, mutta minulla on perimäni velaton asunto. Olen miettinyt myyväni sen, koska se on iso ja kalliit kulut, ja ostavani tilalle pienemmän ja halvemman.
Mies ei halua muuttaa pienempään, eikä halua maksaa mitään asumiskuluja, edes sähköstä. Hän ei tee myöskään kotitöitä, koska tämä on minun asuntoni. Hän ei halua kuitenkaan ostaa asuntoa puoliksikaan, eikä muuttaa vuokralle niin, että maksaisi vuokrasta puolet. Jos myisin asunnon, saisin tuloa sijoittamalla osan ja asumiskulut pienenisivät eli käteen jäisi ihan selvästi enemmän joka kuukausi.
Tämä nyt varmasti ohjaa vastauksia erilailla kuin jos olisi kyse vain abstrakista periaatteesta niin kuin aluksi aloituksen tein.
Ap
Luiskaan mies sitten, mitä odotat?
Perustaisit perheen kotitöitä tekemättömän siipeilijän kanssa :D