Muita, joiden puoliso ei halua keskustella siitä ketä äänesti?
Huokaus. Minulla ei ole oikein ketään kenen kanssa näistä jutuista puhua. Enkä oikein ymmärrä, miksi oma mies ei halua puhua siitä ketä tai mitä puoluetta äänesti.
Seurailen sitten keskustelupalstoja ja hymähtelen jos näen kommentin johon olisi mukavaa vastailla enemmänkin.
Tuntuu vain jotenkin niin hölmöltä tämä. Ollaan naimisissa mutta ei voida jutella vaaleista yhtään "syvällisemmin".
Kommentit (37)
Meillä ei kerrota. Eikä kysellä. Vaalisalaisuus pätee myös perheen sisällä.
Miten sä jaksat olla tuollaisen miehen kanssa? Veikkaan, että äänestyksestä ja politiikasta keskustelu ei ole ainoa vaikea tai vähän syvällisempi aihe, josta hän kieltäytyy puhumasta.
Meillä ei todellakaan pysty puhumaan politiikkaa, juuri kävin yksin äänestämässä kun vaimon kanssa se olisi niin raskasta. Ei me puhuta oikein mistään kun ollaan lähes kaikesta päinvastaista mieltä. Mikä ei toki olisi ongelma mutta kunnioitus ja rakkaus on kuollut aikoja sitten tästä pois
Koska vetäisit herneen nenään ja tulisi vuosisadan tappelu
Meillä keskustellaan todella paljon politiikasta. Siitä huolimatta meillä on perheen sisäinen vaalisalaisuus. Olemme olleet yhdessä 35 vuotta ja kertaakaan emme ole keskustelleet siitä ketä minä tai mieheni äänesti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei kerrota. Eikä kysellä. Vaalisalaisuus pätee myös perheen sisällä.
Mistä muista asioista ette puhu? Mun mielestä omituista tuollainen salamyhkäisyys oman puolison kanssa.
Miksi se on niin tärkeää, että ketä puoliso äänesti. Eihän se kuulu kenellekään muulle.
Miten te voitte olla ihmisen kanssa jonka poliittisia arvoja ette tiedä? Kyllä itse ainakin haluaisin tietää jos mieheni äänestäisi jotain naistenhakkaaja rasistia vaikkapa.
äänesti halla-ahoa, siksi ei kerro
Me ainakin miehen kanssa keskustellaan vaaleista avoimesti, mutta hänellä ei ole äänioikeutta koska suomen kansalaisuus puuttuu. Mielestäni vaalisalaisuus koskee vain ns julkista elämää, ei niinkään perheen sisäistä. mutta ehkä tosiaan sellaisissa tapauksissa joissa puoliso yrittää manipuloida toista äänestään oman kantansa mukaisesti, on ihan hyvä pitää vaalisalaisuus. Varmaan moni vaimo sais haukut jos kertoisi äänestävänsä "väärää" puoluetta.
Puhutteko te mistään? Miten tiedätte millaisten arvojen pohjalle kasvatatte mahdolliset lapsenne?
Me puhutaan ihan kaikesta ja musta olisi outoa jos yhtäkkiä puoliso kieltäytyisi keskustelemasta jostain. Korkeintaan voin ymmärtää puhumattomuuden jos ei äänestäisi ja ei olisi kiinnostunut politiikasta ollenkaan.
Mua huvitti, kun yksi mies kertoi uutisissa, että vaimo päätti ketä he äänestävät.
Vierailija kirjoitti:
.
Minun mies panttasi viimeiseen asti ketä äänestää ja nyt sitten kertoi äänestäneensä Demareita. Kysyin että miksi hvetissä niitä eikä Kokoomusta joka on meidän perheessä vakiopuolue, äänestetty heitä jo 12v. Sanoi sitten että Sanna Marinin takia. Aion katsoa valvojaiset yksin ja äijä saa pysyä omissa oloissaan.
No mun eksä ainakin v*ttuili asiasta vuosia jos sanoin äänestäneeni jotakuta, joka ei hänen suosikkinsa ollut. Sen jälkeen en hänelle mitään enää kertonut.
Meidän lapsuudenperheessä vanhemmat eivät tienneet ketä toinen äänesti. Jatkan samalla linjalla, en kerro sisaruksille tai muille perheenjäsenille ketä äänestän, enkä kertoisi puolisolle jos sellainen olisi.
Vaalisalaisuus on ihan normaali asia.
Täällä äänestetään ihan eri puolueita, joten ei mitään keskusteltavaa sen tiimoilta.
Me olemme jutelleet vaaleista ja ehdokkaista syvällisesti paljon mutta vaalisalaisuus pätee meidän välillämme.
Ei kellään?