Minulla sammui auto risteykseen, missä oli pieni ylämäki olevinaan
ja meni todella kauan ennen kuin pääsin liikkeelle. Takanani oli ihmisiä ja se oli ihan hirveää. En jotenkin enää luota ajotaitoihini tai halua ajaa autolla.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi kans noin kun olin juuri saanut kortin. Mäessä oli vielä liikennevalot ja lapset kyydissä. Takana oleva pakettiauto tööttäili hyvin aggressiivisesti ja aloin hätääntyä, enkä ainakaan päässyt liikkeelle. Pakun kuski tuli ulos, karjui ja alkoi hakata meidän auton ikkunoita ja tuli lopulta puolittain makaamaan tuulilasin päälle hakaten nyrkeillä lasia. Lapset itki takapenkillä ja minäkin aloin itkeä ja pelkäsin jos se hakkaa minutkin. Mies valui pois autoni keulan päältä ja onnistuin viimein lähtemään. Paku ajoi takanani pari kilometriä puskurissa kiinni tööttäillen ja ohitti lopulta puiden nyrkkiä. En uskaltanut ajaa sen jälkeen kolmeen vuoteen.
Oikeasti? Mitä vittua?
Ne on Turussa ja Helsingissä semmosia kuninkaita. Valmiita tappamaan jos joku kehtaa hidastaa heidän ajoaan. Aivan ääliöitä. Järki kaukana. Varsinkin ne tuliverisemmät.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi kans noin kun olin juuri saanut kortin. Mäessä oli vielä liikennevalot ja lapset kyydissä. Takana oleva pakettiauto tööttäili hyvin aggressiivisesti ja aloin hätääntyä, enkä ainakaan päässyt liikkeelle. Pakun kuski tuli ulos, karjui ja alkoi hakata meidän auton ikkunoita ja tuli lopulta puolittain makaamaan tuulilasin päälle hakaten nyrkeillä lasia. Lapset itki takapenkillä ja minäkin aloin itkeä ja pelkäsin jos se hakkaa minutkin. Mies valui pois autoni keulan päältä ja onnistuin viimein lähtemään. Paku ajoi takanani pari kilometriä puskurissa kiinni tööttäillen ja ohitti lopulta puiden nyrkkiä. En uskaltanut ajaa sen jälkeen kolmeen vuoteen.
rattiraivo on paha juttu, kun osuu sitä poteva ihminen omalle tielle... minut yritti eräs rattiraivokohtauksen saanut kiilata pois tieltä. siellä tien reunan toisella puolella oli järvi. Se oikeasti teki kiilausliikkeitä ja heristeli minulle nyrkkiä - ei mitn hajua miksi hän oli raivostunut - olisiko yrittänyt mennä ohi, mutta ei päässyt. Tajusin aika nopsaan, että paniikki on tulossa, mutta sitten tajusin, että on pahin valinta tähän hetkeen. Otin ratista vain tiukan otteen ja päätin ajaa tiukasti omaa kaistaa ja siten, että kuin sitä minua kiilaavaa ei olisi olemassakaan. Se tepsi. Sitten se luovutti... tai pisti kaasun pohjaan ja ohitti minut ja kaasutteli menemään. Kun autoa ei enää näkynyt, pysäytin auton tien sivuun ja vapisin hetken.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään ottaa käsijarrulla mäkilähdöt, nopeasti ja sujuvasti onnistuu parin harjoituskerran jälkeen :)
Itse käytän käsijarrua apuna ihan senkin vuoksi koska kytkin kuluisi muuten aivan älyttömästi.
Reippaasti ap takaisin rattiin ja nokka kohti menosuuntaa. Et ole eka etkä vika auton sammuttaja eikä sitä kukaan muista oikeasti. Kaikilla on jotain kömmähdystä käynyt ja hetken hävennyt. Torvensoittajat jätä omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Ne on Turussa ja Helsingissä semmosia kuninkaita. Valmiita tappamaan jos joku kehtaa hidastaa heidän ajoaan. Aivan ääliöitä. Järki kaukana. Varsinkin ne tuliverisemmät.
Pyöräilin yhtenä kesäiltana Turun keskustassa osuudella, jossa ei ole pyörätietä. Yhden reissun aikana minut huoriteltiin ikkunasta, karjuttiin miksen aja kävelytiellä ja kiilattiin kahdesti katukiveykseen. Toinen kiilaajista oli bussi. En ikinä uskaltaisi päästää lapsiani ko. reitille, vaikka 12 vuotta täyttäneen pitäisi sinne autojen sekaan lähteä tape ttavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rattiraivo on paha juttu, kun osuu sitä poteva ihminen omalle tielle... minut yritti eräs rattiraivokohtauksen saanut kiilata pois tieltä. siellä tien reunan toisella puolella oli järvi. Se oikeasti teki kiilausliikkeitä ja heristeli minulle nyrkkiä - ei mitn hajua miksi hän oli raivostunut - olisiko yrittänyt mennä ohi, mutta ei päässyt. Tajusin aika nopsaan, että paniikki on tulossa, mutta sitten tajusin, että on pahin valinta tähän hetkeen. Otin ratista vain tiukan otteen ja päätin ajaa tiukasti omaa kaistaa ja siten, että kuin sitä minua kiilaavaa ei olisi olemassakaan. Se tepsi. Sitten se luovutti... tai pisti kaasun pohjaan ja ohitti minut ja kaasutteli menemään. Kun autoa ei enää näkynyt, pysäytin auton tien sivuun ja vapisin hetken.
Hyvä, että sulla pysyi pää kylmänä. Mä ajoin kans kaupan pihaan ja tärisin autossa pitkään, ennen kuin pystyin ajamaan kotiin. Toki piti rauhoitella myös paniikissa olevat lapset. Se kotimatka meni jollain robottiohjauksella, tuntui että olen kehoni ulkopuolella ja ihan shokissa sen pakumiehen järjettömästä raivosta.
Miksi kukaan enää ajaa manuaalilla kun automaattivaihteisto on keksitty?
Vierailija kirjoitti:
Manuaali on vaikeissa tai huonoissa oloissa parempi ajaa, eikä sen oppiminen ole hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuaali on vaikeissa tai huonoissa oloissa parempi ajaa, eikä sen oppiminen ole hankalaa.
Tuosta olen eri mieltä, automaatilla on aina oikea vaihde päällä ja voi rauhassa keskittyä pelkästään ajamiseen.
Kaupungissa se kytkinpolkimen käyttö tuntuu täysin typerältä kun on automaatilla ajanut. Uudella autolla ei tarvitse tehdä ruuhkassa mitään muuta kuin ohjata.
Ei, vaan nyt kannattaa harjoitella ahkerasti mäkilähtöjä. Mikäli heti luovuttaa niin sen jälkeen ei ikinä uskalla ajaa manuaalilla. Se taito kannattaa pitää yllä.