Onko tämä valehtelua vai eikö? Miehen mielestä ei ole.
Olemme perhe, keski-ikäisiä ja yhdessä oltu kauan aikaa. Mies tekee muutaman kerran vuodessa omia reissuja. Omien sanojensa mukaan tarvitsee omaa aikaa ja tilaa rauhoittua kaikesta hektisestä elämästä. Näillä lyhyehköillä reissuilla 3-7 päivää kestävillä lukee, nukkuu paljon, harrastelee, tekee vähän töitäkin etänä. On aina yksin eikä missään ravintoloissa tms. juokse. Nämä reissut ovat olleet minulle ok. Mutta nyt viimeisin reissu ei ollut tai siis mielestäni mies valehteli minulle päin naamaa enkä tajua miksi?!
Soitellaan noin kerran päivässä loman aikana. Soitin päivällä miehelle ja mies oli kaupungilla. Sanoi että on huono paikka puhua, ihmisiä paljon ja hälinää. Että ei mitään ihmeempiä kuulu. Sanoi että soitellaan illalla uudestaan kun on hotellilla. Näin tehtiin. Kun puhuttiin illalla kuulin taustalta jonkun miehen äänen. Kysyin ihmeissäni että oliko siellä joku toinen huoneessa? Tähän mies totesi että joo, mun kaveri tulikin tänne. Hain sen päivällä asemalta?! Silloin kun puhuttiin puhelimessa. En tunne koko tyyppiä. Sen vain että on noin nelikymppinen ja elelee yksin. Mies on harrastuksensa kautta tutustunut siihen ja ehkä reilun vuoden nähnyt tätä kerran kaksi viikossa. Tämä mies jäi sitten samaan huoneeseen yöksi ja viettivät seuraavan päivän yhdessä. Mieheni väitti ettei tästä käynnistä oltu sovittu etukäteen sen kaverin kanssa, että tapahtui vain yllättäen. No juu. Ei ole mahdollista. Sen verran matkaa välissä paikkakunnilla.
Myönnän että loukkaannuin ja suutuin. Ja mies ei ymmärrä että miksi. Hänen mielestään ei ole tapahtunut mitään väärää. Että ei hänen edes tarvitse minulle kertoa tämmöisistä, miksi pitäisi? Mitä se minulle kuuluu ketä hän majoittaa huoneessaan? Olen ollut nyt ihan pää sekaisin. En tajua ollenkaan koko juttua. En käsitä miksi jätti tämmöisen kertomatta ja miksi niin kylmästi alkoi puhua kuinka minulle ei kuulu mitä hän tekee. Aina on puolin ja toisin puhuttu ihan normaalisti asioista. Mitä ajatuksia teidän päässänne heräsi?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on piilohomo. "Kaveri" on hänen rakastajansa.
No tämä kyllä tuli ensimmäisenä mieleen.
Kyllä miehen olisi pitänyt illalla soittaa sinulle ja kertoa, että täällä tulikin nyt yksi kaveri kylään, lähetään radalle ja se luultavasti jää myös yöksi. Todella outoa tuollainen salaaminen ja sitten kun asia tulee ilmi, niin hän vielä suuttuu päälle. Homotutka kyllä hälyttää.
Erityisesti yksi miehen sanoma asia jäi mieleeni. Väitti näin. Jos en ole kysynyt suoraan jotain asiaa johonka voisi vastata kyllä taikka ei niin silloin se ei ole valehtelemista. Elikkä minun pitäisi tajuta kysyä kaikkea mahdollista häneltä tyyliin: oletko pettänyt, kyllä vai ei jne. Jos en kysy, eikä hän ole vastannut niin silloin se ei ole valetta?! Tajusikohan kukaan mitä kirjoitin... Minusta tuo on jo ihan käsittämätön logiikka. Ettäkö kaikesta pitäisi tajuta kysyä, onko tehnyt sitä, onko tehnyt tätä. Että mitä vain pahaa ja väärää saa tehdä, ei tarvitse niistä kertoa jos ei erikseen kysytä sanatarkasti. ap