Onko tämä valehtelua vai eikö? Miehen mielestä ei ole.
Olemme perhe, keski-ikäisiä ja yhdessä oltu kauan aikaa. Mies tekee muutaman kerran vuodessa omia reissuja. Omien sanojensa mukaan tarvitsee omaa aikaa ja tilaa rauhoittua kaikesta hektisestä elämästä. Näillä lyhyehköillä reissuilla 3-7 päivää kestävillä lukee, nukkuu paljon, harrastelee, tekee vähän töitäkin etänä. On aina yksin eikä missään ravintoloissa tms. juokse. Nämä reissut ovat olleet minulle ok. Mutta nyt viimeisin reissu ei ollut tai siis mielestäni mies valehteli minulle päin naamaa enkä tajua miksi?!
Soitellaan noin kerran päivässä loman aikana. Soitin päivällä miehelle ja mies oli kaupungilla. Sanoi että on huono paikka puhua, ihmisiä paljon ja hälinää. Että ei mitään ihmeempiä kuulu. Sanoi että soitellaan illalla uudestaan kun on hotellilla. Näin tehtiin. Kun puhuttiin illalla kuulin taustalta jonkun miehen äänen. Kysyin ihmeissäni että oliko siellä joku toinen huoneessa? Tähän mies totesi että joo, mun kaveri tulikin tänne. Hain sen päivällä asemalta?! Silloin kun puhuttiin puhelimessa. En tunne koko tyyppiä. Sen vain että on noin nelikymppinen ja elelee yksin. Mies on harrastuksensa kautta tutustunut siihen ja ehkä reilun vuoden nähnyt tätä kerran kaksi viikossa. Tämä mies jäi sitten samaan huoneeseen yöksi ja viettivät seuraavan päivän yhdessä. Mieheni väitti ettei tästä käynnistä oltu sovittu etukäteen sen kaverin kanssa, että tapahtui vain yllättäen. No juu. Ei ole mahdollista. Sen verran matkaa välissä paikkakunnilla.
Myönnän että loukkaannuin ja suutuin. Ja mies ei ymmärrä että miksi. Hänen mielestään ei ole tapahtunut mitään väärää. Että ei hänen edes tarvitse minulle kertoa tämmöisistä, miksi pitäisi? Mitä se minulle kuuluu ketä hän majoittaa huoneessaan? Olen ollut nyt ihan pää sekaisin. En tajua ollenkaan koko juttua. En käsitä miksi jätti tämmöisen kertomatta ja miksi niin kylmästi alkoi puhua kuinka minulle ei kuulu mitä hän tekee. Aina on puolin ja toisin puhuttu ihan normaalisti asioista. Mitä ajatuksia teidän päässänne heräsi?
Kommentit (43)
No ei ole valehtelua, eikä miehen tarvii kertoa.
Mutta muistaisin kyllä vastaisuudessa, että miehen sanomisiin voi suhtautua vähän varauksella. Eli hyvä tietää, että hän ei siis kaikkea kerro.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää niin paljon soitella jos on lomalla ? Anna hänelle omaa aikaa . Vaihtakaa sitten kuulumisia kun palaa kotiin . Hyvähän se on jos näkee kavereitaan .
Ollaan totuttu siihen että kumpikin soittelee toisilleen joka päivä, ei siinä ole mitään väärää. Eikä siinäkään että tapaa kavereitaan. Vaan tämä "salailu" ja ilkeä puhetapa teki asiasta ei niin kivan. ap
Kyllä se on valehtelua jos sanoo puhelun lopettamisen syyksi sen että huono paikka puhua. Kun oikeasti on vastassa kaveriaan eikä sitä mainitse.
Oiskohan ap hiukan läheisriippuvainen?
Jos sinulla on aiemmin ollut taipumusta ylianalysointiin, niin miehesi varmasti jo tiedostaa tämän eikä halua aiheuttaa ylimääräistä draamaa kertomalla asioista, jotka hänen mielestään eivät kuulu sinulle.
Kannattaa ehkä käydä jonkinlainen keskustelu miehen palattua siitä, minkä tasoista informaatiota haluatte toisillenne jakaa. Todennäköistä on että hän on suhteenne aikana "pimittänyt" paljonkin asioita, jotka sinun mielestäsi olisit ansainnut tietää ja hänen mielestään niistä olisi ollut turha kertoa.
Ihmiset ovat tältä osin tosi erilaisia ja joskus se tulee ilmi vasta pitkän ajan kuluessa (esim. tyypit joilta yllättäen löytyykin toinen perhe jostain toisesta kaupungista).
Keskustelkaa, ei syyttäen vaan perustellen toisillenne että miksi tuntuu miltäkin. Muuten ne jää kaihertamaan jonnekin, etkä voi koskaan olla täysin varma.
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan ap hiukan läheisriippuvainen?
Olemme sitä sitten kumpikin mieheni kanssa. Jos minä olen jossain muualla kuin kotona niin mies soittelee ja kyselee missä olen ja mitä teen ja kenen kanssa. Itse en ihan niin pitkälle mene. ap
Sen verran kyylä akka et en ihmettele yhtään noita reissuja
Totta kai on valehtelua. Miehesi tietää sen varmasti, gaslighting menossa ihan kympillä.
Onko mahdollista, että miehesi on homo? Siltä tuo minusta kuulostaa. Sinä olet kulissi.
Aika ahdistavaa kysellä ja vastailla mitä toinen tekee, missä on ja kenen kanssa ikäänkuin raportointimielessä.
En kannata valehtelua tai pimittämistä, mutta en itse halua tunnetta, että tenttaan tai toinen tenttaa minua.
Ainakin jos tapahtuu monesti päivässä.
Usein illalla soittelemme ja juttelemme kuulumiset. Emme varmaan muista ihan minuutilleen kaikkia tapahtumia ja tapaamiamme ihmisiä mainita.
Jos on toisella jotain sovittuja asioita niin annamme olla toistemme rauhassa sen päivän.
Jos mies ei nyt halunnut sanoa kavereistaan siinä voi olla juuri syynä se, että asiasta tulee jankutusta. Jos tosiaan olikin yllättävä juttu. Yritti päästä helpommalla ja ärsyyntyi kun asia tulikin esille. Tiesi, että hermostuit.
Riippuu niin paljon tavoistanne ja tyylistänne kommunikoida, emme tiedä täällä sitä.
Emme myös tiedä miksi kaveri tuli hotelliin. Jos oli kieltänyt sanomasta, oli joku kriisi tms. Ei halunnut muiden tietävän. Edes vaimolle. Miehesi kunnioitti kaverille annettua lupausta.
Asioilla on monta puolta.
Sanoisin että miehesi kannattaa jättää se sika jonka kanssa elää.
Onkos miehillä oikeus vaatia naisilta kuulustelunomaisessa tilanteessa raporttia naisen ystäväpiiristä joka on paikalla naisen irtioton aikana?
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että se on sun miehesi salainen rakastaja eikä todellakaan pelkkä kaveri.
Oletkin miehiä vihaava lesbo
Jostain syystä aloituksesta tuli mieleen elokuva Brokeback Mountain.
Eikä siinä ole mitään pahaa, vaikka olisikin totta.
Ei tosiaan tarvii kertoa jos mies hakee kaverinsa jostain ja viettää aikaa sen kanssa. Aloittaja on nyt todella typerä ja yrittää saada riitaa aikaiseksi mitättömästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on valehtelua jos sanoo puhelun lopettamisen syyksi sen että huono paikka puhua. Kun oikeasti on vastassa kaveriaan eikä sitä mainitse.
Asema on aika huono paikka puhua ainakin minun mielestäni, oli sitten lähdössä itse tai noutamassa jotakuta.
Hmm.. Ootko nähnyt elokuvan Brokeback Mountain?
Muutaman kerran vuodessa omia reissuja hotelliin useamman päivän? Tulee mieleen joku Brokeback Mountain.
Mieheni oli viime viikolla 4 vrk Virossa, en soitellut kertaakaan perään, mutta tiedän, että samassa huoneessa majoittui komea 29v mies, yhteinen poikamme. Pitääkö minun nyt olla huolissani yhteisestä työmatkasta?
Miehesi on piilohomo. "Kaveri" on hänen rakastajansa.
Miksi pitää niin paljon soitella jos on lomalla ? Anna hänelle omaa aikaa . Vaihtakaa sitten kuulumisia kun palaa kotiin . Hyvähän se on jos näkee kavereitaan .