*****TAMMENTERHOJEN TIISTAI*****
maanantaimurinatturinat
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8947184&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (39)
[color=maroon]Mulla ku Ouluun on matkaa satakunta kilsaa niin tuntuu ett siellä on ihan oma murteensa. Kuten tuo kompiainen on kai sieltä, koska ei siittä montaa vuotta oo, ku mie siittä eka kerran kuulin. Luulin eka koppakuoriaiseksi :D
No jo on ollu törkee labrantäti!!! Kyllähän sen nyt jokkainen ite tietää mitä on sairastanu :O
Huomaan, onnekseni (??), etten ole ainut tammikuinen, jolla on jo jos jonkinlaista vaivaa ja kipua ja kolotusta... :) Tiedän, että tää kuuluu loppuraskauteen, ja loppuu vain ja ainoastaan synnytyksen voimalla! ;)
Iskias on tänään ollut tosi ärhäkkä, saan koko ajan vaan raahata oikeaa jalkaani perässäni, kun yritän mataa lasten perässä paikasta toiseen. Kaameeta, jos olis vielä kotona ylä- ja alakerta! :( Onneksi ollaan vaan " samassa tasossa" tällä hetkellä! Iskias yltyi tuossa puolenpäivän maissa niin kipeeksi, että sain itseni juuri ja juuri raahattua olkkarin sohvalle. Sitten piti tyttöä (4v) nostamaan jalatkin sohvalle... Lapsiraukat, kun äiti on niin raajarikko!!
Tuntuu niin pahalta, kun tietää ettei voi olla nyt " normaali" äiti lapsille... Normaalisti meillä ulkoillaan, leikitään yhdessä, touhutaan kaikenlaista. Nyt ei mitään :( Onneksi sain sen verran kivuiltani rauhaa, että pystyin hetken aikaa istua keittiön pöydän ääressä lasten kanssa jouluaskartelujen parissa. Oli lapset onnessaan! Voi sitä silmien kiiltoa ja naaman loistetta! :)
Soitin tänään pahimman kivun keskeltä terveysneuvontaan ja kysyin sitä, mitä olen jo jonkin aikaa tässä mietiskellyt, eli että vaikuttaako nuo tavalliset särkylääkkeet iskiassärkyyn. Sairaanhoitaja lohdutti, että vaikuttaa ne. Käski ensin aloittaa ihan vaan reilulla annoksella Panadolia, sitten perjantaina lääkärineuvolassa pyydän reseptille jotain vahvempaa. Ihanaa, ehkä saan tämän kivun kuriin jotenkin!! No, pettymys oli suuri, kun en löytänytkään kaapista yhtään ainutta Panadolia :( Pitää siis sitä tänään kauppareissulla hankkia... Jospa saisin yölläkin paremmin nukuttua, jos se lääke auttaisi edes vähän.
Tänään olisi siis taas vuorossa kauppareissu. Kaksi kertaa viikossa pitää käydä, että maito riittää. Ajatelkaa: ostan joka kerta 10 litraa maitoa tähän talouteen, eli yhteensä 20 litraa maitoa menee pelkästään juomisen seurauksena! :) Ei siis mitään leipomista tms, ne maidot tulee sitten lisäksi, jos jotain aikoo leipoa ;) Että saa sitä maitoa ja muuta ruokaa tässä kantaakin ihan kiitettävästi ;) Oli melkoinen pommi, kun tuossa yhtenä päivänä miehen kanssa ihan mietittiin, että paljonko mitäkin ruokaa menee viikossa... Mutta maito ei kuitenkaan ole ensimmäisenä vähennettävien listalla, kuitenkaan. Kyllä lasten pitää maitoa saada, jos sitä kerran haluavat juoda. Meillä ei juuri muuta juodakaan kuin maitoa ja vettä... No, menipäs taas ohi aiheen... :)
Nyt taas ruuan laiton pariin... Kivuttomampia päiviä meille kaikille terhoille!!
Nasu 34+3
Ihan pikasesti..
Neuvolassa kaikki ok.
Hb eikä pissaa otettu. Rr 100/60, kohdunpohjan korkeus 31,5cm. Painoa tullut 500g kolmen viikon aikana, mikä oli mulle yllätys!!!! Sydänäänet 140-150. Kätilön tunnustelun perusteella vauva vastaa viikkoja, ei ollut iso. Ei uskonut, että tulossa ois nelikiloista vauvaa, vaan paino jää jonnekin 3,5kg tietämille...? Veikkasi pientä, siroa tyttöä ;) Jännä, miten ne uskaltaa sanoa tuosta painosta, onhan tässä vielä viikkoja jäljellä.. Sukupuoliarvion jätin omaan arvoonsa, vaikka se kätilö jännästi sanoi, ettei menisi luottamaan ultraan 100%. No onhan sitä epäilty.. Sen näkee sitten tammikuussa ;)
Noista murteista.. Oulun murre on mulle tuttua, tai siis mun kotipaikkakunnalla puhutaan oulun- ja pohjanmaan murteitten sekoitusta. Muutamaa sanaa en tiennyt listoilta.. Mutta en esim. tiennyt ettei rikkaharja/rikkalapio ole sen oikia nimi ;) Aika varmana mun ja Zatun puhe kuulostaa samalta..? Mulla kyllä täällä sekoittunut puheeseen tämän paikallisen suomen kansan sanoja (esim. päiväkoti/tarha = seimi) sekä sitten ruotsalaisia sanoja.
Ja tulevaisuuden pinoutumisista... Mullakin kävi mielessä, että mitenköhän pinoutumiset jatkuu? Toivottavasti blogi jää olemaan ja keskustelua jatkettaisiin jossakin. On tää sen verran kiinteä ryhmä ollut jo kesästä asti...
Paranemisterveisiä kaikille flunssasta/yskästä/oksutaudista kärsiville!!! Mulla on hieman nuhainen olo kurkussa, pitäis se saada häädettyä pois jollakin keinoin..
Nyt ruoan kimppuun!
Ardisia + luukas
Ja son muuten justihin nuan, ku Zatu laittoo nuasta käyttäytymissäännööstä liikentehes meillä päin. Ja niis on syy tuon valtatie 67 vaarallisuutehen! Mun mummalta otettihin seittemänkymppisenä autonavaamet kaikes hilijaasuures pois ku soli tien päällä risteyksis sitä miältä, jotta sillon aina etuajo-oikeus. Se hetken katteli muuta liikennestä ja totes sitte päättävääsesti, jotta " mä meen ny!" Ja niin se meni.
Maria: Kyllä minoon ollu kattomas Sound of Musicin ja voi ku soli hyvä. Mihinä roolis isäs oli siinä? Siinoli mulleki pari tuttua miästä sotaherroona. Minoon kans kallellansa teatterihin päin, oomma sielä teilläki päin kiärtäny täs muutama kesä sitte :) Sitei kuule tierä kuinka sä innostut teatteritouhuusta hetken päästä, melekeenhä sullon velevollisuus, ku nuan on veris tuo touhu. Ja ku sä niistä havutouhuusta toimitit, niin mun piti kans käyrä pienentämäs havunoksa läjää takapihan terassilla. Nelijä kranssia tuli, pitää ne ny vielä viimmeestellä nauhoolla ja jollaki korialla. Melekeen piti konttia takaasi tupahan, kun meinas haarat jämähtää takapihan portahalle..
Ja kyllä se isännän nuija heiluu aika aijoon, mutta ku ei sekään enää meinaa auttaa tähä valavomismaharottomuutehe. Mutta tähän tilahanki tottuu. Sitte vasta takus onki ku saa oikee hyvi nukuttua X(.
Mihinäs muute Mary on, ku siitei oo kulunu. Ei suinkaan sillä ny sitä roteiinia ny sitte?!
Ardisia: kiitti vinkistä, kipaisenpa tänään kauppaan teeostoksille. Täytyy muistaa juoda troppi klo 20 mennessä, kun pääsen huomenna sokerirasitukseen. Miten sun neuvolareissu meni? Mikä tilanne? Pistähän kuulumisia.
Nenn: Mulla on aika ajoin aivan samansorttista pissavaivaa kuin sulla. On kyllä tosi rasittavaa etenkin illalla. Ja sun vattako on jo laskeutunu? Mielestäni oon kantanu koko ajan omaa vattaani tosi alhaalla, ehkäpä siitä tuo pissatuntemuskin?! Ja sama täällä, liikkeet tuntuu reisillä asti :)
Osasitpä hyvin tiivistää uniasiaa. Itse oon tulkinnut uniani yli 10 vuotta ja omat unensa tuntien sieltä tosiaankin erottaa tärkeimmät pointit.
Zatu: Mä kans hamuan illalla/yöllä miehen kättä massulle, kun vauva oikein jyllää. Yks ilta tosin kävi niin, että olin just ihmetelly miten vauva on ollu niin hiljaa. Mies kun laski kätensä vattalle, niin alko hetimiten hillitön jyminä just sen kämmenen alla :)
Tuiskua: Saatko sitten päivällä nukuttua, kun yöt on risaisia? Mä saan tietyssä mielentilassa. Nytkin vois nukkua, kun tytöt katsoo " Liisaa Ihmemaissa" , mutta kun ei nyt just nukuta, kun kerran on saanut itsensä liikkeellä aamuyhdeksältä. Kuinkahan vaan illalla taas??! No, murehtimata paras. Ja tuo ahdistava olo on myös varsin tuttua. Unettomat yöt ei taatusti auta yhtään asiaa.
Nasu: Mua lääkäri joskus neuvoi iskias-noidannuoleen ottamaan Panadolia 1000mgx3 eli kaks tbl kerralla. Nyt neuvolalääkäri kirjoitti jo valmiiksi Panacod-repsun, jos selkävaivat toistuu tässä raskaudessa. Ihme kyllä, so far so good. Pientä juilimista on ollut aika ajoin, mutta oon ottanut Panadolia vähän ennakoivasti, ettei selkä ihan juntturaan meniskään. Jos niin käy, makaan viikon enkä nouse sängystä muutaku itkun ja parun kans.. Onko sulla muuten tukivyö käytössä? Mulla oli aikaisemmin ja siitä oli kyllä iso apu. Nyt se tuntuu jotenkin ahdistavalta, onneksi selkävaivaakaan ei ole ollut. Johtuu ehkäpä tästä matalalla kulkevasta mahasta?! Muista pitää ittes lämpösenä, vaikkei kylmä oliskaan. Mutta älä mee saunaa, se vaan pahentaa iskiasta. Ja ice poweria voi käyttää, se auttaa jonkin verran. Toivottavasti vaiva paranee pian, ei mikään oo niin invalidisoivaa ku selkäkipu.
(.) voi paksusti. Tänään pari kunnon potkua kylkiin niin että aivan henkiä salapas. Miten voi tehdä nuan kipiää pieni ihiminen?!
Mukavaa oloa ja kynttilän lämpöä terhot!
L
Mullakin on unettomia öitä ja hengenahistusta. Kummasti vasemmalla kyljellä on alkanu tuntumaan että happi loppuu vaikka sen kai pitäs olla se kylki mikä vähiten painaa mihinkään sisäelimiin ym.
Protskut oli taas plussalla, eilen ne oli jotain negan ja plussan väliltä. Huomenna soitan neuvolaan. Tuntuu jotenki tyhmältä kun olo on ihan hyvä ja sit pelottaa et neuvolan pisu on ihan puhas ja ne pitää mua ihan vainoharhasena :( Ja toisaalta pelottaa et jos en otakaan tätä tarpeeks vakavasti ja vauvalle käy jotain. Mun äidillä oli paha raskausmyrkytys, synnyin sektiolla just tällä viikolla mikä mulla on nyt menossa..
Äh, nyt en kyl pohdi enää tätä tilannetta, johan tässä verenpainekin taas nousee. Soitan aamulla neuvolaan ja kysyn..
Musta olis ainakin tosi kiva pitää yhteyttä vauvapuolella. Kaveri jonka vauva on helmikuussa syntynyt niin heillä on mökkiviikonloppujakin ym. Musta olis ainakin kiva tavata livenäkin vauvojen kanssa, kun ei oikeen tuttavapiiristä löydy perheellisiä..
Mitäs muuta? Eipä vissiin mitään..taidan mennä sänkyyn lueskelemaan odotusopaita:)
Beijaflor rv 34+1
Kiitos Zatu makeista nauruista...noi liikennesäännöt siis. Taidan olla yliväsynyt kun niin naurattaa kaikki. No parempi näin päin. Kyllä on ollut rankka päivä. Poika nukkui vajaan parin tunnin unet päivällä ja itsekin sain torkahdettua vähän. Sitten se heräs ihan tulikuumana ja tuskaisena, eikä ihme, kuumetta lähemmäs 39. Panadoli näytti laskevan kuumetta ja nyt on paremmassa kunnossa. Ruoka vaan ei maistu, oon mehukeittoja ja juotavaa tyrkyttänyt vähän väliä. Onneksi ei nyt oo pitkään aikaan tullut ylös.
Pyykkiprojekti on hyvällä mallilla, oon melkeen kaikki viimeyönä sotkeentuneet lakanat ja pyyhkeet ym. saanut pestyä, joten puhdas pino odottaa ensiyön karnevaaleja. Kyllä nää sairastelut on kamalia, sitä oisi mieluummin itse kipeenä kuin katselis kipeetä lasta. Täytyy myöntää, että viime yönä iski hirvee paniikki, että mitäs sitten kun on tää vauvelikin kuvioissa ja molemmat sairastaa. Kyllä sitä pääsee helpolla kuitenkin yhden lapsen kanssa. Väsyneenä sitä nousee aina sellainen paniikki, että miten sitä jaksaa kahden kanssa, mutta kaikesta tietty selviää.
Tuiskua: Ei mulle oo vielä muuta sanottu tuosta perätilasta, kuin että kyllä se ehtii vielä kääntyyn, pari viikkoa sitten ultrassa. Mutta itsellä on vain sellainen tunne, että ei se välttämättä käänny´, kun niin sitkeesti tuntuu olevan yhdessä asennossa. Pää tuntuu ihan selvästi tuossa vasemmalla kylkikaaren alla ja potkut tuntuu alhaalla. Välillä todella inhottavastikin tuolla ihan alapäässä, ihan kuin vauveli puskisi itseään ulos. Eka lapsi oli rt:ssä aika varhaisesta vaiheesta ja silloin potkut tuntuivat tosiaan aivan erilaislta kuin nyt. Eli ei ainakaan vielä ole kääntynyt. Ja pelkään sitä, ettei mahdu kohta kääntyynkään, kun se on isokokoinen, toisaalta mulla on kyllä lapsivettä runsaasti, että siinä mielessä hyvä. Kai mä vaan hermoilen turhaan, mutta toisaalta on kai se hyvä varautua siihenkin, ettei se ehdi kääntyyn. Eihän tässä ole enää hurjia aikoja ja kun päivät menee niin nopeesti. Pelkään vaan sitä, että jos vauva pysyy perätilassa, niin mut pakotetaan kääntöyritykseen ja synnyttään alakautta. Vai onko mulla oikeus sektioon " pelkän" perätilan takia. Kuinkahan mahtaa Tays hoitaa näitä asioita. No, täytyy puhua näistä siä pelkopolilla. Pelkään vaan hirveesti niitä komplikaatioita, mitä vauvalle voi aiheutua. Mutta tosiaan ei pitäis mennä asioiden edelle. Ensi viikolla on taas kontrolliultra tuosta koosta ja veden määrästä, että sittenpähän se selviää. ja tunnenhan mä itsekin sen vauvan asennon, ainakin tällä hetkellä.
Niin, täällä oli jotain galluppeja ollut, en muista nyt muita kuin ton tupakkajutun...ei polteta kumpikaan, onneksi ei mieskään, sillä mua suorastaan kuvottaa tupakan haju. Varsinkin näin raskaana ollessa.
Sitten sellaista asiaa, josta oli jo aiemmin puhetta. eli kapaloinnista. Olen vähän kahden vaiheilla ton kapalohomman kanssa. Esikoisen aikaan ei tullut moinen edes mieleen, kun kaikki oli niin uutta. Mutta nyt oon aatellut, että pitäiskö sitä koittaa tän toisen kanssa, ainakin ekat viikot. Netissä näytti olevan jossain paikassa jotain 25e, sellainen muotoonommeltu liina. Se vois olla helpompi kietoo. Toinen mitä harkitsen,on toi kantoliina. mutta taitaapa molemmat jäädä hommaamatta tällä menolla kun vaan jahkailen.
Eli kysytään nyt vielä kerran, kuinka moni aikoo kapaloida vauvan ensalkuun? Ootteko aatellut ihan jatkuvaa kapaloissa oloa vai ainoastaan esim. yöunilla?
Kaikki on vauvaa varten muuten valmiina, paitsi pinnasängyn verho ja pehmuste ja patja. Niihin uppookin sitten aikas lailla, täytyy ensi tilistä mennä ostaan ne. Vaikka ens alkuun nukutan vauvaa siinä äitiyspakkauksen laatikossa. Esikoinen nukkui siinä paremmin, muttei mahtunut kuin pari ekaa kuukautta siihen. Pidin sänkyä pinnasängyssä ja laitoin siihen sellaisen valkoisen hörhelöjutun. No, täytyypä lopetella, pojalla rupee näköjään oleen taas vauhti päällä. Ei vaan pitäis hirveesti riehua, kun ei vielä kunnossa ole.
Jaksamisia kaikille vaivojenne ja unettomien öiden kanssa.
Me ostettiin sellanen ruskovillan kapaloliina..ymmärtääkseni siellä sairaalassahan ne laittaakin tai siis auttaa laittamaan vauvan kapaloon, jossa sitten nukkuu..?!
Kyllä me ollaan aateltu jatkaa kapalointia, tosin yöunille on kyllä unipussi, mutta jos kauheen levotonta on niin pitä sitten koittaa tiukkaan kapaloon käärästä jos vaikka auttas.
Osta vaan Fable rohkeesti sekä kantoliina että kapalo, niillähän on hyvä jälleenmyyntiarvo jos ei tunnukaan sitten teidän jutulta;)
Beijaflor
[color=8B1A1A]Mun iskä oli siinä trappin perheen hovimestarin roolissa, semmoonen isoo ja puali kalaju :)
Kovillen alkoo sillä vaan ottaa ,oli niin mahrottomasti esityksiä ja isä on osa-aiaka eläkkehellä seljästä ja syrämmestänsä..
Välistä oikee pelijätti,nottei vaan saisi kohtausta kun ittiänsä liikaa rasittaa.. Mä voisinki laittaa sullen postia nuasta teatteriista enempiki,ne nimittään on ollu mones mones mukans..
[color=#2F4F4F]Joo,mää kans ihmettelen mihinä se sinda luuraa, nottei vaan oo sattunu mitää,kun se kovasti toimitti laittavansa blogiin kuvia to-pe illalla ku tuli jostai reissusta(?) ja ny ei likkaa näy mihinää??[b] Sindaaaaaa!![/b] *huuteloo hualisnansa*
[color=104E8B]Mun pitää olla sen verta koriaa ja kehuskella notta testasin teherä sen ykkös osion oulun murtehesta ja sain oikee 90% :)
ny syämähä jotaan...
meitin juniori oli kesä vauva ja sillä käytin rauhoottamaha ihan vaan vauvan lakanalla kapalooren.. käy hyväätte siihen hommaan ja sitte vaan siihen peittua päälle kun syksy tuli..
sorry otsikko.... varmaan ekaa kertaa en kopioinut tekstiä ja kas kummaa, selain heitti mut ulos ja teksti hävisi tuhka tuuleen...
nyt on niin kiirus, etten ehdi uudestaan koko romaania kirjoittamaan, joten palailen joskus toiste (ke-to)
Mutta kuvat on vihdoin blogissa.
Sinda rv 32+3
[color=darkviolet]Varmaan jo parisen tuntia oon tässä kärvötelly vaan ja ootellu, ett menis ohi. Oksettiki muka jossai välissä, mut join silti iltasumpit. En tiiä yrittääkö joku pöpö iskee vai mikä on. Vilttiin kietoutuneena tässä naputtelen.
Akka ja ukko lähti käymään isomummulla. Oisin halunnu köpötteleen, mut ei kyläily oikeen napannu. Jäin sit kotio mököttään.
[color=blue]Mariakos [color=violet]se oli keksiny kivan masukuvan :D tosi huippu, ku oli ympärysmitta samassa bd bd.
[color=blue]Sinda [color=maroon]kiva, että kävit pyörähtämässä :) Toivottavasti teiän reissu meni hyvin, ku oli hukassa niin " kauan" .
[color=blue]Isa, Emma, Hermione. .[color=violet][b]missäs luuraatte??[/b]
[color=darkviolet]Jos nyt on joku pöpö iskiäkseen niin tulis äkkiä, koska lauantaina pitää olla ehottomasti kunnossa. Parturiin meen uudistautuun ja kiertään vähä kauppoja :) :) Ootan kuin kuuta nousevaa, mitä minäkö!!
Äskön nappasin rautatabun, tieten sekin alkaa tekeen pahaa :/ Kuulostaako, ett ryven oikeen pahassaolossa. .mut ku olo on niin kurja ja huterahko. Tympäsee vaan &%" #(/?!!!! ku menee ilta mönkään. Vaikken nyt mittää ollukkaa suunnitellu, muttei vaan huvita etes nokkaansa näyttää pihalla, ku ei tiiä onko jossai puskassa yökkimässä.
Poistun valittamasta. .
Valittamaan huonovointisuutta, meinaan. Koko illan olen pyörinyt todella inhottavan äklötyksen kanssa ja äsken sai vessassakin jo käväistä, kun vatsaakin muka vääntelee ikävästi. Supistuksia tulee edelleenkin suht säännöllisesti ja osa on aika napakoita eli rupeaa tässä jo käymään mielessä, että olenkohan ensimmäinen, joka tästä porukasta jakautuu... Vekara vielä hilluu nyrkkeilyhanskat kädessä + nappulakengät jalassa aivan hulluna tuolla nahan alla ja lisää tietenkin meuhkaamisellaan niitä suppareita entisestään. Esikoisen kanssa kun synnytys alkoi samoilla oireilla, niin meinaa tässä paniikki iskeä... Kun nyt edes reilun viikon vielä malttais matkustaa muakana!
Olo on kyllä niin tukala, että taidan lähteä kiertämään rinkiä olkkarin matolle. Ilmoittelen, kuinka käy, jos käy...
¨c¨34+5
[b]Siitä jatkosta jutustelun suhteen:[/b]Me ainakin oltiin saman nimen alla juniorin porukan kanssa sitten tuolla vauva puolella, mutta taapero puolelle siirtyessä on juttu lopahtanut, on jo kaikki niin töissä.. :(
Mutta siirrytään sitten sitä mukaa tuonne vauva puolelle kun nyytit on sylissä ja aika riittää :) Ja toki ne jotka jakaantuu ennemmin ja niin pois päin kirjoittaa sitten tänne puolelle ,kunnes on " tarpeeksi" porukkaa aloittaa sinne järkeviä pinoja..
muistan, kuinka outoa oli sinne siirtyminen alkuun,,mutta pian sekin oli jo tuttu paikka..
[b]Zatu[/b], ettei vaan oo samanmoista oksetus oloa ku mulla? en tiiä mistä tulee ,eilinen oli aika paha, oksetti ,heikotti jahikeäkin pukkas.. ruokakaan ei täysin siihen auttanut.. raskaus ajan mysteereitä osa: 287364128430c
[b]Maikkoo
No, jos yks kävis lääkäris, saadaa kimppa diagnoosi :D
Onneks mulla on ollu tänää parempi päivä..*koputtaa päätään.. eiku puuta,no sama asia*
[color=darkviolet]En tiiä miten tätä oloo kuvailis. Aiemmin päivällä masu pyörähti sekasi ja jonku aikaa tuntu, ett piti varoo pie**ja päästämästä :D Nappasin yhen ibo mikähän se nyt oli, joku masuhappotabu ja liekkö se auttanu.
Välillä palelee ja ku vetäsee pitkähihasen päälle niin samassa sen saa kohta ottaa poikkeen kuumuuen takia. Lämmön muka mittasin muutamia tunteja sitte niin oli 35,5 kutakuinki. Mitä en usko, ku sillon ei palellu tai muuta oli vaan öklöolo. Normaalisti mulla lämpö hilluu 36,5. Luulen ett tuo mittari horisi tai en laittanu sitä kohilleen.
Ukolle valitin olotilaa niin totes niinku arvella saattaa " että ihan ku raskausoireita" :O tosi helpottava diagnoosi. Käskin tuua sen mustikkakeittoo varulta, jos tässä tosissaan joku pöpö on iskemässä. Plus limua pitää saaha ;)
*purp* närästyksen poikastaki meinaa pukata. Pitääpä paahtaa muutama leipä.
[b]Chicca[/b] elä nyt vielä ala siellä jakaantuun!! Yritä mennä pötkölleen rentoutuun jookosta, etkä ravaa sitä mattua puhki.
[b]Maria[/b] täällähän alakaa sekoileen murteella, ku lukee sunki porinoita niin tunteella :D
Se on oksutauti täälläkin. Jätkä 5,5v oksentaa jatkuvalla syötöllä. Valitti mahakipua jo kun hain hoidosta päivällä. Vuorasin nyt molempien vekaroitten sängyt pyyhkeillä. Että kivalla mielellä yötä odottelen.... :/
Eihän tästä ole kuin pari kk kun meillä oli koko perhe mahataudissa, nyt taitaa olla uusi pöpö liikkeellä.
Siis sori kaikki, jotka tän taidin mun aiempien kirjoitusten seurauksena sai. Prkleen herkkä pöpö tarttumaan :D
Zatu ja chicca, ottakaahan rauhallisesti! Kehoittaisin ottamaan valkopippureita, mutta en viitsi. Tuuoreessa muistissa yhä, kun edellisen mahataudin yllättäessä yritin siltä välttyä pippureitten turvin. Ei auttanut, vaan teki olen tukalemmaksi, korvensi niin maan vietävästi..
Nyt iltapesulle ja sohvalle loikoileen.
Hyviä öitä kaikille!!!
löytynyt aikaa eilen. Tein vielä verojuttuja puol kahden aikaan yöllä, kun hyvään vauhtiin pääsin hiljaisessa tuvassa. Minkä seurauksena yöunet venyi sitten taas sinne kymppiin ;). Ihme, kuinka tuo poitsu on sitten nukkunut yhtä pitkään! Mies meni sen kanssa nyt pötkölleen, jospa vaikka uni tulis ilman äiskää.
OMC: tuosta Ultra Bran " minä suojelen sinua kaikelta" . Ihana kappale, jota oon yrittäny lauleskella pojalle ja masukille, mutta itku tulee ekan virkkeen jälkeen... joten oon siitä luopunu.
TupakkaG: Mies jaksaa kehua kuinka ei oo ikinä edes maistanu tupakkaa johon minä aina että no minäpä en oo nuuskaa ikinä kokeillu =). Eikö ne oo ihan vertailukelposia! Oon siis polttanu enempi ja vähempi epäsäännöllisesti 16vee-22vee. Lopetin kun mies " kannusti" kieltäytymällä suukoista jos olin polttanu. Viimiset henkoset oon vetäny Äitylin tavoin omissa polttareissa, jotka oli heinäkuussa 2004. Meidän lähipiirissä ainoastaan mun pikkuveli polttaa, miehen puolella ei kukaan! Joten ei kyllä kovin usein tarvi savua haistella. Ystäväpiirissäkin on muuten aika harvinaista =/
Monttu: saitkos hyviä ruokaohjeita Martoilta? Itsekin kaipaisin vähän vaihtelua. Kaapissa on toki pino ohjeita ja keittokirjoja, mutta kukapa niitä sieltä osaa etsiä ;)
Eikös noita MLL:n ja 4H:n kotiapumaksuja saa kans kotitalousvähennykseen?
Ariella: kannattaahan sitä aina hoitolisää aina kysyä ja hakea, eipä harmita sitten jos jälkeenpäin saisi tietää että olisikin saanut.
Kapalointi: tuli jonkin verran käytettyä, mutta ihan pyyhkeeseen tai ohueen lakanaan. Poika kyllä hyvin rauhottu kapalossa ja nukkui paremmin. Laitoksella opastettiin kuinka kapalo tehdään ja taidan pyytää kertauksen...
Kovasti toivon pikaista paranemista kaikille sairastaville!!! Mies äsken makoili sohvalla ja tuumasi, että on vähän pää kippee... ja ehkä vähän oksettaakin =/. Kumpa vaan tuo poika säästyis noilta taueilta!
Mahakivuista oli kokemusta joillakin ?. Viime yönä yritin pungertaa sängystä ylös laittaan Eetulle tuttia, niin ihan hirveä kipu iski vasemmalle puolelle mahaan. Siinä sitten itkettiin molemmat, poika tuttia ja minä kipua. Äkkiä meni kyllä ohi, onneksi, joten taisi olla just joku kiinnikekramppi tms. Ei oo kyllä ennen ollu ja toivottavasti oli viiminen kerta!
Meilläkin muuten käytetään tuota namiskuukkelia Keski-Pohjanmaalla =). Ja monta muutaki tuttua sanaa löytyi Oulun murteesta. Ja sain toisesta osiosta 100% ;)
Elina ja masukki 31+3?
Älä sinä pelottele vielä tollasilla jutuilla! Onpa sulla viikkoja kyllä paljon enemmän ku mulla, mutta ei nyt kuitenkaan vielä oo aika... Jalat ristiin vaan!
[color=green] yksi hyvä syy miksei tää toiminut?
[color=lime] ja tää??
[color=blue] tää toimi ainakin aikasemmin tänään...