Voiko polvien molemmin puolinen turvotus olla reumaa?
Apua! Polvien turvotusta ollut nyt ajoittain. Liikunta auttaa. Voiko olla reuman ensioireita?
Kommentit (15)
Voi mutta usein alkaa ensin päkiöistå. Aristaako päkiät aamuisin?
Vierailija kirjoitti:
Voi mutta usein alkaa ensin päkiöistå. Aristaako päkiät aamuisin?
Ei, tätä ei ole. Ap
Reumalla on tuhat ja yksi oiretta. Alkaa pikkukipuiluia useimiten yhdestä tai nivelestä ja pikkuhiljaa menee kaikkiin niveliin. Jos on reuma niin agresiivisen hoidonaloituksesta hyötyy suuresti joidenkin tutkimusten mukaan.
Mulla alkoi päkiöistä ja olen sairastanut 15v reumaa. Nyt vasta ajoittain polvet kipuilee. Reumaihmiset ovat kipeimmillään aamuisin.
Vierailija kirjoitti:
Ikä? Nivelrikko?
53v.
Nivelrikkoakin epäilen, mutta onko siinä molemmin puolista turvotusta tai yleensä turvotusta?
Neanderthalensis kirjoitti:
Reumalla on tuhat ja yksi oiretta. Alkaa pikkukipuiluia useimiten yhdestä tai nivelestä ja pikkuhiljaa menee kaikkiin niveliin. Jos on reuma niin agresiivisen hoidonaloituksesta hyötyy suuresti joidenkin tutkimusten mukaan.
Kaikkiin? No ehkä jos ei lääkitä ollenkaan. Mulla ollut n. 20 v reuma, oireilee muutamassa nivelessä.
Reumaa sairastavat: mitkä olivat ensioireita teillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä? Nivelrikko?
53v.
Nivelrikkoakin epäilen, mutta onko siinä molemmin puolista turvotusta tai yleensä turvotusta?
Kun mulla alkoi polvien nivelrikot ne olivat paitsi kipeät myös turvoksissa. Ja etenkin öisin särkevät.
Nyt ajoin turpoaa , nivelrikkoihin tulee helposti tulehdusta. Liikkuminen on jäykkää, liikekipua .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä? Nivelrikko?
53v.
Kyllä voi olla. Minulla turpoaa usein ensin polvitaive.
Kun rikko on akuuttivaiheessa, koko polvi voi olla paksuna.
Nivelrikkohan aaltoilee niin, että välillä on hyviäkin kausia. Onneksi.
Reumassa myös sormien nivelet ovat tyypillinen oireilupaikka. Nivelrikko on nykyään ns. systeemisairaus. Mekaaninen ylikuormitus ( ylipaino tai runsas yksipuolinen kuormitus) tai traumatausta yhdistettynä metaboliaan eli mitä se rusto siellä nivelessä saa suun kautta. Ihan hyviä hoitomuotoja ( mm.piikkejäoä) on nykyään ja ne yhdistettynä sopivasti kuormittavaan liikuntaan, oikeisiin reisilihastreeneihin ja hyvään ravitsemukseen, niin voi saada ihan soivan pelin. Tsemppiä!
Kihtiä epäilen enemmän. Lopeta muikkujen ja silakoiden syönti äläkä juo ipa olutta.
Vierailija kirjoitti:
Kihtiä epäilen enemmän. Lopeta muikkujen ja silakoiden syönti äläkä juo ipa olutta.
O,isko tuo mahdollinen? Syön muikkuja useita kertoja viikossa ja ne tosiaan aiheuttavat kihtiä. Onneksi alkuvaiheen kihti on hoidettavissa ruokavaliomuutoksilla.
-AP-
Up