Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajalle joululahja yhdessä kaikkien vanhempien kanssa? Mitä ja miten onnistuu?

Vierailija
27.11.2006 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että ilman muuta esim. lahjakortti kirjakauppaan/kalastustarvike-/urheiluliikkeeseen on mainio lahja. Ainahan oppilaat voi laittaa utsimaan open toiveita. Jos jokainen ostaa sillä muutamalla eurolla kynttilän tms. ja niitä sattuu tulemaan 25 kpl, niin muutaman vuoden päästä ollaan jo säilytystilaongelman partaalla. Ja jos perheessä on pikkulapsia, kynttilöitäkään ei tule välttämättä poltettua kovasti.

Luulis että teilläkin joskus lapset kasvaa, niin voitte niitä kynttilöitä poltella. Molemmista päistä.

Vierailija
2/21 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin keväällä jo vapun aikaan kyselemässä, mutta koska useampia halusi jäädä pois, en sitten muutamalta kerännyt.

Olisin ostanut lahjakortin hierontaan/kasvo- tai jalkohoitoon eli hemmotteluun, niin ei sitten jäisi sitä tilpehööriä nurkkiin lojumaan.

Mutsi (ope) sai eläkkeelle jäädessään ihanan kaula- ja korvakorusysteemin kaikilta oppilailta. Se oli kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin olisi kiva vaikka sopia vanhempien kesken, että ne jotka haluavat muistaa, ostavat kaikki " punaisia tulppaaneita" tai " keltaisia ruusuja" tms. jolloin kaikki saavat satsata haluamansa rahamäärän (mielestäni muutama euro on ihan tarpeeksi, jos haluaa jotenkin muistaa) ja kuitenkin tulos on kotona nätti, runsas kukkakimppu.

Kun itse olen olut opena jo pitkään, niin en kyllä yhtään kaipaa tiimarin koriste-esineitä, eriparisia mukeja, pehmoleluja, tuikkulyhtyjä ja mietelausetauluja tms. lahjatavaraa. Ajatus on tietysti niissäkin kaunis, mutta kotini sisustus näyttäisi todella kummalliselta, jos kaikki nuo " tilpehöörit" laittaisin esille. Valitettavasti ne päätyvät naapuripaikkakunnan kirpparille...

Eli kukkia, kiitos. Ja mielellään ihan eläviä... tekokukkiakin kun on kertynyt

Minusta nuo lahjakorttikeräykset on muuten ok, mutta turhan kalliita.

Vierailija
4/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat jonkun vapaaehtoisen vanhemman tilille. esim. 5e/perhe. Tämä vapaaehtoinen on sitten hakenut lahjakortin esim. Stockmannille. Ne lapset, joiden perhe on osallistunut lahjaan laittavat nimensä korttiin. Käytännössä kaikki ovat aina osallistuneet.

Opettaja on ollut tyytyväinen.

Vierailija
5/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hurjan otettu, jos vanhemmat olisivat nähneet niin paljon vaivaa, että olisivat hankkineet kimppalahjan. -> Vaatii suunnittelua (ainakin yhdeltä vanhemmalta) yhteydenottoa muihin, rahankeruun ja hyvän idean lahjasta.

On paljon helpompaa ostaa tiimarista kynttilä.

Minä kyllä olen iloinen jokaisesta lahjasta minkä saan ja ajatushan on tärkein. Missään tapauksessa en halua, että kenellekään tulee " pakkopulla" -olotilaa lahjan hankkimisesta. :)

Tuossa tulikin jo ideaa siihen miten saisi yhteyden muihin vanhempiin, mutta kovin helppoa se ei ole etenkään pikkuoppilaiden vanhemmille.

Tietysti, jos koululla on vielä vanh. iltaa tai puurojuhlaa tms. ennen joululoman alkua, niin näkeehän niitä muita vanhempia siellä...

Lahjakortti on kiva idea ja herkkukorikin kuulostaa ihanalta.

Vierailija
6/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka-tokaluokan opettaja oli semmoinen sadisti etten suostunut viemään lahjaa. Kerran jäi joulujuhla väliin, kun en suostunurt viemään suklaakonvehtirasiaa. Kerran meni kukat roskiin matkalla kevätjuhliin.

Älkää vanhemmat pakottako lapsianne viemään lahjoja, kaikki opettajat eivät missään tapauksessa ole sen arvoisia.

Vierailija
7/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli koulussa myyjäiset ja siellä osa porukasta päätti, että yhteinen lahja ostetaan. Keräämme vain pari euroa/lapsi. Osa siis maksoi yhdelle äidille jo myyjäisissä. Nyt sitten pitäis lopuilta halukkailta saada rahat niin, että opettaja ei arvaisi.

Sitten vielä siis se, että mitä ostetaan. Herkkukoria ja hierontaa ainakin ehdotettu, mutta olis kiva kuulla muitakin ideoita.

Vierailija
8/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen luokalta sähköpostiosotteita ei ole. ap

Vierailija
9/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ilman muuta esim. lahjakortti kirjakauppaan/kalastustarvike-/urheiluliikkeeseen on mainio lahja. Ainahan oppilaat voi laittaa utsimaan open toiveita. Jos jokainen ostaa sillä muutamalla eurolla kynttilän tms. ja niitä sattuu tulemaan 25 kpl, niin muutaman vuoden päästä ollaan jo säilytystilaongelman partaalla. Ja jos perheessä on pikkulapsia, kynttilöitäkään ei tule välttämättä poltettua kovasti. Jos koko luokan vanhempia ei saada mukaan, muutaman perheen jo kannattaa yhdistää rahansa. Itse omien koululaisten kanssa olen ollut tyytyväinen, kun syksyllä on maksettu luokan tilille/kerätty jollain tempauksella rahaa ja sillä mm. ostettu opelle lahja.

Vierailija
10/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajalle antanut kuulostaa aivan uskomattomalta.

Kuinka kukaan viranhaltija voi edes vastaanottaa moista?

Tää juttuhan pitäs ilmottaa lehtiin. Mä en kans jaksa ymmärtää tota lahjomista, töissähän ne opet siellä on ja siitä on todella tullut pakkopullaa. Olen itsekin ollut sellaisessa työssä, jossa aina jouluisin ja keväisin sain niitä pakkolahjoja. Onneksi siitä tavasta luovuttiin lamavuosina.

Vierailija
11/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALOO.. vanhemmat ja lahjan vastaanottanut opettaja!

Ei kyllä ole kaikki kotona kummassakaan päässä.

Vierailija
12/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi hyvä idea? Miten käytännössä onnistuu rahojen keräys, kun vanhemmat eivät paljon näe toisiaan? ap

Vierailija
13/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
14/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niihin ei osallistu, olet huono äiti. Järkevintä varmaan jokaisen ostaa oma lahja, JOS niin haluaa tehdä.

Vierailija
15/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ope ja olen saanut lahjakortin tavarataloon monena vuonna. Olen ollut erittäin iloinen lahjakortista. Joku oppilaiden vanhemmista on ilmeisesti toiminut puuhamiehenä. Huomsin ainakin joku kerta, kun joku oppilaista jakoi muille oppilaille kirjeen jamyöhemmin välitunniella antoivat oppilaalle kirjekuoren, joka mahdollisesti sisälsi rahat. Koittivat tehdä salassa, toki, ettei ope tajuaisi.

Minulla ihania oppilaita ja perheitä. Lahjakortti ilahduttanut, vaikka ajattelen, että vähempikin riittäisi.

Vierailija
16/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kerää rahat tilille ja hankkii lahjan. Meidän herkkukoriin voi tuoda rahan sijaan omia hilloa yms. Meillä on ainakin kaikkien numerot puhelinluettelossa, ja eikun tekstarilla tilinro jakoon...

Vierailija
17/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotinkin siitä tänne viime viikolla. Taulu lahjaksi. Argh.

Vierailija
18/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ostettu opettajan keräämää astiasarjaa, elokuva- ja teatterilippuja, kalevalakoru eli sellaista, mistä varmasti tiedämme opettajan pitävän.

Vierailija
19/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokemuksella tiedän että lähes mahdotonta saada kaikilta rahaa, tuntuu että jankutat ja siihen menee hirveesti energiaa. Nyt kun kuopus meni pvkotiin viime vuonna (isommat jo koulussa) päätin että me ostetaan oman lahjan tädeille ja niin tehtiin. Näin tehdään tänä joulunakin.

Vierailija
20/21 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

??????TÄH?????? 400 EUROA? Kuka idiootti tämän keksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi