Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön ja omakustannekirjat?

Vierailija
03.04.2023 |

Olen harkinnut kirjoittavani romanttista hömppää englanniksi ja julkaisevani sen Amazonissa. Jotkut ovat tienanneet tällä ihan mukavia summia. Suurin osa tietysti ei, mutta yrittänyttä ei laiteta.

Mutta olen siis työtön. Laskettaisiinko tämä kenties yritystoiminnaksi, vaikka ei vielä olisi Y-tunnustakaan? Kovin todennäköistähän ei ole, että tuolla kirjoittamisella tienaisi muuta kuin kilunkeja, jos sitäkään. Pitäisi olla tuuria ja sellainen kirja, josta lukijat innostuvat, mitä on tietysti paha itse arvioida ennen kuin kokeilee.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkkä harrastaminen saatetaan nähdä että ei kykene ottamaan kokopäivätyötä vastaan. Jopa ennen työttömyyttä julkaistu levy saattaa aiheuttaa saman.

Tämä tuo mielestäni ongelmaa siihen, että esim. jos olen vaikka kitaransoitonopettaja ja jään työttömäksi, en saisi ylläpitää ammattitaitoani eli soittaa kitaraa sillä se estää kokopäivätyön vastaanottamisen.

Siksi itse kannattaisin perustuloa. Työttömällä olisi mahdollisuus kokeilla jotain omin päin esim. pienimuotoisesti yrittäjänä tai vaikkapa opiskella ilman että rangaistaan.

Tuohan on ihan kaistapäistä kyllä. Mistä ne virkailijat edes tietävät niin tarkasti kenenkään harrastuksista?

Ihan jos vaikka on netissä tai lehdessä juttua nimen kanssa. Vuosia sitten eräs painonnostaja menestyi kisoissa ja hän sanoi lehtihaastattelussa, että työttömänä on hyvin aikaa harjoitella. Naps, työttömyystuki katkesi. Yksi nainen kaateli kahvia tuttavansa kirpparin avajaisissa. Hänet mainittii lehtihaastattelussa, sama juttu. Myös muita urheilijoita on joutunut vaikeuksiin työkkärin kanssa, kun he edustivat Suomea ulkomailla, niin kilpailujen ajan työttömyyskorvaus katkaistiin. Sitä en muista, menikö heiltä tuet kokonaan, koska harjoittelu katsottiin kokopäiväiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi