Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Savustuksen ammattilaiset: Ajattelin ostaa savustimen. Toimiiko sähkösavustin hyvin vai pitääkö ostaa se valtava pönttö tai vastaava savustamiseen?

Vierailija
05.04.2023 |

Onko ruoan maussa selvästi eroa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oole ammattilainen, mutta sähkösavustin on mielestäni igan hyvä, helppo ja tarpeeksi tunnelmallinen. Suosittelen sähkösavustinta.

Vierailija
2/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, että ammattisavustajia on olemassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää, ne on savustettu ulos

Vierailija
4/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ammattilainen mutta minulla on savustuslaatikko. Se mahtuu kaasugrilliin ja savustelen sillä lohifileen pari kertaa kesässä. Ei ole valtava pönttö. Vähän kenkälaatikon tapainen paitsi rosterista valmistettu.

Vierailija
5/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä oli kunnianosoitus kokeneille savustajille ja kielikuva mutta olet selvästi liian tyhmä ymmärtämään asiaa. Kirjoituksestasi päätellen osaat lähinnä noutaa isäntäsi heittämän banaanin hänelle takaisin.

Ap

Vierailija
6/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkösavustin toimii oikeen hyvin. Ei sillä ole mitään väliä millä käyttövoimalla sen leppälastun saa savuamaan. Omassa sähkösavustimessa olen tosin huomannut että osa puruista ei saa tarpeeksi lämpöä kun lämpövastus on puruista vähän liian kaukana, mutta ratkaisin ongelman sillä että sekoitan puruja vähän sen jälkeen kun savu alkaa pöntöstä nousemaan.

Vierailija
7/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti toimii, tulee mukavasti savun maku kun laittaa niitä valmiita puruja alle. Helppoa kuin heinän teko.

Vierailija
8/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkösavustin toimii oikeen hyvin. Ei sillä ole mitään väliä millä käyttövoimalla sen leppälastun saa savuamaan. Omassa sähkösavustimessa olen tosin huomannut että osa puruista ei saa tarpeeksi lämpöä kun lämpövastus on puruista vähän liian kaukana, mutta ratkaisin ongelman sillä että sekoitan puruja vähän sen jälkeen kun savu alkaa pöntöstä nousemaan.

Pystyykö sähkösavustimissa asettamaan tarkan sisälämpötilan savustuspöntölle. Itseäni kiinnostaisi savustaa lohta kesällä ja myöskin kinkkua talvella. Mietin myöskin mahtuisiko joku 7 kilon kinkku savustuspönttöön.

Ap

Vierailija
9/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö sähkösavustimissa asettamaan tarkan sisälämpötilan savustuspöntölle. Itseäni kiinnostaisi savustaa lohta kesällä ja myöskin kinkkua talvella. Mietin myöskin mahtuisiko joku 7 kilon kinkku savustuspönttöön.

Pystyy, säädin on tavallinen termostaatti ja esim paistotikulla voit kokeilla missä asennossa on mikäkin lämpötila, vaikka säätimessä ei numeroita olisikaan, vaan se volumepalkin kaltainen merkintä.

Ainakin nää perus pyöreät "tynnyrisavustimet" on liian pieniä noin suurelle kinkulle. Meillä mahtuu 2 isoa kalafilettä tai 4 sellaista pitkulaista lihafilettä.

7kg kinkku on niin suuri että sille joudut ostamaan huomattavasti suuremman savustimen.

Ap

Vierailija
10/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi savustuspönttö lihalle. Ribsit yms. Onko kellään tietoa käykö tollanen sähköpönttö sillä pitäisi savustaa tuntikausia..

Vierailija
11/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elrökugn fungerar utmärkt. Den är lätt att använda och resultatet blir alltid dugligt. Då ugnen är liten och värmen konstant, går det inte att röka långa tider på låg värme.

Man har en rök, stor som en bastuugn, av vilken 3/4 av utrymmet är själva röken. Då den eldas med ved är möjligheten till temperaturkontroll rätt liten i praktiken. Resultatet skiljer sig inte nämnvärt från elrökens.

Det är svårt att tro att den simplaste elröken för 40 € i praktiken är lika bra som tiodubbelt dyrare lösningar, men den är det i frågan om att röka fisk.

Vierailija
12/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi savustuspönttö lihalle. Ribsit yms. Onko kellään tietoa käykö tollanen sähköpönttö sillä pitäisi savustaa tuntikausia..

Fungerar inte. Köttet torkar långt förren det är färdigt.

Vierailija
13/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta turiset! Olen savustanut ribsejä, mutta ennen savustusta olen joko a) uunissa paistaen tai b) liedellä keittäen ne melkein kypsiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän