Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni mies kuoli kuukausi sitten,

Vierailija
27.11.2006 |

Voinko lähettää ystävälleni joulukortin, johon on jo valmiiksi painettu " Hyvää Joulua ja ONNELLISTA Uutta Vuotta" ?

Tuntuu jotenkin oudolta...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen uusi vuosi pois, muuten rauhallista joulua tms. Hyvän joulun toivotus.

Surunvalitteluja ei enää tuohon korttiin kannata laittaa, niinkun itsekin ajattelit.

Vierailija
2/23 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen myös että vähän rauhallisempi kortti, niitä nyt on ihania kortteja vaikka mitä, söpöjä nallukoita jne, siihen etsit netistä vaikka jonkun kivan joulurunon, mullakin niitä on kännykkä pullollaan kun joulun aikaan tekstareina kaverit lähetti, mä talletin ne.. Niin joku vähän tilanteeseen sopiva. Uskon että surun keskellä ystäväsi kaipaa myös katsetta tulevaisuuteen, valoa tunnelissa niinsanotusti. <3

-Minttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tässä tapauksessa ystäväsi on kyllä sen tarpeessa, joten tietysti lähetät hänelle kortin, jos ole aina muulloinkin lähettänyt. Sitä miten hän tänä vuonna joulukortteihin suhtautuu ei voi tietää, mutta aika hirveetä olisi ajatus että he ovat aina ennen saaneet 50 korttia ja nyt hän on yksin eikä saisi yhtään korttia...

" Jos laittaa lainkaan..."

Vierailija
4/23 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei haittaa vaikka siinä lukee perinteinen joulutoivotus, mutta kirjoita sen perään että lämpöisin ajatuksin muistaen tms....voisit ehkä viedä kortin ja pienen joulumuistamisen samalla.....Vie esim joku joulukynttilä, joka on samalla miehen muistoa kunnioittava että jouluinen.....Ystävälläsi varmasti kynttilät tuo lohtua.

Älä missään tapauksessa jätä korttia lähettämättä...

Jotkut vähän rauhallisemmat kuvat kortissa ok.......

Kirjoitan omasta kokemuksestani...

Vierailija
5/23 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluiset terveiset tai Joulutervehdys.

Vierailija
6/23 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit soittaa ystävällesi! älä jätä häntä yksin.

Katso netistä hakusanalla jyvässeudun nuoret lesket. siellä tietoa ja tukea. ja vertaistukiryhmiä eri puolilla suomea. voisit vinkata niistä.

Vierailija
7/23 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin jonkun käsintehdyn kauniin kortin, jossa ei ole mitään uskonnollisia symboleita ja kirjoittaisin siihen että " Lämpöisin ajatuksin sinua ja lapsia jouluna muistaen ja teitä surussanne tukien, toivottavasti vuosi 2007 olisi hiukan valoisampi ja parempi vuosi teidän perheellenne toivoo..." kenties?

Vierailija
8/23 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ja ihmiselle sopivan joululaulun sanat tai osan.

Löytyisiköhän tuohon tilanteeseen jokin kaunis ja toivoa ja lämpöä hehkuva sanoma?

Voin palata myöhemmin voin etsiä, mutta myös joulukirje ja puhelu ovat hyviä ideoita (vaikka kortin lisäksi)!

Vierailija
9/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta tyhjä kortti, ei se varmaan sun talouttasi kaada. Kirjoita siihen jotain muuta, vaikka toivota hänelle voimia ja jaksamista.

Vierailija
10/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan pitää ystävääsi aktiivisesti yhteyttä muutenkin kuin korttien muodossa?

Vierailija
11/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jos olisit hän. Miltä sinusta tuntuisi ja toimi sen mukaan. Tunnet varmaan ystäväsi aika hyvin, joten yritä asettua hänen asemaansa, vaikka tuskin se mahdollista, mutta kuitenkin...

Vierailija
12/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän pidempi persoonallinen teksti.

Vierailija
13/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita ystävälle kortti, jossa kerrot, että hän on mielessäsi, ja toivota voimia ja jaksamista. Jos mahdollista, vie kortti itse perille.

Vierailija
14/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiä harmittaa suunnattomasti, että vieläkin monet sukulaiset laittavat hänelle suunnilleen mustia joulukortteja, joissa palaa yksi kynttilä. Äiti sanoo, että sen surun ja kaipauksen kyllä muistaa muutenkin, ilman, että sitä tarvitsisi joulukorteissakin vielä toitottaa. Äitini laittaa tällaiset " surunvalittelujoulukortit" roskiin sitä myötä kun niitä tulee ja pitää esillä vain iloisia, koska hänen mielestään nämä kynttiläkorttien lähettäjät ovat vähän liian läpinäkyviä ja ajattelemattomia ihmisiä.

Kyllä minä laittaisin ihan tavallisen joulukortin!

Vierailija
15/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en vaan keksi mitään sopivaa. Mutta ei tän takia nyt voi korttia jättää lähettämättäkään. Ystäväni asuu nykyään eri kaupungissa kuin minä, joten yhteydenpito on jäänyt aika vähäiseksi. Suruvalittelut laitoin heti kun surullisen uutisen kuulin ja sitten vielä adressin hautajaisiin. Eikö siinä nyt ole jo otettu osaa suruun? Ei kai nyt vielä joulukortissakin? Kylläpä tämä on vaikeaa...

ap

Vierailija
16/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää uusia surunvalitteluja, mitä vikaa on siinä että toivotat onnellista uutta vuotta. Tuollaisen jälkeen jos joskus sitä onkin aihetta toiselle toivoa!

Vierailija
17/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi neutraali.

Vierailija
18/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimiä Ajatuksia Jouluna tms.?

Vierailija
19/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
20/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään liioittelua laittaa vähän rauhallisempaa joulukorttia. Jos laittaa lainkaan...

Joku " Lämpimin ajatuksin jouluna" tms. olisi ehkä paras.

Joku kirjoitti, että äitinsä laittaa " surunvalittelujoulukortit" heti roskiin. Mutta on ihan eri asia, jos läheisen kuolemast on jo vuosia...

Itse kuvittelisin silti, että jos mieheni kuolemasta olisi jouluna vasta pari kuukautta en varmaankaan kovin ilolla ottaisi vastaan tonttukortteja ja " hauskan joulun" toivotuksia... Toisaalta olisin varmaan vielä niin shokissa, etten paljon muistaisi mistään mitään...

Ehkä eniten lämmittäisi juuri tuollainen " Lämmöllä ajatellen" tms. kortti, koska silloin ajattelisin, että sen lähettäjä on tajunnut, ettei mulle voi tulla mitään hyvää tai hauskaa joulua, kun mun maailmani on täysin romahtanut!