Olisiko työpanoksesi korvattavissa alati kehittyvällä tekoälyllä?
Nyt taitaa viimeisimpänä olla ääninäyttelijöiden urat vaarassa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työt se lopulta tulee korvaamaan.
Ei se tekoäly kyllä ala hitsaamaan ihan heti vielä
Mikä estäisi AI:ta ohjaamasta hitsausrobottia?
Vierailija kirjoitti:
Ei :)
Terveisin kenttäbiologi, joka mielellään hyödyntää apuna tekoälyn luomia analyyseja, mutta ei se tekoäly tuolta Suomen metsistä vaikkapa lahokaviosammaleen esiintymiä tai suovalkkuja vielä pitkiin aikoihin bongaa.
Bongaa vuodessa jos se laitetaan drone-laivueen johtoon ja opetetaan perusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin estää. Olen koneidensärkijä.
Bingin uusi chatbot kirjoitti tämän hakemuksen alle 30 sekunnissa.
"Hyvä kaupan esimies,
Olen kiinnostunut työskentelemään myyjänä teidän myymälässänne. Olen 20-vuotias opiskelija, joka etsii osa-aikaista työtä. Olen asiakaspalveluhenkinen, reipas ja vastuuntuntoinen. Olen työskennellyt aiemmin kahvilassa ja vaatekaupassa, joten minulla on kokemusta erilaisista asiakastilanteista ja kassajärjestelmistä. Osaan myös puhua sujuvasti suomea ja englantia.
Olen valmis työskentelemään joustavasti eri vuoroissa ja viikonloppuisin. Olen innokas oppimaan uutta ja kehittämään taitojani. Uskon, että voisin olla hyödyksi teidän tiimissänne ja tarjota asiakkaille miellyttävän ostokokemuksen.
Liitteenä löydätte ansioluetteloni, josta näette tarkemmin koulutus- ja työtaustani. Toivon, että otatte minut huomioon hakuprosessissa ja kutsutte minut haastatteluun. Voitte ottaa minuun yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse.
Ystävällisin terveisin,
Hakija"
Noin 65% työstäni voisi tekoäly korvata tällä hetkellä jo, kun ottaa huomioon uusimmat tekoälyn harppaukset. sain juuri uuden työnkuvan , ennen työnkuvan muutoksia käytännössä 90% työstäni olisi lienee tekoälyllä korvattavissa.
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä kaupan esimies,
Olen kiinnostunut työskentelemään myyjänä teidän myymälässänne. Olen 20-vuotias opiskelija, joka etsii osa-aikaista työtä. Olen asiakaspalveluhenkinen, reipas ja vastuuntuntoinen. Olen työskennellyt aiemmin kahvilassa ja vaatekaupassa, joten minulla on kokemusta erilaisista asiakastilanteista ja kassajärjestelmistä. Osaan myös puhua sujuvasti suomea ja englantia.
Olen valmis työskentelemään joustavasti eri vuoroissa ja viikonloppuisin. Olen innokas oppimaan uutta ja kehittämään taitojani. Uskon, että voisin olla hyödyksi teidän tiimissänne ja tarjota asiakkaille miellyttävän ostokokemuksen.Liitteenä löydätte ansioluetteloni, josta näette tarkemmin koulutus- ja työtaustani. Toivon, että otatte minut huomioon hakuprosessissa ja kutsutte minut haastatteluun. Voitte ottaa minuun yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse.
Ystävällisin terveisin,
Hakija"
Ja miten luulet erottuvasi tuolla geneerisellä tekstillä?
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä kaupan esimies,
Olen valmis työskentelemään joustavasti eri vuoroissa ja viikonloppuisin. Olen innokas oppimaan uutta ja kehittämään taitojani. Uskon, että voisin olla hyödyksi teidän tiimissänne ja tarjota asiakkaille miellyttävän ostokokemuksen.Liitteenä löydätte ansioluetteloni, josta näette tarkemmin koulutus- ja työtaustani. Toivon, että otatte minut huomioon hakuprosessissa ja kutsutte minut haastatteluun. Voitte ottaa minuun yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse.
Ystävällisin terveisin,
Hakija"
Ihan hyvä hakemus, mutta miten erottuu joukosta ? Kuulostaa koneelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sinulle haaste:
Kalligrafisen A-kirjaimen piirron mallinnus. Valitaan kuulakynä (huom.muste liian haastava) ja tasainen alusta.
-> Kirjoita systeemifunktio ja suunnittele ohjaus.
-> Tässä ei vielä olla neuroverkkoa lähelläkään, ja jo kävi mahdottomaksi.
-> Siirrä prosessi veden alle ja lisää yhtälöön veden vastus, virtaus, laivan pohjan liike.
Jos vielä tuntuu helpolta, muista se, että VALMIIKSI BINÄÄRIMUOTOISTA dataa on melko helppo puljata vaikka omaisi ns. apinan kyvyt.
Nollasta lähteminen on täysin eri juttu.
Tsemiä pohdintoihin!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jos mietitään maailma ei muutu vaan sitä muutetaan.
Esimerkiksi miten valtaa käytetään ihmisiin ja miten valjastetaan erilaisia mekanismeja ja systeemejä käyttöön miten kokemus elämästä esim omien arvojen ja näkemysten suhteen iän myötä kasvaa ja maailma siinä sivussa muuttuu ja oma elämä, miten retoriikka vaikuttaa järkeen ja tunnteisiin, miten muisti on lyhyt ja miten aivot rakentaa jatkuvasti oikoteitä ja mieli muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä kaupan esimies,
Ystävällisin terveisin,
Hakija"
Säästää aikaa vaivaa kun antaa teoälyn tehdä hakemuksen mitä sitten itse hieman muokkaa omanlaiseksi. Ajattele jos sinulla lukihäiriö yms niin elämä helpottu paljon.
.
Kyllä varmaan robottilinjasto kykenisi pesemään lasten peput ja vaihtamaan vaipat, ehkä lykkäämään lusikkaa suuhun. Muuten tarttee kyllä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Riiteleekö AI täällä jatkossa itsensä kanssa?
Meinaat että AI ei pystyisi Pietarin trolleja korvaamaan? Pelottavaa kyllä, pystynee piankin. Muut täällä inttäjät eivät tee tätä työkseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan robottilinjasto kykenisi pesemään lasten peput ja vaihtamaan vaipat, ehkä lykkäämään lusikkaa suuhun. Muuten tarttee kyllä ihmisiä.
Että lapset liukuhihnalle vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä kaupan esimies,
Ystävällisin terveisin,
Hakija"
Säästää aikaa vaivaa kun antaa teoälyn tehdä hakemuksen mitä sitten itse hieman muokkaa omanlaiseksi. Ajattele jos sinulla lukihäiriö yms niin elämä helpottu paljon.
.
Noita geneerisiä pohjia on netti täynnä. Ei siihen tekoälyä tarvita sellaisen kopioimiseen ja muokkaamiseen.
Hammaslääkärinä uskon olevani häntäpäässä robotin korvaamaksi joutuvia. Potilaiden kanssa tulee juteltua kaikenlaista ja kukaan ei ole ollut toistaiseksi innoissaan tekoälyn ohjaaman robottihammaslääkärin tuoliin joutumisesta enkö ihmettele, en olisi itsekään. Toki jossain vaiheessa koneet kehittyvät niin että pystyvät tuonkin homman hoitamaan, mutta ennen minun eläkeikääni en usko että ne yleistyvät ja tulevat niin halvoiksi että työt loppuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi miten valtaa käytetään ihmisiin ja miten valjastetaan erilaisia mekanismeja ja systeemejä käyttöön miten kokemus elämästä esim omien arvojen ja näkemysten suhteen iän myötä kasvaa ja maailma siinä sivussa muuttuu ja oma elämä, miten retoriikka vaikuttaa järkeen ja tunnteisiin, miten muisti on lyhyt ja miten aivot rakentaa jatkuvasti oikoteitä ja mieli muuttuu.
Ja mihin niitä valjastetaan käyttöön on etujen ajamiseksi ja tavoittelemiseksi.
Eikö ihmiskunta ole tätä kohti ponnistelut? Antaa koneiden tehdä työt ja nautitaan elämästä viimein vapaana työn ikeestä!
Varmaan viestinnän ja markkinoinnin toisteiset työt korvaa hyvinkin pian.
Ehkä jossain määrin terapeutin ja terveyskeskuslääkärin, tosin kysyy jotakin toistaiseksi olemassaolematonta sensoriteknologiaa kaveriksi.
Uuteen robotiikkaan yhdistettynä mahdollistaa kaivostoiminnan Maan ulkopuolella.
Muttaettä muuta, jaa-a?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mihin niitä valjastetaan käyttöön on etujen ajamiseksi ja tavoittelemiseksi.
Että kyllä esim maanpuolustus tahto kertoo siitä että suomessa asiat ovat hyvin ja suomalaisia etuja ja arvoja ja suomalaista yhteiskuntaa ollaan valmiita puolustamaan ja sen eteen ponnistellaan.
Missäs ne sukeltajahitsaajarobotit? Ja oletko miettinyt sitä, mitä yksi robotti maksaa verrattuna ihmiseen?
Ja oliko se robotti nyt se tekoäly, vaiko sittenkin jotakin muuta?