Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskeytän opinnot

Vierailija
04.04.2023 |

En hae täältä mielipiteitä aiheeseen, enkä aio päätöstäni muuttaa tai tulevaisuudessa katua. Lukion jälkeen oli pakko päästä opiskelemaan niin pian kuin mahdollista ja päädyinpä sitten väärälle alalle. Koska en tuntenut itseäni juuri ollenkaan ja taivuin painostuksen alaisena.

Olen vielä nuori. Korkeakouluopinnot aloitetaan keskimäärin 24-vuotiaana, mutta moni aloittaa tätäkin vanhempana. Aikaa on paljon. Pääsen töihin kokoaikaiseksi paikkaan, jossa olen aiemmin työskennellyt osa-aikaisena. En jää tyhjän päälle. Ja voin vaikka opiskella jotain amiksesta tässä sivussa, kun etsin sitä omaa alaa. Ja käydä kursseja avoimessa.

Toiskertalaisena pitää painella enemmän hommia kouluun päästäkseen. Minkä tiedostan. Mutta uskon pystyväni siihen aikana, kun olen löytänyt alan, jota todella haluan päästä opiskelemaan. Tukikuukauksien tuhlaus jää nyt tähän. Eletään kaikki elämää omalla tyylillä, joten pyrin olemaan häpeilemättä lähipiiristä huolimatta.

Tunnen oloni huojentuneeksi. Jos sattumalta joku samassa tilanteessa oleva törmää aloitukseen nyt tai tulevaisuudessa niin et ole yksin <3.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opintojen keskeyttäminen tuntuu hyvältä vaihtoehdolta, niin keskeytä. Voit käydä vaikka töissä ja säästää rahaa sitä varten, jos haluat tulevaisuudessa vielä opiskella. Toinen vaihtoehto on, jos työssäkäynti ei kiinnosta, niin te-toimiston kautta tarkastella koulutusvaihtoehtoja riippuen elämäntilanteestasi.

Vierailija
2/2 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin keskeyttämään myös, tosin toisen asteen opinnot keski-ikäisenä. Tuli vaan liian monta liikkuvaa osaa elämään, enkä suoriudu kaikista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla