onko lääkäriä paikalla? Voiko olla munuais/virtsatiekivet aiheuttaa paineluarkuutta alavatsassa/nivusessa?
Hei, onko täällä ketään lääkäriä tai sellaista paikalla joka tietää munuais/virtsakivistä? Mulla joskus on tullut verta pissatessa muutama tippa ja jatkuva alavatsa/nivuskipu jomottavaa/vihlovaa. Tutkittiin, ei vt-tulehdus. Runsas vedenjuonti helpottaa kipua mutta lenkkeily pahentaa...
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Tuo veri virtsassa viittaisi minusta kyllä virtsarakkoperäiseen syyhyn...Onko kystoskopiaa tehty? Jos ei niin kannattaa vaikka yksityisellä teettää sellainen
Kyllä pitäisi julkiseltakin sinne saada lähete, jos on näkyvää verta ollut virtsassa. Vaatisin lähetteen urologille.
Vierailija kirjoitti:
Tuo veri virtsassa viittaisi minusta kyllä virtsarakkoperäiseen syyhyn...Onko kystoskopiaa tehty? Jos ei niin kannattaa vaikka yksityisellä teettää sellainen
Ei ole tehty. Lähete urogian puolelle on mutta vielä ei ole sieltä kuulunut mitään...
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei voi.
Munuais / virtsakivet aiheuttavat erittäin kovaa kipua.
Niin voimakasta kipua, jotta on pakko lähteä lääkäriin.
Ne voivat estää myös virtsaamisen kokonaan, koska ne sulkevat virtsatiehyet.
Tämä.
Mulla oli vuosia sitten munuaiskivikohtaus ja se kipu on aivan mieletöntä. Lähdin lääkäriin ja n. kolmen tunnin jonotuksen jälkeen pääsin lekurin puheille. Se kysyi sitten, missä kipu tuntuu ja kun kerroin, hän sitten sanoi, että nuo kivut on kovimpia, mitä ihmisellä voi olla ja niistä ei tarvitse kärsiä.
Kysyi sitten olenko tullut omalla autolla lekuriin. Sanoin joo olen, mutta vaimo ajoi. Se sitten sanoi, että lopetaan sitten tuo kipu ja lykkäsi morfiinia. Kipu loppui siihen ja kotona se kivi kilahti vessanpönttöön, kun kävin kusella.
Että lekuriin heti, kun kivut alkaa kiivetä, ne nousee nopeasti todella koviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei voi.
Tämä.
Mulla oli vuosia sitten munuaiskivikohtaus ja se kipu on aivan mieletöntä. Lähdin lääkäriin ja n. kolmen tunnin jonotuksen jälkeen pääsin lekurin puheille. Se kysyi sitten, missä kipu tuntuu ja kun kerroin, hän sitten sanoi, että nuo kivut on kovimpia, mitä ihmisellä voi olla ja niistä ei tarvitse kärsiä.
Kysyi sitten olenko tullut omalla autolla lekuriin. Sanoin joo olen, mutta vaimo ajoi. Se sitten sanoi, että lopetaan sitten tuo kipu ja lykkäsi morfiinia. Kipu loppui siihen ja kotona se kivi kilahti vessanpönttöön, kun kävin kusella.
Että lekuriin heti, kun kivut alkaa kiivetä, ne nousee nopeasti todella koviksi.
Minä en varmaan ole sitten ihminen, kun kiven aiheuttama kipu ei ollut mitenkään ihmeellistä, tai sitten miehet kestävät todella huonosti kipua.. Synnyttäminen sattui noin miljardi kertaa enemmän.
Gynegologille heti maanantaina, voi olla kysta tai kasvain. Lääkäri ultraa ym. Minulla parani lääkekuurilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ihmeessä lääkäriin, älä odota täällä vastauksia. Pahimmassa tapauksessa jotain vakavaa, heti huomenna lääkärille.
Vatsa on kuvattu ultralla ja lääkäri julistanut minut terveeksi, ei mitään löytynyt, ei verikokeista, ei virtsakokeista eikä ultrasta. Lääkäri käski vain jäädä seurailemaan tilannetta
ap
Hypkondriaa se sitten on.
Jaa meinaat että kuvittelen vaan kivut? Ja sen verivirtsaisuuden? Voi kun olisikin sitä, mieluummin olisin luulotautinen kuin se, että jotain on vialla, mutta tutkimuksissa ei selviä, että mikä...
ap
Jos on jatkunut jo pitkään , todella uudet tutkimukset . Nyt voi jo näkyä syöpä. Menisin ehdottomast yksityiselle gynekologille.
Vierailija kirjoitti:
Gynegologille heti maanantaina, voi olla kysta tai kasvain. Lääkäri ultraa ym. Minulla parani lääkekuurilla.
Koko vatsa on ultrattu (myös kohtu ja munasarjat) ja mitään ei löytynyt
ap
Virtsatiekivet aiheuttavat hyvin voimakkaan oirekuvan, ei sovi niihin mitä kuvasit. Terv , lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei voi.
Tämä.
Minä en varmaan ole sitten ihminen, kun kiven aiheuttama kipu ei ollut mitenkään ihmeellistä, tai sitten miehet kestävät todella huonosti kipua.. Synnyttäminen sattui noin miljardi kertaa enemmän.
Vaikea sanoa kumpi on pahempi, kun en ole synnyttänyt, sattuneesta syystä. Mutta sen opin, että ei kannata odotella, että se kipu lakkaisi itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei voi.
Tämä.
Vaikea sanoa kumpi on pahempi, kun en ole synnyttänyt, sattuneesta syystä. Mutta sen opin, että ei kannata odotella, että se kipu lakkaisi itsestään.
Ehkä olet vaan heikko. Munuaiskivi ei ole mitään verrattuna synnytyksen aiheuttamaan kipuun.
Hoitamattomilla virtsakivillä voi olla vakavat seuraukset: ”Kovin kipu, mitä sairaus voi aiheuttaa”
Virtsatiekivet ovat yleinen vaiva varsinkin työikäisillä.
https://www.is.fi/terveys/art-2000005221559.html
"– Jos kivet eivät estä virtsan kulkua, voivat ne olla täysin oireettomia koosta riippumatta. Lähes kaikissa tapauksissa alle viiden millimetrin kokoiset kivet tulevat itsestään ulos. Joillakin vain kahden millimetrin kokoinen kivi voi kuitenkin aiheuttaa lyhytaikaisen tukostilan kovine oireineen, Mikkola kertoo"
Hoitamattomana vakavat vaikutukset
Myös oireettomat kivet pitää arvioida ja tarvittaessa hoitaa, sillä kipujen lisäksi kivet saattavat vaurioittaa pysyvästi munuaisia.
– Jos virtsankulku estyy, munuainen alkaa hiljalleen tuhoutua. Joissain tapauksissa virtsakivi on päässyt oireettomana kasvamaan niin, että munuaisesta on jäljellä vain ohut kuori. Tämän vuoksi kaikki virtsatiekivet tulisi urologin arvioida ja tarvittaessa hoitaa.
Virtsatiekivet, pienet sellaiset, voi tosiaan olla myös oireettomia ja aiheuttaa vain väliaikaisia kipuja jos tulevat virtsan mukana pois eivätkä aiheuta tukoksia. Ehkä magneettikuvalla voisi nähdä myös ne pienet jotka ei aina ultrassa näy?
Vierailija kirjoitti:
Virtsatiekivet, pienet sellaiset, voi tosiaan olla myös oireettomia ja aiheuttaa vain väliaikaisia kipuja jos tulevat virtsan mukana pois eivätkä aiheuta tukoksia. Ehkä magneettikuvalla voisi nähdä myös ne pienet jotka ei aina ultrassa näy?
Julkisella magneettiin vaikea päästä, jos vain rahaa on ja oireet jatkuvat/pahenevat niin itse harkitsisin kyllä tuossa tilanteessa vakavasti yksityiselle menoa. Jotain siellä on vialla, kun kerta verta ollut virtsan joukossa ja kivut jatkuvat
Virtsarakon syöpäkin saattaisi olla kyseessä joten kystoskopia/magneetti olisi järkevä investointi
Mulla virtsatiekivikipu oli munuaisen kohdalla, ei siis alavatsassa. Ja kipu oli tosiaan niin kovaa, etten liikahtamaankaan pystynyt. Pissasin pelkkää verta ja morfiinikin auttoi vain hetkeksi. Onneksi kivi tuli lopulta itsestään pois, mitä urologi piti vähän ihmeenä, koska näytti siltä, että se oli hyvin tiukasti kiinni virtsajohtimessa.
Hypkondriaa se sitten on.