Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden puoliso ei halua keskustella siitä ketä äänesti?

Vierailija
02.04.2023 |

Huokaus. Minulla ei ole oikein ketään kenen kanssa näistä jutuista puhua. Enkä oikein ymmärrä, miksi oma mies ei halua puhua siitä ketä tai mitä puoluetta äänesti.

Seurailen sitten keskustelupalstoja ja hymähtelen jos näen kommentin johon olisi mukavaa vastailla enemmänkin.

Tuntuu vain jotenkin niin hölmöltä tämä. Ollaan naimisissa mutta ei voida jutella vaaleista yhtään "syvällisemmin".

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei todellakaan pysty puhumaan politiikkaa, juuri kävin yksin äänestämässä kun vaimon kanssa se olisi niin raskasta. Ei me puhuta oikein mistään kun ollaan lähes kaikesta päinvastaista mieltä. Mikä ei toki olisi ongelma mutta kunnioitus ja rakkaus on kuollut aikoja sitten tästä pois

Miksi ihmeessä menit sen kanssa yksiin alunperinkään? Eikö miehet yhtään välitä minkälaisen ihmisen kanssa perustaa talouden? Riittääkö se että aluksi antaa reikää? Oma vikanne.

Vierailija
22/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalisalaisuus on ja pysyy.

Ja hyvä niin.

Ja koska monesta asiasta keskustellaan eikä koko suhde ole ollut koskaan pelkkää alapäiden yhteen takomista, niin alusta asti on keskusteltu sellaisista asioista, että tietää olevansa samojen arvojen ym. kannattajan kanssa eikä tarvetta tehdä tiliä siitä, kenelle äänensä antoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä äänestetään ihan eri puolueita, joten ei mitään keskusteltavaa sen tiimoilta.

Silloinhan keskusteltavaa vasta onkin. :)

Vierailija
24/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies sanoi äänestäneensä minua vaikka ei kannata puoluetta jossa olen ikäni ollut. Mies on itsekin ollut aikoinaan ehdokkaana, ei ole enää vuosiin jaksanut.

Eräänä kertana meidän perheestä oli kaikki täysi-ikäiset ehdokkaana, jokainen tietysti äänesti itseään.

Vierailija
25/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai tuomitse hänen mielipiteitään? Silloin ei tietenkään kannata puhua politiikasta, jos siitä tulee vain riita.

Vierailija
26/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt kiinnostaisi niin paljon tietää tarkalleen ketä äänesti, mutta olisi hyvä saada keskustella poliittisista asioista ja tuoda omia näkemyksiään esille. Omat näkemykseni ainakin kehittyvät keskusteltaessa. Ja olisihan se kiva että olisi suurin piirtein sama arvopohja. Itse myös tykkään väittelystä.

Vierailija
27/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halunnut mennä äänestämään niin nyt mun mies istuu sohvalla ja mököttää kun ei hänkään sitten voinut mennä äänestämään. Monta kertaa sanoin, että mene nyt kun mieles tekee, ei se mua siellä tarvii..

Vierailija
28/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä äänestetään ihan eri puolueita, joten ei mitään keskusteltavaa sen tiimoilta.

Niin mekin ollaan aina äänestetty, mutta puhutaan erityisen paljon politiikasta, ja suurimmasta osasta asioita ollaan samaa mieltä. Yleensä jos minä olen ehdolla ja hän itse ei, niin hän sanoo äänestävänsä minua. Minä saan niin vähän ääniä, että näen tuloksista jos hän ei äänestä minua kun tulokset näkee alueittain. Tosin nyt on moni sanonut äänestäneensä minua, saa nähdä miltä tulokset näyttää.

Vierailija
29/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä keskustellaan todella paljon politiikasta. Siitä huolimatta meillä on perheen sisäinen vaalisalaisuus. Olemme olleet yhdessä 35 vuotta ja kertaakaan emme ole keskustelleet siitä ketä minä tai mieheni äänesti.

Meillä myös näin. Eihän tuo estä politiikasta keskustelemista vaikka toisen äänestysvalinta onkin salaisuus. Voidaan ihan hyvin vaikka pohtia eri puolueiden näkemyksiä vaikka toisen puoluekanta onkin salaisuus. Yhdessä ollaan oltu 30v ja keskustellaan kyllä ihan kaikesta.

Vierailija
30/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei todellakaan pysty puhumaan politiikkaa, juuri kävin yksin äänestämässä kun vaimon kanssa se olisi niin raskasta. Ei me puhuta oikein mistään kun ollaan lähes kaikesta päinvastaista mieltä. Mikä ei toki olisi ongelma mutta kunnioitus ja rakkaus on kuollut aikoja sitten tästä pois

Miksi ihmeessä menit sen kanssa yksiin alunperinkään? Eikö miehet yhtään välitä minkälaisen ihmisen kanssa perustaa talouden? Riittääkö se että aluksi antaa reikää? Oma vikanne.

Niin, ymmärrät varmaan itsekin, että ihmiset muuttuu jne. Ehkäpä he kumpikaan eivät ole enää samoja kuin joskus vuosia sitten, kun olivat ensihuumassa.

Suurimmalla osalla suhteista kun tuppaa olemaan semmonen kohtalo, että ne päättyvät eroon. Jo tilastojenkin valossa

Vierailija
31/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halunnut mennä äänestämään niin nyt mun mies istuu sohvalla ja mököttää kun ei hänkään sitten voinut mennä äänestämään. Monta kertaa sanoin, että mene nyt kun mieles tekee, ei se mua siellä tarvii..

vielä ehtii!

Vierailija
32/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te voitte olla ihmisen kanssa jonka poliittisia arvoja ette tiedä? Kyllä itse ainakin haluaisin tietää jos mieheni äänestäisi jotain naistenhakkaaja rasistia vaikkapa.

Ehkä meidän vaalipiirissä ei ole naistenhakkaajia. 

Vierailija
33/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti aina kärtti ketä isä äänesti. Isä sitten vastasi aina samaa mitä äiti. Eli siis valehteli ihan surutta. Ja ymmärrän isää. Äiti olisi repinyt pelipöksyt jos olisi saanut tietää ketä isä oikeasti äänesti. Ovat eronneet jo vuosia sitten.

Itselläni ei ole mitään tietoa mitä mieheni äänesti. Eikä haittaa. En oikein jaksa puhua politiikkaa miehen kanssa, koska hän ei oikein muodosta asiassa omia ajatuksia. Möyhöää vain jotain twitteristä kuultua. Ennemmin pohdiskelemme sitten muita asioita.

Vierailija
34/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jokaisen henkilökohtainen asia. Mies tulee hartaan lestadiolaisesta suvusta ja olisi tullut turhaa kyräilyä jos en olisin sanonut äänestäneeni Keskustaa, vaikken sitä äänestänyt.

Vierailija
35/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin eri asia puhua politiikasta kuin kertoa ketä äänesti. Tottakai sitä keskustelua voi käydä ympäri vuoden muutoinkin kuin vaalien edellä, mut ei silti vaalisalaisuutta tarvitse rikkoa!! Omat vanhemmat puhuu kyllä kaikista poliittisista asioista, mutta vaalisalaisuuden pitävät tiukasti itsellään. Ja niin pidän minäkin. Kyllä se puolison arvonaailma muutenkin selviää kuin kertomalla ketä äänesti.

Vierailija
36/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valehtelen asiasta, niin ei tarvitse lässyttää tyhjästä.

Vierailija
37/37 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kertonut ketä olen äänestänyt. En edes tiedä mitä puoluetta vanhempani kannattavat. Puoliso on kyllä arvannut puoluekantani ja eri puolueista kyllä olemme puhuneet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi