Olisiko työpanoksesi korvattavissa alati kehittyvällä tekoälyllä?
Nyt taitaa viimeisimpänä olla ääninäyttelijöiden urat vaarassa.
Kommentit (49)
Ääninäyttelijöiden urat?
Jos esimerkiksi elokuva ei halua käyttää jotain oikean, nimekkään näyttelijän ääntä niin säästäkööt rahaa. Onhan niiden liksat muutenkin ihan naurettavia.
Riiteleekö AI täällä jatkossa itsensä kanssa?
Olen työtön eläkeläinen, en käy töissä.
Luultavasti siinä vaiheessa kun olen onneksi jo eläkkeellä. 10 vuoden päästä eletään ihan eri maailmassa.
Se näkyy nopeiten sairaaloissa ja hoitokodeissa. Kun halpaa työvoimaa ei riitä, tullaan käyttämään robotteja kaikkeen mahdolliseen, varsinkin vanhustenhoidossa.
Suurin haaste on tietysti turvallisuus.
Voikohan sairauden hoitaa digitaalisesti? Tai leikata tukan?
Kela boy on vaikeasti korvattavissa!
Ei vie. Olen akateeminen älykkö ja KTM. Minunlaisiani tarvitaan aina.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työt se lopulta tulee korvaamaan.
Ei se tekoäly kyllä ala hitsaamaan ihan heti vielä
Vierailija kirjoitti:
Riiteleekö AI täällä jatkossa itsensä kanssa?
Kyllä. On demari-AI ja persu-AI, ehkä kokkare-AI myös...
Vierailija kirjoitti:
Ei vie. Olen akateeminen älykkö ja KTM. Minunlaisiani tarvitaan aina.
Et sinä tekoälylle pärjää vaikka kuvittelet olevasi joku helvetin mensalainen...
Ei :)
Terveisin kenttäbiologi, joka mielellään hyödyntää apuna tekoälyn luomia analyyseja, mutta ei se tekoäly tuolta Suomen metsistä vaikkapa lahokaviosammaleen esiintymiä tai suovalkkuja vielä pitkiin aikoihin bongaa.
Ei vielä varmaan omana elinaikanani. Teen laitehuoltoa työkseni eri kohteissa. Tulevaisuudessa varmaan tämäkin tehdään etätyöroboteilla.
Kyllä jos mietitään maailma ei muutu vaan sitä muutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tekoäly kyllä ala hitsaamaan ihan heti vielä
Mitäs ne robotit tekee esim. niissä autotehtaissa
Eipä tarvitse tehdä tulevaisuudessa, mitään kun en tosin tee nytkään.
Sellaista vain että voiko se tekoäly kantaa kaupasta oikeanlaista olutta mulle, riittääkö äly??
Vierailija kirjoitti:
Ei :)
Terveisin kenttäbiologi, joka mielellään hyödyntää apuna tekoälyn luomia analyyseja, mutta ei se tekoäly tuolta Suomen metsistä vaikkapa lahokaviosammaleen esiintymiä tai suovalkkuja vielä pitkiin aikoihin bongaa.
Jotenkin asiasta täysin maallikkona kuvittelisin että jonkum asian bongaaminen onnistuisi esim dronella ja kameralla helpostikkin, myös näytteenotto. En tosiaan tiedä alastasi mitään joten kunhan mutuilen kun kiinnostaa robotiikka ja tekoälyteknologia.
Tein CV;n Bingin chatbotin avulla viidessä minuutissa. Hieman omaani sitten lisäsin mutta hyvää jälkeä sai aikaan noin muuten.
Jotkut ovat jo kirjoitelleet kirjoja sillä.
Kyllähän täällä on jo koneet ja vermeet, mutta 50% ajasta menee vi.tuiks. Eli ei ainakaan vuosikymmeneen ole työt loppumassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön eläkeläinen, en käy töissä.
Niin minäkin ja töistä saa enää vaan haaveilla, joten nautin vapaa-ajasta. Hoitotyötä ei voi kokonaan korvata roboteilla. Vai päättääkö Al jatkossa eutanasiasta 😬😬